Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Even mezelf quoten.

Heb even gemeten buitenwerks is het opbouwframe inderdaad 73cm. Nooit nagemeten. Platform is 61cm breed.
Het gekke is dat ze als maatvoering 75 opgeven.

Maakt in principe niet uit. Bijna alle altrex frames horen op elkaar te passen behalve de goedkopere steiger die ze bij de bouwmarkt verkopen (dat is de 3400 serie volgens mij).
Bedankt voor het nameten!

Ik had ook nog een mailtje de deur uit gedaan met deze vraag en iets nadat ik jouw reactie gelezen had kreeg ik antwoord:

Wij houden 73 cm , gemeten van buitenkant buis tot buitenkant buis.

De 75 cm is een afgeronde maat.

Ik had 72 cm gemeten maat dat is op de plek waar je het opzetstuk op zet dus daar is het wat smaller.
 
De DHP482 had speling op de kop. Waarschijnlijk door (stom) het mengen van verf en mortel. Ook begon de kop door te slippen bij boren.
Gezien de redelijke prijzen van een losse boddy en dat ik bezig ben met het bouwen van een schuur, gelijk maar een DHP484 besteld. Zaterdag. Zojuist geleverd.
IMG_20210419_101607.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het lastige met Youtube tests is dat er vaak niet nagedacht wordt over de reden waarom de ene fabrikant iets anders doet dan de ander. Vaak gaan mensen uit van toeval of onkunde, terwijl er echt wel nagedacht wordt over die dingen.

Er stond jaren geleden een uitermate domme, maar hele populaire compressor-test op Youtube. De hobby machine was de grote winnaar, want hij was eerder vol en aanzienlijk goedkoper. Maar... Een hobby compressor is altijd gebouwd als sprinter, een professionele is altijd gebouwd als marathonloper. Waardoor die hele manier van testen volkomen waardeloos is.
 
Oké, duidelijk. Facom is ook wel een stuk prettiger gereedschap dan dat lompe spul van Snap-On
Ik heb juist een heel mooi en heel klein setje ring-ratels van Snap On gekocht. Geen enkel ander merk had ze (voor zover ik kon vinden) in het assortiment. En die kleine ringratels werken op motorfietsen juist heel erg fijn, de steel is immers maar 5cm.. Je moet alleen niet proberen er iets mee los te maken. De eerste slag doe ik dan ook met een ringsleutel, en de rest met de ringratel. Vast doe ik dan andersom, eerst met de ringratel, en natrekken met een ringsleutel.
 
Ik heb juist een heel mooi en heel klein setje ring-ratels van Snap On gekocht. Geen enkel ander merk had ze (voor zover ik kon vinden) in het assortiment. En die kleine ringratels werken op motorfietsen juist heel erg fijn, de steel is immers maar 5cm.. Je moet alleen niet proberen er iets mee los te maken. De eerste slag doe ik dan ook met een ringsleutel, en de rest met de ringratel. Vast doe ik dan andersom, eerst met de ringratel, en natrekken met een ringsleutel.
 
Ik heb juist een heel mooi en heel klein setje ring-ratels van Snap On gekocht. Geen enkel ander merk had ze (voor zover ik kon vinden) in het assortiment. En die kleine ringratels werken op motorfietsen juist heel erg fijn, de steel is immers maar 5cm.. Je moet alleen niet proberen er iets mee los te maken. De eerste slag doe ik dan ook met een ringsleutel, en de rest met de ringratel. Vast doe ik dan andersom, eerst met de ringratel, en natrekken met een ringsleutel.
E5146729-A114-430D-8671-AFAF043DD087.jpeg
 
Ik heb juist een heel mooi en heel klein setje ring-ratels van Snap On gekocht. Geen enkel ander merk had ze (voor zover ik kon vinden) in het assortiment. En die kleine ringratels werken op motorfietsen juist heel erg fijn, de steel is immers maar 5cm.. Je moet alleen niet proberen er iets mee los te maken. De eerste slag doe ik dan ook met een ringsleutel, en de rest met de ringratel. Vast doe ik dan andersom, eerst met de ringratel, en natrekken met een ringsleutel.
437134C7-32E4-46D4-966A-172D9999ACA1.jpeg

Deze , ik had ze gekocht omdat ze er wel grappig uit zagen maar gebruik ze best veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan