Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Amerikaanse test, die zullen echt geen europeesch merk als beste aanmerken, desalniettemin zullen het geen slechte boren zijn... Geloof me, slechte boren worden gemaakt, echt...
 
Toevallig vanochtend een of ander YouTube Filmpje zitten kijken over metaalboren die getest werden. En een screenshot gemaakt van de winnaar om het zelf niet te vergeten.

Ik zal kijken of ik het filmpje zelf ook nog terug kan vinden
Het was een facebook filmpje. ;)

Die dewalt zou ik ook aanraden, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
De Dewalt hss g extreme .
M'n 6.5mm boor heeft al een stuk of 100 gaten overleefd in 3mm dik staal, snijdt nog steeds goed. (Wel iets van olie gebruiken bij het boren)
 

ik heb deze, gekregen van werk destijds.
123,80.... IIG een garantie dat het goed spul is, als je de prijs mag geloven. Als je het dan ook nog aan kan vullen als er eens een boortje breekt, dat kan geen merk voorkomen, zal ik es kijken of ze dat voor me willen bestellen
 
123,80.... IIG een garantie dat het goed spul is, als je de prijs mag geloven. Als je het dan ook nog aan kan vullen als er eens een boortje breekt, dat kan geen merk voorkomen, zal ik es kijken of ze dat voor me willen bestellen
je kan ook nog voor cobalt gaan, maar das weer een stap duurder..

Links draaiende boortjes zijn ook wel een hebbeding, vooral als je vaak een afgebroken boutje ofzo wil uitboren.
 
je kan ook nog voor cobalt gaan, maar das weer een stap duurder..

Links draaiende boortjes zijn ook wel een hebbeding, vooral als je vaak een afgebroken boutje ofzo wil uitboren.

Cobalt is alleen interessant als je in rvs wil boren. Voor al het andere zijn hss geslepen boren goed genoeg. Althans dat is mijn mening. Heb zelf een set hss geslepen boren en dat bevalt me prima. En als ik in rvs moet boren koop ik meestal een los cobalt boortje (heb in totaal 3 cobalt boren en de rest hss geslepen). En zie je een set goedkope boren 9 van de 10 keer dat het gerolde boren zijn, die gewoon laten liggen daar krijg je spijt van.

Heb zelf metaalboren en betonboren van phantom. Voor hout gebruik ik gewoon metaalboren (is niet de beste keus maar, komt bij mij zo weinig voor dat ik daar geen boren voor ga aanschaffen).
 
je kan ook nog voor cobalt gaan, maar das weer een stap duurder..

Links draaiende boortjes zijn ook wel een hebbeding, vooral als je vaak een afgebroken boutje ofzo wil uitboren.
Het is meest gewoon boorwerk. Ik heb om mijn patchkasten op te hangen één keer een plaatboor van iemand gekregen, zo'n kort boortje dat al veel moeilijker breekt vanwege de lengte. Daarmee heb ik denk ik al een 500 gaten in achterwanden geboord, goed, 08,mm plaatstaal (kastjes zitten met 20 schroeven in een houten wand wast) Dat zijn wel boortjes waar je vertrouwen in krijgt
Linksdraaiend zou ik weer niet een hele setwerkeloos voor hebben willen liggen, 5,00 en 6,50 zou volstaan... in principe
 

Dit zijn ook prima boren :Y

Deze gebruik ik op mijn werk regelmatig en heb dan ook het voordeel dat ik de voorraad in de bus vrij makkelijk aan kan vullen.
@Rob RD Als je deze wil testen kan ik wel het een en ander in een envelopje stoppen en aan je verzenden, dan laat maar even weten welke maten je zou willen hebben :t
 
En zie je een set goedkope boren 9 van de 10 keer dat het gerolde boren zijn, die gewoon laten liggen daar krijg je spijt van.
1664103287233.png


? :+
 
Ik doe nu zelf al even met cobalt boren van de HBM. RVS, kunststof, ijzer, hout maakt allemaal niet uit.

Van de week nog een aantal gaten in RVS 304 plaat geboord en kreeg nog steeds mooie krullen van het metaal af.

Rood metalen doosje met goudkleurige boortjes in 0,5mm stappen.

 
de cobalt boren van ecotools zijn echt dikke prima, en kosten niet veel. Cassette 1 tm 10 22 euro ex btw, los boortje 6 bv 1,45.
Ik bestel deze wel, kan ik tenminste als ik aan t klussen ben meerdere keren een boor breken voordat ik vloekend moet stoppen :X

Ik klik nu trouwens op de knop magazijn opruiming, dus zal nog wel wat bijkomen :X
Edit:
pijpentang voor 7,50 is geen geld. die dus erbij. Als die me 1 keer red is hij zn geld al waard :Y En nog een opklapbaar afbreekmesding :P Geen idee of t handig is, maar lijkt me wel praktisch, lekker compact.

Schermafbeelding 2022-09-25 133757.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan