Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Hahahaha, heb je echt die ervaring?


Mijn ervaring is dat je voor veel minder geld, gelijkwaardig of zelfs beter spul kan kopen.
Vooral het perslucht gereedschap is/was van matige kwaliteit.
En die levenslange garantie proberen ze bij Snap On altijd onderuit te komen met gelul dat het misbruikt is.
Bij bijvoorbeeld Facom krijg je klakkeloos een nieuwe mee.
 
Mijn ervaring is dat je voor veel minder geld, gelijkwaardig of zelfs beter spul kan kopen.
Vooral het perslucht gereedschap is/was van matige kwaliteit.
En die levenslange garantie proberen ze bij Snap On altijd onderuit te komen met gelul dat het misbruikt is.
Bij bijvoorbeeld Facom krijg je klakkeloos een nieuwe mee.
Precies dit..
proffesionele kennis van me heeft alles van snap on, en als die bus weer langskomt, dan moet hij knokken om het geruild te blijven..
Ik heb een verloop van stahlwille, van 1inch naar 1/2 inch, die al twee keer afgebroken is ( wel na lomp gedrag met een steigerpijp op het wringijzer) en terug naar leverancier , en er wordt niet gevraagd wat ik er mee gedaan heb, hier heb je een nieuwe !!
ding kostte wel 78 euro
 
Dat gaat met je ecotools profi blad (lekker cheap zaagblad) wel lukken hoor. Of hij daarna nog echt scherp is..... maar dat soort ouderwetse schroeven pakt hij gewoon mee, die zijn niet zo hard. Ik vraag me alleen even af hoe groot die schroef nou is in het echt, dat is moeilijk in te schatten

De tip van de ecotools bladen is zeker een aanrader.

Ik heb een paar jaar geleden naar aanleiding van een reactie van @vroembert deze bladen gekocht voor zowel invalzaag als afkortzaag en ben er zeer tevreden over.

Het zaagblad van ecotools (als je de industrial lijn koopt, welke qua prijs het duurste is van de 3) ben je nog steeds de helft goedkoper uit dan met een origineel zaagblad van Festool.

Voor mij voldoen deze zaagbladen sowieso prima want ik gebruik ze hobbymatig, maar gezien het feit dat Vroembert ze gebruikt om zijn boterham ermee te verdienen ben ik wel van overtuigd dat het prima spul is :t
 
De tip van de ecotools bladen is zeker een aanrader.

Ik heb een paar jaar geleden naar aanleiding van een reactie van @vroembert deze bladen gekocht voor zowel invalzaag als afkortzaag en ben er zeer tevreden over.

Het zaagblad van ecotools (als je de industrial lijn koopt, welke qua prijs het duurste is van de 3) ben je nog steeds de helft goedkoper uit dan met een origineel zaagblad van Festool.

Voor mij voldoen deze zaagbladen sowieso prima want ik gebruik ze hobbymatig, maar gezien het feit dat Vroembert ze gebruikt om zijn boterham ermee te verdienen ben ik wel van overtuigd dat het prima spul is :t
Ja ik gebruik die dingen ook in de Mafell invalzaag, ik kan het verschil in snedekwaliteit echt niet vinden met een 6x zo duur blad van mafell. Het mafell blad gaat in ieder geval niet 6x zo lang mee, dus daar ligt het ook niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
De tip van de ecotools bladen is zeker een aanrader.

Ik heb een paar jaar geleden naar aanleiding van een reactie van @vroembert deze bladen gekocht voor zowel invalzaag als afkortzaag en ben er zeer tevreden over.

Het zaagblad van ecotools (als je de industrial lijn koopt, welke qua prijs het duurste is van de 3) ben je nog steeds de helft goedkoper uit dan met een origineel zaagblad van Festool.

Voor mij voldoen deze zaagbladen sowieso prima want ik gebruik ze hobbymatig, maar gezien het feit dat Vroembert ze gebruikt om zijn boterham ermee te verdienen ben ik wel van overtuigd dat het prima spul is :t
Niet vergeten, hij doet dit voornamelijk omdat er ook wel eens iets anders dan hoor voor de randen komt een een duur zaagblad dan zonde is.
 
Oké, duidelijk. Facom is ook wel een stuk prettiger gereedschap dan dat lompe spul van Snap-On

Nou je kunt veel van snap on zeggen maar dat bijv de steek ring sleutels en doppendozen lomp zijn dat is onzin
Bij de tangen klopt het wel , heb ik gehad , geprobeerd en weer door verkocht
Het grote voordeel is dat je het gelijk weer kwijt bent voor een goeie prijs , probeer dat maar eens bij een ander merk
Dingen als accu gereedschap neem ik milwaukee, stuk goedkoper en een stuk beter
 
Nou je kunt veel van snap on zeggen maar dat bijv de steek ring sleutels en doppendozen lomp zijn dat is onzin
Bij de tangen klopt het wel , heb ik gehad , geprobeerd en weer door verkocht
Het grote voordeel is dat je het gelijk weer kwijt bent voor een goeie prijs , probeer dat maar eens bij een ander merk
Dingen als accu gereedschap neem ik milwaukee, stuk goedkoper en een stuk beter
Dat zal bij (A)merken zoals Gedore, Facom, Beta, Hazet enz. net zo min een probleem zijn als bij Snap-On lijkt me.
 
