Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Heb ook zo'n Gedore, vind het gewoon een rot ding, slaat vaak over, zet je hem iets strakker, werkt hij weer niet, te strak, of tijdens het werk raak je de ring perongeluk aan, draait hij weer verkeerd om
Zou hem zo omruilen voor zo'n karwei ding

Die uit mijn Lidl kist was kapot tijdens lockdown, dacht koop op mp een goede ipv click en collect een pruts ding
Achteraf liever een pruts ding
 
Nadeel is alleen dat je om de 5 minuten (edit, niet letterlijk) een nieuwe accu nodig hebt. Als je niet een goed voorraadje hebt ben je snel door je volle accu's heen. Voorderest groot voorstander van accu gereedschap, vooral voor professioneel gebruik.
Duo lader en je hebt meer volle dan lege.

Eindelijk ook eens m'n Makita of Cakita varianten een plekje gegeven,

de 3d printer aan het werk gezet en een ophang systeem geprint :)

Stuk netter als m'n afgezaagde pvc buizen systeem

Bekijk bijlage 1714855

Bekijk bijlage 1714856

Bekijk bijlage 1714857
Netjes!
Over het M-woord.... Was net aan het checken wat ze dit kwartaal voor acties hebben en dan hoop je natuurlijk op de gratis 5Ah accu bij een accumachine..

Nee, helaas je krijgt een aantal credits voor de Makitashop... Die je volgens mij alleen kunt bekijken als je je machine registreert dus je kunt niet vooraf bepalen wat je voor je credits zou kunnen "kopen" , en of je dan nog moet bijpassen... Een 5Ah accu die precies kost wat je aan credits krijgt zal er wel niet in staan...
Dus verwacht ik niet een accu-loze body van het een of andere te kopen

Iemand dit jaar al een accumachine gekocht met credits die info over de inhoud van de shop met ons wil delen?
Eind deze maand… mijn zus krijgt een Makita bosmaaier op 2x 18v daar zitten ook 20credits bij.

Serieus, zelfs als je niet "in" het 3d printen bent.
Is het met dit soort gein maken al gewoon betaald , je betaald wat leergeld..
Maar als je deze shit los moet kopen ben je best serieus geld kwijt.

Nu betaal ik 20 euro voor een rol van een kilo plastic... kan je héél veel van die beugels van maken.

kan het iedereen aanraden zo'n ding aan te schaffen
Geloof dat ik die dingen voor zo’n 5 euro op MP zie.
Ze gaan juist verbazingwekkend lang mee......
Als je 2 accu's en een lader hebt is de lege accu sneller vol dan jij de volle accu leeggeboord hebt.
:^
 
Geloof dat ik die dingen voor zo’n 5 euro op MP zie.

Er zijn er zat die zo wat willen verdienen aan die printer.
Persoonlijk staat me dat niet zo aan, vooral omdat je vaak de tekening van een ander "steelt"
die het gratis beschikbaar stelt.

Zeg maar, ik krijg iets van jou.. voor nop ( setje banden.. noem maar wat )
Vervolgens zet ik het op marktplaats om wat te verdienen.

Dat vind ik "not done" , en wil daar niet aan meedoen.

Dat doen veel van die gasten wel.

( daarom wil ik die dop 10 mok ook niet "commercieel" maken )
 
Ik vind 5 euro niet veel.. Hoe lang staat dat te ratelen, en je materiaal kosten/afschrijving machine..

Iets anders, iemand ervaring met die mobiele/kleine jumpstarters?

Nodig nee. Maar... geen reden, wil er gewoon 1
Screenshot_2.jpg


Zo lang :)
 
Ik vind 5 euro niet veel.. Hoe lang staat dat te ratelen, en je materiaal kosten/afschrijving machine..

Iets anders, iemand ervaring met die mobiele/kleine jumpstarters?

Nodig nee. Maar... geen reden, wil er gewoon 1
Heb er wel eens een gebruikt, werkte prima voor een ichte motor, maar de geadverteerde waardes slaan echt helemaal nergens op. Als er 600A door die snoertjes moet heb je wel heel snel gloeidraadjes. Er zitten vrijwel zeker 18650 cellen in, en die gaan ZEKER niet die stroom leveren in dat formaat doosje. Nouja, prijs is niet al te hoog en het start je motor heus wel.
 
Jumpstarters met LiPo batterijen kunnen dat zeker wel (piek) leveren, er zitten ook een paar goede tussen en er zijn heel wat testen te vinden.

Maar nodig heb ik het nog nooit gehad, ja als anderen er om vroegen, daar ga ik het niet voor aanschaffen.
 
Pffff.... was met enige spoed een dop 38 nodig.
Was al te laat om mee te bestellen bij de groothandel, dus maar even een webshop gegoogled waar je nog in de avond kon bestellen en de volgende dag geleverd.

Mooi! Dus ik snel snel via Google met zoekopdracht dop 38 bij diecsite besteld en moet zeggen prijs viel me reuze mee! 11 euro nog wat voor een echte Beta zag ik nog in de gauwigheid 🥳🥳

Post kwam vandaag eens optijd dus gelijk het doos(je) open gescheurd, al enigszins argwanend door het lage gewicht.

