Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.396
11.021
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Van de Bosch GBH-11DE heb ik er 2. Ondanks dat de oudste een jaar of 20 oud is wordt het model nog steeds verkocht. 1 mag er weg naar een liefhebber. Je kan er mee boren en hakken. Gruwelijk sterke machines zijn het waarbij je echt op moet letten. De kop moet je van binnen schoonmaken. Hij heeft wat opstart problemen. Schoonmaken en nieuw vet erin en je kunt blaffen. Op te halen in Dordt en de tube vet krijg je erbij
7A01581B-4F97-4030-95ED-609128481722.jpeg

Deze hou ik. Die weg mag heb ik geen foto van
 
Die zou ik graag bij je willen komen ophalen. Moet nog enkele gaten boren in de fundering. Tijdje geleden zelfde boor van de installateur voor gebruikt en die deed dat perfet, daar waar een twee andere Makita's vast liepen.
 
Van de Bosch GBH-11DE heb ik er 2. Ondanks dat de oudste een jaar of 20 oud is wordt het model nog steeds verkocht. 1 mag er weg naar een liefhebber. Je kan er mee boren en hakken. Gruwelijk sterke machines zijn het waarbij je echt op moet letten. De kop moet je van binnen schoonmaken. Hij heeft wat opstart problemen. Schoonmaken en nieuw vet erin en je kunt blaffen. Op te halen in Dordt en de tube vet krijg je erbijBekijk bijlage 1698465
Deze hou ik. Die weg mag heb ik geen foto van
Je beitels een keer laten slijpen zou ook niet verkeerd zijn.
 
Na het slijpen moeten ook zgn "uitgehard" worden.
Zoiets moet toch met opwarmen en koelen? Dat ken ik alleen van horen zeggen. Van een versleten beitel maakte ik altijd anker stampers. Dit bleef ook nooit heel. 1 weggebracht naar een ijzervreter en het ding wat hij gemaakt heeft is goud. Die blijft al jaren heel. Hij zal kennen wat jij bedoelt
 
Maaaaaaaar die nieuwe Hilti is een aanrader. Boort goed en door de afzuiging wordt de kop gekoeldBekijk bijlage 1698554
Jaag je die accu's niet gruwelijk snel leeg met dit werk :?

Enne, die boorhamer die je weggegeven hebt, heb je te snel gedaan. ;) Had een MF gatenboor / hakhoer kunnen zijn.
Groot gat nodig of een badkamer slopen :? Regel de MF hakhoer :Y

:+
 
Op accu hebben we alleen de extra boormachine gebruikt en de tol om de schroeven de beton in te jagen. M’n maat heeft ADHD, dus die moet in beweging blijven. De rest was op 230V. Tegen het einde wel de Makita (230V slag) gepakt. Veel ijzer waardoor de accu’s niet snel genoeg konden laden

Hij is nog niet weg. Het enige waar ik me druk om maak is dat hij niet verkocht wordt. Dat ben ik in de voorwaarden vergeten. Dan leer je m’n andere kant kennen
 
De Bosch is nog een stuk groter waardoor je met lange boren rechtop kan blijven staan. Proefondervindelijk werkt dat beter. Minder vermoeiend waardoor je meer gaten boort op een dag en tijd wint. Voor de HUS ankers gebruikten we slagankers (M16) die er met een hamer in geslagen moesten worden. Dat wordt je echt wel serieus zat. Daarom heb ik 2 machines. 1 vent loopt vooruit en boort alleen maar. 2e stampt met de machine de ankers erin, draait aan en loopt bij als de boorder veel ijzer tegen komt en tijd verliest. Een eventuele 3e vent draaide de moeren aan, drukte de doppen erop en hielp de mal verleggen. Op de foto m’n dochter in aktie. Dit werk is geen dagelijks werk. Af en toe ligt alles een jaar te wachten op een klus. Als het zich aan doet moet je ook volgas tekeer kunnen gaan
0C2F30CD-771E-4CF1-878E-764344C159FF.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan