Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.410
11.046
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De Bosch is nog een stuk groter waardoor je met lange boren rechtop kan blijven staan. Proefondervindelijk werkt dat beter. Minder vermoeiend waardoor je meer gaten boort op een dag en tijd wint. Voor de HUS ankers gebruikten we slagankers (M16) die er met een hamer in geslagen moesten worden. Dat wordt je echt wel serieus zat. Daarom heb ik 2 machines. 1 vent loopt vooruit en boort alleen maar. 2e stampt met de machine de ankers erin, draait aan en loopt bij als de boorder veel ijzer tegen komt en tijd verliest. Een eventuele 3e vent draaide de moeren aan, drukte de doppen erop en hielp de mal verleggen. Op de foto m’n dochter in aktie. Dit werk is geen dagelijks werk. Af en toe ligt alles een jaar te wachten op een klus. Als het zich aan doet moet je ook volgas tekeer kunnen gaanBekijk bijlage 1698611
Cool, samen met dochterlief op klus :Y 8-) Hoop ik in de toekomst ook te kunnen doen (alleen dan met zoon) :Y

Hoop wel dat haar handen er iets knapper uit zien dan die van jou ;)
 
In een vorige post gaf ik tekst en wat uitleg over gaten boren. Alle werk wat ik doe is aangenomen werk. Mijn werk is ongeschoold. Elke stommeling kan wat ik doe. Daar zijn de prijzen ook naar. Mijn winst of verlies zit echt in doordenken en investeren in elke discipline en zorgen dat je zooi heel blijft. In ieder geval weten tot hoe ver je ermee kunt gaan. Ik heb sinds een jaar een directe collega. Met hem speel ik open kaart. Hij is een stuk jonger en we doen 50-50. Mijn gestel heeft de glorie jaren achter de rug. Ik buit hem uit en hij mijn ervaring. Dit is onze investering in de komende tijd. Wat rest is dat we beiden een toekomst hebben. Wat ik wil zeggen is dat als je afhankelijk bent van een stuk gereedschap zorg dan dat je iets echt goeds koopt. Als je 2-3-4 jaar niet kunt investeren, dan maakt dat geen hol uit. Je rommel doet het en je kassa blijft in beweging.

Zo, inmiddels 8 bier verder en tijd om naar huis te gaan
 
In een vorige post gaf ik tekst en wat uitleg over gaten boren. Alle werk wat ik doe is aangenomen werk. Mijn werk is ongeschoold. Elke stommeling kan wat ik doe. Daar zijn de prijzen ook naar. Mijn winst of verlies zit echt in doordenken en investeren in elke discipline en zorgen dat je zooi heel blijft. In ieder geval weten tot hoe ver je ermee kunt gaan. Ik heb sinds een jaar een directe collega. Met hem speel ik open kaart. Hij is een stuk jonger en we doen 50-50. Mijn gestel heeft de glorie jaren achter de rug. Ik buit hem uit en hij mijn ervaring. Dit is onze investering in de komende tijd. Wat rest is dat we beiden een toekomst hebben. Wat ik wil zeggen is dat als je afhankelijk bent van een stuk gereedschap zorg dan dat je iets echt goeds koopt. Als je 2-3-4 jaar niet kunt investeren, dan maakt dat geen hol uit. Je rommel doet het en je kassa blijft in beweging.

Zo, inmiddels 8 bier verder en tijd om naar huis te gaan
Hoe is het met je bandenlift, die zou je vandaag gaan maken/monteren toch :?
 
Cool, samen met dochterlief op klus :Y 8-) Hoop ik in de toekomst ook te kunnen doen (alleen dan met zoon) :Y

Hoop wel dat haar handen er iets knapper uit zien dan die van jou ;)
Het is echt super als het je lukt. Ik heb m’n werk ethiek ook van m’n ouwe. Je girls moeten op en top girly blijven, maar mogen best ervaren waar je mee bezig bent. D’r ma heeft ook een poos bij mij gewerkt
3185CEB0-833C-4A4E-8905-809634EB0881.jpeg
 