🤬🤬🤬🤬🤬 zat er een dop 11mm in! Ik pissed of natuurlijk en opzoek naar de "dader"

Euhhhh ja... die dop is idd 38mm, maar dat is de hoogte van de dop....

Dus als iemand nog een Beta dop 11 zoekt.... 😅😅


Vandaag, in alle rust, de bestelling gedaan voor een dop met maat 38. Iets met haastige spoed ofzo...
 
Pffff.... was met enige spoed een dop 38 nodig.
Was al te laat om mee te bestellen bij de groothandel, dus maar even een webshop gegoogled waar je nog in de avond kon bestellen en de volgende dag geleverd.

Mooi! Dus ik snel snel via Google met zoekopdracht dop 38 bij diecsite besteld en moet zeggen prijs viel me reuze mee! 11 euro nog wat voor een echte Beta zag ik nog in de gauwigheid 🥳🥳

Post kwam vandaag eens optijd dus gelijk het doos(je) open gescheurd, al enigszins argwanend door het lage gewicht.

🤬🤬🤬🤬🤬 zat er een dop 11mm in! Ik pissed of natuurlijk en opzoek naar de "dader"

Euhhhh ja... die dop is idd 38mm, maar dat is de hoogte van de dop....

Dus als iemand nog een Beta dop 11 zoekt.... 😅😅


Vandaag, in alle rust, de bestelling gedaan voor een dop met maat 38. Iets met haastige spoed ofzo...
Dit, onder andere, is de reden dat ik zo min mogelijk via websites bestel. Foutje is zo gemaakt en kan de beste overkomen (dus het kan mij ook overkomen 😇)
Wil dingen zien, voelen, aanraken etc voordat ik ze koop. Ben vaak wel duurder uit maar weet wel, voor mezelf dan, dat ik het juiste artikel heb.
Toevallig vandaag oa een krachtdop 38 opgehaald bij een leverancier
 
Er zijn er zat die zo wat willen verdienen aan die printer.
Persoonlijk staat me dat niet zo aan, vooral omdat je vaak de tekening van een ander "steelt"
die het gratis beschikbaar stelt.

Zeg maar, ik krijg iets van jou.. voor nop ( setje banden.. noem maar wat )
Vervolgens zet ik het op marktplaats om wat te verdienen.

Dat vind ik "not done" , en wil daar niet aan meedoen.

Dat doen veel van die gasten wel.

( daarom wil ik die dop 10 mok ook niet "commercieel" maken )
Mwoah, in dit geval lever je wel daadwerkelijk een dienst. En idd afschrijving op de printer enz. Weet niet of die 1.20 kosten realistisch is maar het hoeft niet voor niets natuurlijk.
Nu zie ik die dingen voor 2.50 bij ome Ali en dit is zo'n ding waar ik er geen moeite mee heb die daar vandaan te plukken.
 
Dop 38, Beta en 11 euro had al een trigger moeten zijn...

De laatste grote dop (ook 38 geloof ik) was zo rond de 35 euro.

Jammer dat het geen 10 is, die ben je zo kwijt!

Dit, onder andere, is de reden dat ik zo min mogelijk via websites bestel. Foutje is zo gemaakt en kan de beste overkomen (dus het kan mij ook overkomen 😇)
Wil dingen zien, voelen, aanraken etc voordat ik ze koop. Ben vaak wel duurder uit maar weet wel, voor mezelf dan, dat ik het juiste artikel heb.
Toevallig vandaag oa een krachtdop 38 opgehaald bij een leverancier
Hou het normaal ook bij m'n eigen merk hoor, ging me ook niet om de prijs. Sterker nog, als ik in m'n I want it now fase zit kijk ik vaak niet eens naar de prij maar alleen hoe snel ik het kan hebben 😅😅
 
Gisteren zitten tobben met mijn ouwe Gedore ratel die niet meer ratelt.... ;(
Was nog een erfstuk van mijn vader, maar helaas niet het eeuwige leven.
Vandaag maar via de click&collect bij de Karwei een vervanger gekocht.
Is geen professioneel ding, maar voor mijn hobby gebruik prima, voelt ook goed aan.
Bekijk bijlage 1715156
Ik moet ergens nog een gedore ratel hebben liggen, ergens ooit eens gevonden in een trafostation :P
Gebruik m nooit, mag je zo hebben.
 
Die zat vast tussen de + en de -?
in hoogspanningsstation is er meestal wisselspanning ;) Maar, hij is nog intact.
(in tegenstelling tot de rat afgelopen weekend :X Die was even op de 10kV gekropen, kon hij, en de installatie niet tegen :X :P Rat en middenspanningsinstallatie afgeschreven. Ja ik heb foto's en nee, ga ik weer niet posten :+ Zijn iets te herkenbaar )
 
Suki suki 5 dollah
in hoogspanningsstation is er meestal wisselspanning ;) Maar, hij is nog intact.
(in tegenstelling tot de rat afgelopen weekend :X Die was even op de 10kV gekropen, kon hij, en de installatie niet tegen :X :P Rat en middenspanningsinstallatie afgeschreven. Ja ik heb foto's en nee, ga ik weer niet posten :+ Zijn iets te herkenbaar )
Iets zegt me dat die rat niet meer zo heel herkenbaar zal zijn hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan