Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.287
10.889
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
En nog een projectje kunnen afmaken dankzij @G. BRASLETTI ( werd tijd dat ik het eens afmaak of nie ! )

Een van de vrachtwagen gevallen ( letterlijk ) led-achteruitrij lamp, nu als werklamp voor op de Makita accu's.

Beetje beun , veel hete lijm om het een en ander te beschermen. maar het werkt zoals bedoeld.

Bekijk bijlage 1716451
Bekijk bijlage 1716452
Bekijk bijlage 1716453

Uiteraard heeft hiervoor de 3D printer * bbrrrrrrrrrrr * gedaan.

Ik heb gehoord dat de machines van makita meten hoever een accu leeg is en bij te ver leeg de machine uitschakelen. Als zo'n accu te ver leeg gaat dan schijnt hij kapot te gaan.
Ik heb ook een dergelijke lamp gemaakt en werd er toen op gewezen.
Ik zie aan mijn lamp wanneer de accu te ver leeg is want dan doen nog maar 2 van de 5 leds het.
Ik weet niet zeker of het waar is, dus doe ermee wat je wil ;)

Verder mooi gemaakt. :)
 
De oudere accu’s (en machine) hadden geen controle lampjes. Er gingen heel in het begin bergen accu’s kapot door misbruik (meestal te diep ontladen, maar ook oververhitting of onderkoeling). Er kwamen toen ster iconen op de accu’s en machines die hier tegen beveiligd waren. Die zou er op de 18v allang op moeten zitten
 
Vonken die ook bij gebruik zoals in de laatste foto? (oprecht geen idee, nooit gebruikt).
Nee zeker niet.
Horror klus, de tekst met fohn eraf geplukt. Maar de blauwe vlakken met caramelschijven. Heb op beide zijden in totaal geloof ik 3 van die schijven kaal gemaakt.
P1010227.JPG


@G. BRASLETTI
Ding heeft een BTX afdrijver overleefd, twee HDS reactoren, drie Norit filters, twee bandenwissels en een paar kleine klusjes.
Hij stinkt echt enorm, hij kleeft, maar hij doet het nog steeds. Zo verkoop je natuurlijk niks hè, als alles maar blijft werken…

Bekijk bijlage 1716130
En dan merkloze flut accu's?

Nee, ze vonken niet.
Nu zie ik op de laatste foto wel wat wegschieten, maar ik zie geen vonken. Althans niet op mijn scherm.....
Ik dacht dat het wel vonken waren eigenlijk?

Ik praat altijd tegen m'n spullen.
MOTHERFUCKING HOERE DING! GA LOS!!!!!!!!
Zoiets?
 
Kijk elke dag of er makita aanbiedingen zijn. Moet nodig een decoupeer en recipro zaag hebben, maar wil graag zo'n accu actie.. dan kunnen al me parkside spullen weg.. wat trouwens ook gewoon goed spul is! :)
 
Zal dan toch echt kwaliteit verschil zitten in caramel schijven, ik heb toen 2 van me oude werkgever meegenomen. 14 jaar terug, 1 zit nog nieuw in zijn verpakking. En gebruik ze echt wel.. zeker 2 busjes met tekst gedaan.. en veel debadge
 
Mijn definitie met dat soort dingen is :

Als het niet meer verkocht mag worden , werkte het erg goed maar ga je er iets te veel versneld van dood :)


Net zo iets als je iets chemisch moet kopen.

Altijd hetgeen kopen waar de meeste gevaren labels en waarschuwingen op staan.. ( of al lang verboden is )
 
Kijk elke dag of er makita aanbiedingen zijn. Moet nodig een decoupeer en recipro zaag hebben, maar wil graag zo'n accu actie.. dan kunnen al me parkside spullen weg.. wat trouwens ook gewoon goed spul is! :)
Tegenwoordig alleen nog spaarpunten. Geen directe accu's oid.

Zal dan toch echt kwaliteit verschil zitten in caramel schijven, ik heb toen 2 van me oude werkgever meegenomen. 14 jaar terug, 1 zit nog nieuw in zijn verpakking. En gebruik ze echt wel.. zeker 2 busjes met tekst gedaan.. en veel debadge
Kan. Kan ook aan mijn gebruik liggen of aan de sticker die weggehaald moet worden.
 
Zal dan toch echt kwaliteit verschil zitten in caramel schijven, ik heb toen 2 van me oude werkgever meegenomen. 14 jaar terug, 1 zit nog nieuw in zijn verpakking. En gebruik ze echt wel.. zeker 2 busjes met tekst gedaan.. en veel debadge
Er zal ook veel verschil zijn in de gebruikers.
Sommigen doen minder lang met een slijpschijf van Pferd dan een ander met een van een budget merk.
 
De oudere accu’s (en machine) hadden geen controle lampjes. Er gingen heel in het begin bergen accu’s kapot door misbruik (meestal te diep ontladen, maar ook oververhitting of onderkoeling). Er kwamen toen ster iconen op de accu’s en machines die hier tegen beveiligd waren. Die zou er op de 18v allang op moeten zitten
Toch zegt dat niet alles hoor.

Mijn makita bluetooth speaker trekt de accu's helemaal leeg als je niet oplet, als je dan op het knopje drukt gaat er geen enkel lampje meer branden op de accu.
 
Met goed inzoomen en het willen zien…
Zie ik idd de ster.
Bekijk bijlage 1716617

Ga er vanuit dat de rommel die jij af en toe vervoert nu dienst heeft gedaan als zwembad voor de Makita’s. Het spul is echt mishandeld, behuizing is aangetast, het stinkt en plakt. De indicatielampjes zijn bijv niet meer af te lezen, de functie keuze is niet meer af te lezen, maar de werking is onveranderd. Hufterproof spul. En nu iets meer diefstalbestendig, want had ik al gezegd dat het stinkt? 🤣
 
Tegenwoordig alleen nog spaarpunten. Geen directe accu's oid.
Maar weten we nu al of je de spaarpunten kunt inwisselen op een accu? Bij voorkeur zonder bijbetaling.
En wat het andere assortiment uit de spaarpunten catalogus is?

Ze hebben nl. ook wel eens een actie gehad waarbij je toch wel een hele rolmaat cadeau kreeg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan