Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

gisteren besteld via amazon, vanmiddag binnen , kunnen we tenminste strakke gaatjes boren in hout *D
 
Nog nooit dat probleem gehad met Snap On. Gaat zelden stuk, en dan wordt het ook altijd gratis vervangen.

Er zal ongetwijfeld verschil tussen de dealers zitten.
Bij mijn werkgever durft het busje niet meer te komen, die was een klein beetje teleurgesteld toen voor de 2de keer een paar dure slagmoersleutels naar God waren gegaan.
En het Snap On mannetje weer met een lulverhaal over te hoge druk en vocht kwam...

Hij had namelijk een half jaar voor de slagmoersleutels kwamen een compleet nieuwe perslucht installatie aan laten leggen, met verschillende aansluitingen die op druk waren afgeregeld voor de verschillende gereedschappen, en een luchtdroger + olievernevelaar op de aansluiting voor de slagmoersleutels....

De oude IR slagmoersleutels gingen op 10 bar zonder luchtdroger, en af en toe met de hand een druppeltje olie meer dan 10 jaar mee....
De Snap On's een paar maanden met droger en smering afgeregeld op 6 bar....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb één stuk snap-on gereedschap een fijn ring-steek sleuteltje 12.... geen idee waar ik die gekregen of gejat heb, maar nooit het idee gehad dat ik meer snap-on moest hebben. Ik trek die bus met die glimmende meuk niet.
 
Niet vergeten, hij doet dit voornamelijk omdat er ook wel eens iets anders dan hoor voor de randen komt een een duur zaagblad dan zonde is.
Ik gebruik alleen nog maar ecotools bladen, in de festool zaagtafel zitten ze ook. Ik kan eikenhout zo dun zagen, dat het doorzichtig is. Zaagtafel bladen kosten minder dan 1/3 van origineel Festool.
 
Vandaag hebben we een piepklein draaibankje gekregen. Nouja, een vriendje van me koesterde het als erfstuk. Opgeslagen in een vochtige schuur gaat het echter van je af. Na een beetje gezeur van mijn kant kon hij er dan eindelijk afstand van doen en heb ik het in bruikleen gekregen, samen met een slijkpsteen en een kist vol beitels. Mij is de schone taak toebedeeld om het ding van vliegroest te ontdoen en gangbaar te maken, de handen jeuken.

20210418_081106.jpg


20210418_081122.jpg
20210418_081142.jpg
 
Misschien weet iemand hier het wel:

Ik heb een kamersteiger (Altrex, type onbekend)

Nou wil ik de steiger een stuk verhogen dmv een opzetstuk maar daar zit meteen het probleem:

Ik vind opzetstukken voor steigers van 75,90,110,150 breed en ik ging ervanuit dat mijn steiger 75 cm breed was.
Bij nameten kom ik op 72 cm als ik van de ene buitenkant van de steigerbuis naar de andere kant meet :?

-Meet ik op de verkeerde plek?
-Heb ik gewoon weer pech en een afwijkende maat steiger?
-Is deze maat "gewoon" 75 cm en is het net zoals bijvoorbeeld een 5x7 balk die die maat ook net niet haalt?
 
Vandaag hebben we een piepklein draaibankje gekregen. Nouja, een vriendje van me koesterde het als erfstuk. Opgeslagen in een vochtige schuur gaat het echter van je af. Na een beetje gezeur van mijn kant kon hij er dan eindelijk afstand van doen en heb ik het in bruikleen gekregen, samen met een slijkpsteen en een kist vol beitels. Mij is de schone taak toebedeeld om het ding van vliegroest te ontdoen en gangbaar te maken, de handen jeuken.


Lief !!! gaaf zo'n mini draaibankje , .. .zelfs als het alleen maar is voor "de heb"

Wat het ook is met zo'n machine, eigenlijk staat ie 99.7% van de tijd in de weg in je werkplaats als hobbyist / beun.

Maar die 0,3% keer dat ie je uit de brand hebt geholpen door net dat onderdeel te kunnen repareren maakt het al de moeite waard.
 
In mijn logeerkamertje heb ik een keukentafel staan, die doet dienst als werkbank voor de accu-activiteiten, freesbankje dat ik eerder heb gescoord en nu ook voor de draaibank. is ook een beetje @lotje95 d'r opslag en de Tupperware van de motorfietsen ligt er. Heerlijk plekkie om je te concentreren op preciesiewerk en als het niet af is trek ik de deur dicht en zien we wel weer wanneer we verder gaan...
 
Lief !!! gaaf zo'n mini draaibankje , .. .zelfs als het alleen maar is voor "de heb"

Wat het ook is met zo'n machine, eigenlijk staat ie 99.7% van de tijd in de weg in je werkplaats als hobbyist / beun.

Maar die 0,3% keer dat ie je uit de brand hebt geholpen door net dat onderdeel te kunnen repareren maakt het al de moeite waard.
daarom is je schuur nooit groot genoeg.
 
Fabrikanten hanteren een miniem maat verschil, ASC daarentegen past wel op Altrex.

Drie centimeter is veel. FF verder zoeken dus.

Post eens een foto.
Het stomme is dat het opzetstuk dat ik gevonden had passend is voor altrex maar daar wordt overal gesproken over 75 cm wat mijn altrex ook is.

Een foto heb ik zo niet bij de hand, hij staat ergens anders in opslag.
Ik ben vanmiddag daar wel even en kan ik dan wel even maken, wat wil je precies zien?
 
Vandaag hebben we een piepklein draaibankje gekregen. Nouja, een vriendje van me koesterde het als erfstuk. Opgeslagen in een vochtige schuur gaat het echter van je af. Na een beetje gezeur van mijn kant kon hij er dan eindelijk afstand van doen en heb ik het in bruikleen gekregen, samen met een slijkpsteen en een kist vol beitels. Mij is de schone taak toebedeeld om het ding van vliegroest te ontdoen en gangbaar te maken, de handen jeuken.

Bekijk bijlage 1620881

Bekijk bijlage 1620882Bekijk bijlage 1620883
Leuke draaibank Rob
ik heb zijn grotere broer
IMG-20201101-121130.jpg

In tegensteling tot de opmerking dat ze slechts 0.3% van de tijd gebruikt worden moet zeggen dat in de afgelopen twee jaar dat ik hem hebt vrijwel elke week wel werk voor heb
 
Vandaag hebben we een piepklein draaibankje gekregen. Nouja, een vriendje van me koesterde het als erfstuk. Opgeslagen in een vochtige schuur gaat het echter van je af. Na een beetje gezeur van mijn kant kon hij er dan eindelijk afstand van doen en heb ik het in bruikleen gekregen, samen met een slijkpsteen en een kist vol beitels. Mij is de schone taak toebedeeld om het ding van vliegroest te ontdoen en gangbaar te maken, de handen jeuken.

Bekijk bijlage 1620881

Bekijk bijlage 1620882Bekijk bijlage 1620883
Zonde dat men de roest al zo ver heeft laten komen.
 
Het stomme is dat het opzetstuk dat ik gevonden had passend is voor altrex maar daar wordt overal gesproken over 75 cm wat mijn altrex ook is.

Een foto heb ik zo niet bij de hand, hij staat ergens anders in opslag.
Ik ben vanmiddag daar wel even en kan ik dan wel even maken, wat wil je precies zien?
In dit geval worden uitwendige maten gehanteerd. Ivm dat het meest intresante is of het geval door een deur/gang past. Dus is de maat van je steigertje 75.
O, en het type is kamersteiger.......😏
 
In dit geval worden uitwendige maten gehanteerd. Ivm dat het meest intresante is of het geval door een deur/gang past. Dus is de maat van je steigertje 75.
O, en het type is kamersteiger.......😏
Dat het een kamersteiger is weet ik ;)

Wat ik alleen niet volg is dat als ik de buitenmaten van de steiger meet (dus van het aluminium frame op de kopse kant) van de ene buitenkant buis, naar de andere kant buitenkant buis ik op 72cm uit kom :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan