Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

De eerste keer had ik ook mn halve motor uit elkaar gehaald voor de carb. Tegenwoordig haal ik alleen de tank, zadel en 2 zijkappen eraf😂
Zijn je voorvorkkeringen lek?
 
Ja dat probeerde ik eerst, maar dat was een heel gepruts met die gevoelige rubbers tussen de carb en cilinder, dus toen ook maar het luchtfilter er uit.

Ja die doen niet veel meer, lekt al een hele tijd.
 
mijn keringen zijn ook lek en t balhoofdlager moet ik vervangen , ff wachten op beter weer dan zet ik de fun een poosje stil en neemt de ZRX t over ,
kan ik t op t gemakkie fixen
 
Met een beetje wd40 kom je een heel eind hoor😂
Als ze lek zijn is t wel kut idd. Ik hoefde gelukkig alleen de voorvorkolie te doen.
heb ter bescherming neophreen voorvorkhoezen besteld. Meestal is t zand waardoor ze lek gaan
 
Jan: hoe heb jij die ene moer losgekregen. Met luchtsleutel gereedschap?
Bij mijn xrv750 lukte dat alleen maar met een luchtsleutel, ff met het ding langs een autogarage gelopen.....
 
Leuk hellracer! Ik wil ook de TET gaan rijden.
heb sinds gisteren ook de HEED crashbar erop zitten.
ook direct de vervangende olieplug reparatie van bmw erin gezet.
Van de week een stukje gereden en toen brak de gaskabel. Die dus ook nieuw erop zitten
 
Ik heb nu metzeler tourance erop zitten, maar wil voor er de TET eigenlijk weer heidenau k60 op zetten. Deze had ik in het verleden onder mijn KLE500
 
Ik stap ook over op Heidenau beviel me ook veel beter op de klr 600,ik heb nu ook tourance ,op de weg gaat t nog ,maar voor de rest😥

Wat is een heed crashbar ?
 
Ze maken idd wat meer herrie,voor de rest zijn ze zoveel beter 👍
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gister zijn mijn voorvorken maar eens gereviseerd, ze lekte al bijna een jaar een heel klein beetje, rechts was er ong. 200ml olie uit. zit nu weer 600ml verse 10w olie in, nieuwe keerring en stofring.

Linker voorpoot was wel even flink uitzoeken en klooien, rechts was vervolgens in een half uurtje klaar.

Binnenkort maar eens olie halen en nieuwe bougies, heeft ie wel verdiend na 10 km.
 
Dat zal wel een stuk beter rijden dan!
olie en bougies zal hij ook erg fijn vinden.
Mochten de originele bougiedoppen (staal) er nog op zitten zou ik die direct vervangen voor kunststof ngk, dit scheelde bij mij aanzienlijk in verbruik.

ik denk dat ik ipv de heidenau k60 banden de pirelli scorpion rally STR ga proberen
 
Zondag heb ik maar weer eens een stukje offroad gereden. Veel graspaden en veel bos met los zand.

1589277583241.png
 
Dat zal wel een stuk beter rijden dan!
olie en bougies zal hij ook erg fijn vinden.
Mochten de originele bougiedoppen (staal) er nog op zitten zou ik die direct vervangen voor kunststof ngk, dit scheelde bij mij aanzienlijk in verbruik.

ik denk dat ik ipv de heidenau k60 banden de pirelli scorpion rally STR ga proberen

ja ik heb de originele bougiedoppen er nog op zitten. Is het veel werk om deze te vervangen door kunststof?
 
ja ik heb de originele bougiedoppen er nog op zitten. Is het veel werk om deze te vervangen door kunststof?

absoluut niet eigenlijk. Kwestie van voor bij de doppen afknippen en nieuwe erop draaien. Je kan ook de bougiekabels losdraaien bij de bobines, en dan nieuwe kabels met doppen monteren (dat heb ik gedaan)
 
Vanaf Utrecht minder dan een uur. Dat is toch wel te doen?
Als je een keer samen wil rijden moet je dat even laten weten. Ik probeer te vermijden om in het weekend te rijden om zo wandelaars en paardrijders zo min mogelijk tot last te zijn.
Ik rij alleen legale paden en wegen, vaak een stukje verhard tussendoor om de verbindingen te maken.
 
Vanaf Utrecht minder dan een uur. Dat is toch wel te doen?
Als je een keer samen wil rijden moet je dat even laten weten. Ik probeer te vermijden om in het weekend te rijden om zo wandelaars en paardrijders zo min mogelijk tot last te zijn.
Ik rij alleen legale paden en wegen, vaak een stukje verhard tussendoor om de verbindingen te maken.

leuk idee! Thanxs.!
Wel eerst ff andere banden hebben😂
En waarschijnlijk moet ik ook mn koppeingsplaten vervangen van de week.
Keep you posted
 
Terug
Bovenaan Onderaan