Metaal detector vergeten. Bij een schaverij in Putten stond een hele collectie granaatscherven en kogelkoppen op een plank, allemaal uit Oost-Europees eikenhout gehaald. Ook een keer een 8 mm kop van een Mauser en een prachtig platgeslagen dum dum kogel aangetroffen in vloerplanken.

Geen broodje aap ( heb het gezien met m'n eigen blote oogjes ) , de boom zelf en de foto's van de restanten .

Dat een familielid jaren geleden naar frankrijk emigreerde ( pensioen .. bla bla bla ) , kocht ie een rete ouwe boeren-keet
met het verplichte bos erbij. ( is normaal daar lijkt het wel )
Die gasten hadden zelfs een privé stukje van een rivier en een certificaat dat t water gebruikt mocht worden om
dieren drinken te geven. * was volgens hun byzonder *

Pleuriseind frankrijk in, dat was niet naast Parijs.

Om ruimte te maken, en 300 jaar achterstallig onderhoud weg te werken, moesten er op "het landgoed" een paar bomen om.

In 1 zo'n boom ( afgerotte vroeger ooit grote boom ) , zat dus een complete soort van ridder met inhoud.

Het meeste metaal was al weg ( foto's gezien ) , maar de helm, borstplaat en dat ding wat rond hun kruis zat was "relatief herkenbaar"
Ook zaten er nog een paar menselijke resten in ( schedel, en wat "dikke botten" van de bovenbenen )

Staat nou ergens in een museum , blijkbaar hebben die fransen uit kunnen zoeken wie het was, want de resten zijn
een familiegraf in gegaan daar in de buurt.
Bleek ( en ik weet niet of ik dát deel helemaal goed is ) , een vermiste / zoek geraakte zoon-van-een-edele te zijn geweest.
 
Dat zal bij (A)merken zoals Gedore, Facom, Beta, Hazet enz. net zo min een probleem zijn als bij Snap-On lijkt me.

Zit duidelijk een verschil in , heb die andere merken ook wel eens proberen te verkopen is voor een redelijke prijs erg moeilijk
Ik heb een tijdje gehandeld in snap on dat ik kocht op eBay in Engeland ( als het pond niet te duur was ) en dat weer verkocht op marktplaats kon je mooie winsten maken
 
20210417_124606.jpg

20210417_123902.jpg

Het nieuwe speelgoed is alweer binnen *O*
 
Na mezelf jaren lang wijs te hebben gemaakt dat ik geen JIS schroevendraaiers nodig had (en flink wat schroeven/bouten te hebben gesloopt)
Nu mezelf toch maar wijs gemaakt dat ik ze wel nodig heb.
Bekijk bijlage 1619646
Ik zou ook nog graag een JIS bitje hebben maar heb die nog niet echt ergens kunnen vinden.
En bedankt he....B|
Nu heb ik ook zo'n setje thuis liggenO-):X

Snelle levering van de huisleverancier :t Thanks !!!
 
Mijn ervaring is dat je voor veel minder geld, gelijkwaardig of zelfs beter spul kan kopen.
Vooral het perslucht gereedschap is/was van matige kwaliteit.
En die levenslange garantie proberen ze bij Snap On altijd onderuit te komen met gelul dat het misbruikt is.
Bij bijvoorbeeld Facom krijg je klakkeloos een nieuwe mee.
Nog nooit dat probleem gehad met Snap On. Gaat zelden stuk, en dan wordt het ook altijd gratis vervangen.
 
Nou je kunt veel van snap on zeggen maar dat bijv de steek ring sleutels en doppendozen lomp zijn dat is onzin
Bij de tangen klopt het wel , heb ik gehad , geprobeerd en weer door verkocht
Het grote voordeel is dat je het gelijk weer kwijt bent voor een goeie prijs , probeer dat maar eens bij een ander merk
Dingen als accu gereedschap neem ik milwaukee, stuk goedkoper en een stuk beter
En het heeft eerlijk gezegd niet m’n voorkeur
image.jpg
 
Kleine update over gereedschapcentrum.nl , en de wederom niet arriverende bestelde gereedschap.

Vandaag hebben ze contact met me opgezocht, en dat ging gewoon heel fatsoenlijk.
( van allebei de kanten )

Blijkbaar was mijn ... review toch wat opgevallen .

Nah, ze gaan het opnieuw versturen, heb de beloofde -bonus- afgeslagen
( ik wil gewoon m'n gereedschap, ben niet van de afdeling.. uitzuigen en narren om wat gratis te scoren )

Dus ben oprecht benieuwd , ik ga er stiekem van uit dat het goed gaat komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan