Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Wacht maar, tot je zo’n ring ratel ergens vast draait, en je hem niet om kunt keren. Dan vloek je tot aan Sint Juttemis

Je moet ze ook niet echt gebruiken. we zijn voor de bling.

In de onderste lade ligt dan gewoon een setje steeksleutels van de action voor als ze vies zouden kunnen worden ...
 
Ik kan helemaal niet lassen...
Zou daar nog weleens een cursus voor willen volgen.

Gewoon eigen lasapparaat mee zodat je ook echt met je eigen spul kan werken.
Ik hoef geen perfecte las te kunnen leggen maar beetje meer uitleg over hoe en wat.
Ik kon wel redelijk booglassen, maar was wel nieuwsgierig naar Tig lassen.
Tijdens een open dag van een ROC heb ik gevraagd wat er mogelijk was.
Hebben ze voor mij een kennismakingscursus voor mij in elkaar geflanst, waarbij ik tegelijkertijd met cursisten niveau 1 mee mocht draaien.
Voor de rest kon ik helemaal mijn eigen gang gaan en zowel staal, RVS en aluminium proberen.
Zelfs autogeen en MIG was mogelijk geweest, maar dat vond ik een beetje zonde van de beschikbare uren.
Ik heb overigens 10 avonden meegedraaid.
 
Ik heb juist een heel mooi en heel klein setje ring-ratels van Snap On gekocht. Geen enkel ander merk had ze (voor zover ik kon vinden) in het assortiment. En die kleine ringratels werken op motorfietsen juist heel erg fijn, de steel is immers maar 5cm.. Je moet alleen niet proberen er iets mee los te maken. De eerste slag doe ik dan ook met een ringsleutel, en de rest met de ringratel. Vast doe ik dan andersom, eerst met de ringratel, en natrekken met een ringsleutel.

Ik gebruik op werk zon multi ringratel van würth, in 2 varianten, eentje met 8, 10, 12 en 13, en eentje met 16, 17, 18 en 19. Ik zet er soms best wel wat kracht op, en ze zijn nog steeds niet gesneuveld..
 
Ik kon wel redelijk booglassen, maar was wel nieuwsgierig naar Tig lassen.
Tijdens een open dag van een ROC heb ik gevraagd wat er mogelijk was.
Hebben ze voor mij een kennismakingscursus voor mij in elkaar geflanst, waarbij ik tegelijkertijd met cursisten niveau 1 mee mocht draaien.
Voor de rest kon ik helemaal mijn eigen gang gaan en zowel staal, RVS en aluminium proberen.
Zelfs autogeen en MIG was mogelijk geweest, maar dat vond ik een beetje zonde van de beschikbare uren.
Ik heb overigens 10 avonden meegedraaid.

Ik kan nog beter bakken in een oven dan met een lasapparaat 😂
 
:j

Wil hem eerst wat TLC geven. Zo zit er oa geen krachtstroom stekker meer aan alleen 230 dus even netjes maken.
En jeweetwel... tijd maken 😂
Geen probleem en kijk maar wat je past. In een paar uur leer ik je de basis, oefen je thuis nog wat verder en een paar weken later doen we het nog een keer. Ik kan je niet op hoog niveau leren lassen. Gewoon de basis dingen en lekker zelf verder oefenen en ontwikkelen
 
Ik gebruik op werk zon multi ringratel van würth, in 2 varianten, eentje met 8, 10, 12 en 13, en eentje met 16, 17, 18 en 19. Ik zet er soms best wel wat kracht op, en ze zijn nog steeds niet gesneuveld..
Op m'n werk gebruik ze ik ook om dingen los te maken.
Thuis gebruik ik af en toe een moker van 2kg op m'n ratel om een bout los te krijgen.
 
Hou op man, ik krijg vrijdag een andere bedrijfsbus, kost al geld genoeg. B|.
Hier wordt ik hebberig van en moet eigenlijk ook een andere doppendoos, de mannesman begint na meer dan 20 jaar oud te worden.

Wat voor bus is het geworden?

Ik heb hier ook nog een doppen set van Mannesmann, verrekte taai spul is dat.
 
Ik gebruik op werk zon multi ringratel van würth, in 2 varianten, eentje met 8, 10, 12 en 13, en eentje met 16, 17, 18 en 19. Ik zet er soms best wel wat kracht op, en ze zijn nog steeds niet gesneuveld..
Dit zijn de kleintjes, en dus ultrakort. Daar KAN je niet veel kracht mee zetten.
Ik heb ook een normale / lange set van Gearwrench (getordeerd), en daar zet ik wel veel kracht mee. Geen probleem.
Op m'n werk gebruik ze ik ook om dingen los te maken.
Thuis gebruik ik af en toe een moker van 2kg op m'n ratel om een bout los te krijgen.
Idem, met de lange is los geen probleem.
En als je echt moet hameren, pak dan een normale set ringsleutels. Slaan op ringratels is verneuken van je gereedschap.
 
Idem, met de lange is los geen probleem.
En als je echt moet hameren, pak dan een normale set ringsleutels. Slaan op ringratels is verneuken van je gereedschap.
Ik werk niet in een werkplaats waar gereedschap op enkele meter afstand is.
Soms moet ik er letterlijk 30-40 minuten over doen om gereedschap te halen.
Heel af en toe kan ik de dag zelf niet meer aan mijn gereedschap.

En ik weet dat dat gezegd wordt.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat er gereedschap brak.
Behalve als er iemand niet besteld wat ik gevraagd heb en een goedkoper exemplaar koopt.
 
Poosje moeten wachten op verzending (gekocht via Marktplaats), maar was het wachten waard. Spul is echt amper gebruikt.
 

Bijlagen

  • 86367722-F112-4380-B3F6-7BEF6F1EF58E.jpeg
    86367722-F112-4380-B3F6-7BEF6F1EF58E.jpeg
    442,9 KB · Weergaven: 19
Tijdje geleden dit breekijzer met punt op aanraden van iemand op dit topic op ibood gekocht
aan een kant zit een punt , dat is erg handig als je een wiel op je auto wil monteren
Heb in het verleden wat af moeten klooien , hiermee peuleschil
275D13DC-2E53-46A5-98DD-31F3A8293674.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan