Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.836
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Die heb je er wel vaker bij zitten. Wordt je niet vrolijk van van dat soort figuren. Kreeg vanochtend de vraag of ik binnen nu en 2 weken even tijd heb om 500 tot 600 machines kan komen keuren. Ze hadden een controle gehad en er bleek al een jaar of 6 niets gekeurd te zijn. Een klant van ons die z'n zaakjes wel op orde heeft is daar aan het werk en dat zagen ze dus van het 1 kwam het ander.

Dus ben benieuwd wat ze gaan beslissen want, ik heb de komende 2 weken ook nog zat keuringen en die kan ik niet meer verplaatsen. En ben ook benieuwd wat ik daar tegen ga komen als er al 6 jaar niets aan is gedaan.
Dat wordt dik in de overuren 8-)

Maak je wel foto's voor ons?
 
Gisteren een telefoontje van het onderhoudsbedrijf van de hoogwerker of we zsm een afspraak kunnen maken omdat m’n hoogwerker nu afgekeurd is en zij een verplichting hebben aan het instituut om het zsm te herstellen. Hij begreep de hele situatie en vond het wederzijds vervelend. Vrijdag drop ik de machine bij ze. Afgekeurd is erger dan een verlopen keuring. Zucht
Wat een kulverhaal....

Dat bepaal je zelf wie het hersteld, al wil je het zelf doen, dan kan en mag dat.
 
Die heb je er wel vaker bij zitten. Wordt je niet vrolijk van van dat soort figuren. Kreeg vanochtend de vraag of ik binnen nu en 2 weken even tijd heb om 500 tot 600 machines kan komen keuren. Ze hadden een controle gehad en er bleek al een jaar of 6 niets gekeurd te zijn. Een klant van ons die z'n zaakjes wel op orde heeft is daar aan het werk en dat zagen ze dus van het 1 kwam het ander.

Dus ben benieuwd wat ze gaan beslissen want, ik heb de komende 2 weken ook nog zat keuringen en die kan ik niet meer verplaatsen. En ben ook benieuwd wat ik daar tegen ga komen als er al 6 jaar niets aan is gedaan.
Hopelijk hele creatieve aanpassingen en reparaties die de moeite van het posten waard zijn, kunnen we nog wat leren ;)
 
Dat wordt dik in de overuren 8-)

Maak je wel foto's voor ons?

Dat van die overuren probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Ben geen zzp-er dus wordt er niet echt wijzer van.

Zal kijken of het mag. Ben al bij zat bedrijven en instellingen geweest waar dat absoluut niet mag. En anders stiekem proberen.

Zou voor mij de eerste keer keuren zijn daar. Ik wil dus graag een goede indruk achterlaten zodat, ik volgend jaar weer mag keuren.
 
Hopelijk hele creatieve aanpassingen en reparaties die de moeite van het posten waard zijn, kunnen we nog wat leren ;)

Daar ben ik ook serieus benieuwd naar. Meestal valt het mee hoor. Eigenlijk kom je weinig gekke dingen tegen. Beperkt zich meestal tot verkeerde stekkers, beschadigde kabels, gerepareerde kabels d.m.v. kroonsteentjes, missende boutjes/schroeven, beschermkappen die versleten zijn of ontbreken, pootdoppen van ladders/trappen die versleten zijn en het meeste is wel terplekke te maken.

Dus zal niet heel spannend zijn. Meeste gebruiken hun gezond verstand. Dus geen Afrikaanse toestanden hier.
 
Daar ben ik ook serieus benieuwd naar. Meestal valt het mee hoor. Eigenlijk kom je weinig gekke dingen tegen. Beperkt zich meestal tot verkeerde stekkers, beschadigde kabels, gerepareerde kabels d.m.v. kroonsteentjes, missende boutjes/schroeven, beschermkappen die versleten zijn of ontbreken, pootdoppen van ladders/trappen die versleten zijn en het meeste is wel terplekke te maken.

Dus zal niet heel spannend zijn. Meeste gebruiken hun gezond verstand. Dus geen Afrikaanse toestanden hier.
jammer ;)
 
Moet je dat als keurder niet sowieso doen als onderdeel van je proces?
Bewijslast van wat je hebt gekeurd en een historie opbouwen.

Dit zegmaar:

Hoort er niet bij. Bij sommige bedrijven maak ik wel eens een foto als ik het niet vertrouw. Ik registreer machines door middel van een code (soms graveer ik dat in de machine, soms d.m.v. een label) en op het keur certificaat komt dat nummer te staan met de meetgegevens. Dus bij controle kunnen ze zien op welk moment er gekeurd is en hoe lang het certificaat geldig is. Ik geef altijd aan dat een keuring een momentopname is. Soms snappen de controlerende instanties het niet dat als ze 8 maanden na de keuring de staat van een machine toch echt anders kan zijn als op het moment van de keuring. Zo probeerde er iemand mij de schuld te geven van een ongeluk met een machine die ik gekeurd had. Ook tegen die knakker gezegd dat een keuring een momentopname is, gelijk aan hem het telefoonnummer en e-mail adres gevraagd van zijn baas. Hij vroeg waarom, mijn antwoord "om over jou te klagen" . Uiteindelijk excuses gekregen van de man nadat ik contact had met z'n baas.
 
Klopt

herstel mag ik inderdaad zelf. Daarna kan het bedrijf hem keuren. Ze zullen commentaar gehad hebben van het BMWT en dit zsm recht willen zetten
BMWT heeft zichzelf heilig verklaard.

Er zijn andere en betere keuring instanties..

Deze bijvoorbeeld:

 
Achteraf is altijd makkelijk helaas.

Nu weet je het voor een volgende keer. En weet je voor wie je nooit een klus zal doen.
Juist wel, graag zelfs! Paar weken van te voren bellen met de vraag of ze zelf ff kunnen inmeten, vervolgens de afspraak 3x verzetten ivm "steekproefen" op andere deuren. Uiteindelijk kom je de deur monteren tegen het dubbele van het normale tarief en met het halve tempo.... Eind dag 3 geef je aan dat de deur niet helemaal open kan omdat hij verkeerd is ingemeten en wens je ze succes met het vinden van de oplossing...

Gaan ze zeiken, gewoon ff vragen of ze de service kunnen waarderen.... Is het antwoord nee, meteen de vraag stellen dat het gek is dat je wel iets levert terwijl je het zelf niet zou willen krijgen.
 
De laatste tijd met name verbruiksartikelen gekocht. Gisteren de laatste partij electrodes binnen gekregen. Nog een doos doorslijpers en dan hebben we alles gehad voor dit project. Het is stiekem wel meer dan verwacht

Snelle greep wat er doorheen gegaan is:
- 6 pakken Lincoln Ferrod 165A 4,0
- 7 Lincoln Supra 4,0
- 100 Flexovit doorslijpschijven 230
- 1,5 pak 3M fiberschijven korrel 36
- 4 steunschijven
- 9 dozen Hilti zelfborende parkers 5,5 x 35
 
Echt??? Zo veel rancune is niet gezond :N temeer omdat je je eigen tijd naar de klote aan het helpen ben. Ik zou t niet eens kunnen bedenken
hmmm daar heb je wellicht een punt.... Dat rancuneuze is wel een beetje een dingetje bij me, ik kan heel ver gaan voor mensen die mij goed behandelen en zal de laatste verkoper zijn die je moedwillig in een oplossing praat die je eigenlijk niet nodig hebt. Verpest je het dan onthoud ik dat tot in den einde der tijden, kan ik me gram halen door je op dezelfde manier te behandelen dan doe ik dat graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan