Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Waanzinnig, zit aan sommige CAT D6sen om het land te egaliseren, absurd vlak. Nieuwe snelwegen, je zweeft er overheen. Mooie technologie hoor
Mijn achterbuurman heeft van een lap grond de waterafloop hersteld met zo'n ding. Stuk gond van 10 ha. hoogste punt zit nu in het midden, randen zitten halve meter lager.
 
https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fvkmag.newsifier.com%2Fimages%2F2022-09%2Fpixdump-1652-120-6328dfa809bcc.jpg
 
Waar dient het voor?
Is een verentrekker, als je daar je trekveer in legt heb je een handvat aan je trekveer. Het kemmechaniek is exact hetzelfde als in de verenpomp. Daarom kon je zoals ik al zei, ook de verenpomp omdraaien en als trekker gebruiken.

Ik heb in zoetermeer een gebouw gemaakt met 40 meter oversteken, 40 meter buis voor een groepsvoeding, twee trekveren achter elkaar en voedingen trekken maar. Daar kwamen deze dingen echt totaal versleten van de bouw af. 1 voeding, okee... maar dit waren er 100 ofzo
 
Is een verentrekker, als je daar je trekveer in legt heb je een handvat aan je trekveer. Het kemmechaniek is exact hetzelfde als in de verenpomp. Daarom kon je zoals ik al zei, ook de verenpomp omdraaien en als trekker gebruiken.

Ik heb in zoetermeer een gebouw gemaakt met 40 meter oversteken, 40 meter buis voor een groepsvoeding, twee trekveren achter elkaar en voedingen trekken maar. Daar kwamen deze dingen echt totaal versleten van de bouw af. 1 voeding, okee... maar dit waren er 100 ofzo

:}

Nu heb ik er een beeld bij, want ik had ook nog nooit van een verenpomp gehoord.
 
Je voert ook 3 keer zoveel trekveer in als met de hand. Bij een makkelijk lopende buis is het nadeel wel dat je de pomp tever uit de huls trekt, bij het etrugdouwen knikt de zooi en je hebt een knik in de buigveer... Ik heb geen PTSS, wel een goed geheugen
 
Ik heb mijn verzameling Milwaukee M12 gereedschapjes nog maar eens uitgebreid :9 Deze valt in de categorie opgevoerde dremels. Had een klusje dat met deze 50mm slijpschijfjes veel gemakkelijker zou gaan, dus dan moet het maar;) En ze houden verdacht lang stand. 50x1mm van Rhodius. En er kunnen uiteraard ook stiftfreesjes in, die heb ik komende winter nodig... allemaal excuses om te investeren in fijn gereedschap.
 
Net besteld om te zien waar ons huis z’n warmte lekt. Altijd al willen hebben en nu een goeie redenBekijk bijlage 1803984

Bekijk bijlage 1803985
Bedankt voor de inspiratie! Ik wist nog niet dat ik zo'n ding nodig had, maar inmiddels is er hier ook eentje onderweg... Dit topic lezen is wel een dure hobby op deze manier 😅

Heb me nog een beetje verdiept in de opties en ben uiteindelijk op een UNI-T UTi260M uitgekomen. Of dat een goede keuze was zal nog moeten blijken, maar de verhouding prijs/specificaties van de UNI-T sprak me iets meer aan dan bij de FLIR.
 
Net besteld om te zien waar ons huis z’n warmte lekt. Altijd al willen hebben en nu een goeie redenBekijk bijlage 1803984Bekijk bijlage 1803985
Heel benieuwd of het goed werkt! Wil ook nog wel zoiets, geen idee hoe duur het is?

Als ik zo naar de foto kijkt is alles gerecycled ik zie tenminste pellet hout voor de deuren en dan zal dat met de bouten ook wel zijn gebeurt .
Idee is leuk

Was er niet ook iemand hier die me nog een kapstok van sleutels zou lassen? Weet al niet eens meer wie het toen aanbood :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan