Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Kijk goed gereedschap of andere dingen voor een eerlijke prijs ( zodat iedereen er wat aan verdient ) daar ben ik helemaal voor
En ik koop ook alleen goed spul
Maar als iemand een handel in Chinese producten heeft en daar nogal een flinke marge op pakt daar hem ik geen meelij mee
Op verschillende beurzen zijn rijen tafels met troep aanwezig , lijkt me dat een handelaar met gereedschap van goed merk daar best wat zou kunnen verdienen ( zeker aan iemand met een gereedschapsfetisch zoals ik😁)
 
Het euvel blijft dat je geld maar 1x kan uitgeven.

Winkels als action groeien als gekken, en de duurdere winkels gaan op hun klep.

De consument kan ook veel beter vergelijken ( internet, eerst ff over google gooien wat het overal kost .. )
Het is *voor mij* al goedkoper om via de post te laten komen , als de benzine op te stoken om naar het grote dorp te rijden.
( parkeren niet meerekenen .. en de tijd vernacheld.. )


Keukens.. zelfde verhaal.. je kan een mooie bla-bla super kwaliteit keuken laten inbouwen.. 35k geef je zo uit.
Of door die mandenmaker hufters een keuken voor 15k laten inbouwen
Over sadomasochist zijn gesproken.. dat gelul van zo'n eikel eens aanhoren ...

Of je besteld zelf in Polen, ( grens Duitsland ) .. een keuken voor 5k en laat hem door een zzp'er inbouwen

Hoe je het ook draait... over 15 jaar is ie toch "oud" en wil de vrouw een nieuwe...
Mazzel, heb je hem net afbetaald :) - zucht -


Machine's en gereedschap hoeven blijkbaar ook niet meer onverwoestbaar te zijn..
Met een paar jaar is er een nieuwe techniek en is je ouwe "troep" ..
Vind die -wegwerp cultuur- persoonlijk wel erg zonde.. / jammer.
 
deze van de week binnen gekregen voor op het werk, alleen jammer dat deze door operators gebruikt gaat worden.
daar krijgen we nog veel plezier van :N , er gaan heeeel veeeel draadeinden sneuvelen op de filterkasten ..... :(

VYQAvD_BwE


wel een fraai ding wat goed in de hand ligt ...
 
Shit, nu heb je een rant aangefakkeld. Als eigenaar van zo'n speciaalzaak kan ik bevestigen dat het poepvermoeiend aan het worden is om:
  • Dagelijks uitgewrongen te worden om productinformatie, tips, trucs, foto's, en ervaringen.... Die die Chinees niet heeft omdat hij dat product nog nooit van dichtbij heeft gezien.
  • Het als "identiek" bestempelen van verschillende producten uit verschillende fabrieken: De Aziatische B-stock handelaar lacht de ballen uit zijn broek!
  • Proberen te leunen op een Europees of Nederlands support netwerk, zodra er toch wat mis gaat met een zelf geïmporteerd ding
  • Fake CE logo's, Fake TüV keurmerken, Li-Ion accu's die eigenlijk Ni-Cd zijn, onjuiste materiaal vermelding, etc.
  • Merkvervalsing, niet iets om luchtig over te doen. Eerst uitlaatjes en remhevels, nu steeds meer fake helmen, vliegtuig onderdelen, rem componenten...
  • Concurrentievervalsing in de vorm van gesubsidieerd verzenden. Het is ondenkbaar dat China > Apeldoorn goedkoper is dan Nederland > Apeldoorn.
  • Diefstal van designs: Europeaan / Amerikaan bedenkt het, ontwikkelt het en de Chinees jat het. En dan: Europeaan krijgt kritiek omdat zijn product duur is.
Als EU bedrijf draag je wél pensioen en verzekeringen voor je medewerkers af, moet je werkplaats/fabriek wél aan strenge eisen voldoen en moet je personeel wél veilig kunnen werken tegen een reëel loon. Ik zie niemand op MF klagen dat zijn werkgever hem beveelt om 7 dagen per week, 12 uur per dag aan een polyesther touwje boven een zuurbad te gaan hangen voor €300,-. per maand. Maar tegelijk wel roepen dat iets van een ander Nederlands bedrijf "te duur" is...
Geen rant, persoonlijk ga ik beter naar een fysieke winkel als ik wat bijzonders nodig heb, of het noodzakelijk is om te passen en/of te voelen ruiken proeven..

Ik vergelijk geen prijzen tussen winkels aan het web en aan de weg. Ben realistisch genoeg om te snappen dat een pand en een voorraad geld kosten

Ik hou van kwaliteit, dus Ali brol en Action meuk laat ik meestal lopen.

Punt is wel dat het kantelen al gebeurd is: speciaalzaken worden steeds zeldzamer of steeds algemener en eenvoudige van assortiment.

Ik zou graag een filiaal van autogereedschap.com in de wijk willen hebben
 
Goed gereedschap en een zaak met voorraad is wel zeldzaam aan het worden. Het is ook niet normaal wat een zaak als bijvoorbeeld Van Wijngaarden in Sliedrecht aan waarde dood op de plank heeft liggen. Uiteraard zijn die wat duurder, maar het is langs gaan en je kan direct weer verder. Hilti idem dito en die zooi is over heel de wereld te verkrijgen. Ennn als je er voor je werk van afhankelijk bent is tobben nog wel het aller duurst. Het moet goed, betrouwbaar en robuust zijn. Als ik iets gekocht heb en het bevalt me niet dan geef ik het ook direct weg of ruilen voor een krat bier. Bosch 36V betonboor was er zo één. Ik had geen tijd om langs de Hilti te gaan en de Panasonic vond ik te licht. Accu slijptol Panasonic idem.
Het hoeft ook niet eeuwig mee te gaan. De dagelijkse kleine machines mogen het na 2 jaar opgeven. Dan is het een goeie geweest. Panasonic accu’s zijn echt super sterk. De oudste batterij 14,4v zal een jaar of 10 oud zijn. Meestal koop ik na 2 jaar een nieuwe body en dan heb je eigenlijk alles weer vers. Accu’s zijn onderling uit te wisselen en de nieuwere machines zijn 14,4 en 18v geschikt. Ik ben nu aan het overstappen op 18v
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik overgestapt ben naar de milwaukee kitspuit. Die presteert in alle opzichten beter. De panasonic heeft geen variabele snelheid op de trekker, verslijt plunjers bij de vleet en is minder krachtig.
Toch heeft hij niet dat kwaliteitsgevoel dat de panasonic wel heeft als je hem vast houdt. Heeft denk ik voornamelijk te maken met de versnellingsbak die klinkt alsof er een hand vol knikkers en goedkope plastic tandwielen inzitten.
 

Deze is goedkoper dan ik gevonden had. Maar het is voor eenmalig gebruik dus als iemand de goede tap heeft en in de buurt woont dan zou dat mooi zijn.
 
Deze is goedkoper dan ik gevonden had. Maar het is voor eenmalig gebruik dus als iemand de goede tap heeft en in de buurt woont dan zou dat mooi zijn.

Ik had een m14 fijne draad tap van ebay, sterker nog, voor iets van 8 euro kwamen ze per 2. Ook voor eenmalig gebruik, ik moest een dikke 3cm draad tappen in staal. Dat ding deed het erg goed. Wat ik maar wil zeggen, als je een week of 2 geduld hebt, kijk even op ebay voor wat goedkoops.
 
Terug
Bovenaan Onderaan