Effe wat anders. Wie vd techno’s ziet iets in een experiment? Ik heb 2 batterijen die klaar zijn. Ze zijn inmiddels 9 jaar oud en de fut is er uit. Wie zou deze kunnen voorzien van nieuwe cellen en alles hier posten? Ik doe er afstand van, maar wil ze gerust terug kopen als het je lukt. Probeer het doel wel op >5.0A te zetten. Daarna vol gas uitproberen en de reviews posten. Volgens mij kunnen we dan allemaal wat winnen. Het merk maakt uiteindelijk niet uit
EC913096-49BD-498F-BCB0-2BBE5DCAE430.jpeg
EC2CB337-3665-4F15-A27C-78E0CD0505FF.jpeg
 
In al die dingen zitten 18650 cellen, en er worden heel veel setjes verkocht om exact te doen wat jij van plan bent, geen idee of dat ook voor jouw batterijen zo is, maar de meneer in het filmpje haalt de goeie cellen nog uit zo'n batterij. Maar er kunnen dus ook weer nieuwe of zelfs beter cellen in terug gestopt worden. Dan heb je dus eigenlijk een "nieuwe" battery

 
open maken en kijken welke lipo's d'r in zitten.
Daar verse varianten voor zoeken.
Je laders vinden ook niet alles goed.
Is het PCB-tje dat in zo'n batterij zit niet meer van belang? Ik heb er niet zo veel verstand van, maar de meeste laders van een merk kunnen toch gewoon alle passende batterijen van dat merk opladen??
 
Is het PCB-tje dat in zo'n batterij zit niet meer van belang? Ik heb er niet zo veel verstand van, maar de meeste laders van een merk kunnen toch gewoon alle passende batterijen van dat merk opladen??

Ik ging uit van 9 jaar, dus kunnen het ook "flatpacks" zijn , en die KUNNEN heel specifiek zijn.

Maar t blijken gewone al te zijn, ga je geen problemen mee krijgen.
 
Let wel op dat je niet zomaar wat cellen er in kan frotten en als je dat verkeerd doet je een tikkende tijdbom heb waar heel mooi vuurwerk uit kan komen.
Dat met die tijdbom gaat wel meevallen, heb jij verhaaltjes van batterijen die vuurwerk geven als ze in accugereedschap zitten?? Die meuk is allemaal best veilig tegenwoordig. Slechte reclame voor je bedrijf als er een klusser z'n hand kwijtraakt door een vuurwerkbatterij (ook al heeft hij die zelf geklust). Maar een beetje uitzoekwerk over wat voor cellen erin moeten is wel slim ja, daar heb je zeker een punt, anders gaat het ook maar matig functioneren ben ik bang (oh nee dat mag je hier niet meer schrijven geloof ik).
Ik heb wel een fijne motoraccu om zeep proberen te helpen met een kapotte spanningsregelaar.... ook geen vuurwerk, wel een rookbom _O-
 
Ik ging uit van 9 jaar, dus kunnen het ook "flatpacks" zijn , en die KUNNEN heel specifiek zijn.

Maar t blijken gewone al te zijn, ga je geen problemen mee krijgen.
owja 9 jaar is al een tijdje, had ik even buiten beschouwing gelaten. Maar wat je zegt, de juiste soldeer/puntlas spulletjes en het kan gefixt worden. Die cellen met gelijkwaardige specs dan die Hilti gebruikt zullen niet heel goedkoop zijn.... dus of het de moeite loont blijft de vraag
 
Mooi experiment. €150 heb ik er wel voor over om te zien wat mogelijk is. Zelf heb ik geen idee waar te beginnen. Dus als je de kennis hebt kost dit experiment je niets en schiet iedereen er hier wat mee op
 
Mijn werk is ongeschoold. Elke stommeling kan wat ik doe.

Zo, inmiddels 8 bier verder en tijd om naar huis te gaan
Je doet jezelf nu een beetje te kort Wrak. Niet elke stommeling kan wat jij doet. Je zou ze de kost moeten geven niet die eens weten welke richting een boor moeten draaien om effectief een gat te maken. En als ze het kunnen, is nog maar de vraag of ze het willen.

Proost 🍻
 
Ik ken @Wrakhout niet persoonlijk maar moest toch aan hem denken..Bekijk bijlage 1698734Bekijk bijlage 1698735

Supermooi maar ook dit wordt gewoon gepikt als het moet.
Onze bedrijfskleur is vies geel, tot in de motorruimte aan toe, maar een paar jaar geleden is er toch een stofzuiger van 150000 euro’s gejat. Drie dagen later werd ie teruggevonden, was alles ineens babyblauw, ook tot in de motorruimte aan toe. Als er een markt voor is, zijn er dieven voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan