Ik ben net zo eigenwijs hoorHe he, met het risico om eigenwijs te zijn (ben ik trouwens wel): er zal inderdaad niet meer weerstand zijn als je de motor rechtop zet en de standaard inklapt.
Echter, als deze scheef hangt met het volle gewicht op de standaard, dan moet er toch iets van een kantelpunt op dat voetplaatje worden overwonnen mijns inziens.
Het zal ongetwijfeld vaker zijn gevraagd cq bediscusseerd, maar terugvinden he ....
Ik heb een vraag over de acculader voor de K1300S. Moet dat een canbus compatible systeem zijn? En zit er ergens zo'n stekkeraansluitpunt?
Top, dat is alles wat je zou moeten weten! Wordt voor mij dan toch maar de Optimate 4 dual canbus acculader aanschaffen.Pagina 20 - 21 staat wat geschreven.
≥ BMW druppellader canbus - Onderdelen | BMW - Marktplaats.nlTop, dat is alles wat je zou moeten weten! Wordt voor mij dan toch maar de Optimate 4 dual canbus acculader aanschaffen.
Ik zag die voor 69.95 te koop staan op mPartz.nl.
Of heeft iemand nog een betere (lees: goedkopere) tip?
De afstand tussen scharnierpunt van de standaard en het aangrijpingspunt op de grond (= voorkant voetje) is tenslotte iets groter. Er is dus meer kracht nodig om de motor van de zijstandaard te duwen.
Kleur!?Heb andere toekomstplannen en zou mijn K1300S te koop willen zetten.
Bouwjaar eind 2012 en 48.000 km.
Full option + BMW koffers.
Misschien hier iemand interesse?
Hallo Grendel, de kans dat je defect soldeersel of een defecte component met het blote oog herkent, is nihil. En bovendien ziet het er naar uit dat de ZFE behuizinghelften niet alleen in elkaar geklikt zitten, maar ook aan elkaar zijn gekit. Dus dat betekent eerst de ZFE een kwartiertje in de oven leggen op 100 graden C. om de kit zacht te krijgen. Daarna snel openen voordat de kit weer hard wordt. Tip: draag handschoenen want 100 graden is best wel au.
De kans dat je niets vindt EN met een ZFE blijft zitten die helemaal niets meer doet, is daarentegen dus wel aanwezig. Dus bezint eer ge begint. Of beter: sloop de ZFE alleen open als je al een vervangend exemplaar inhuis hebt.
Is het defect intussen verholpen?
Ik kan hier bevestigen dat er aan mijn defecte ZFE ook niets te repareren viel. Heb hem met de dremel open moeten maken omdat de connectoren vastgesoldeerd zaten op het printje. er lag een losse condensator in, die terug gesoldeerd, maar geen verbetering.
Ik heb wel goede ervaring met een 2e hands ZFE. Ik heb een exemplaar van Ebay Duitsland gekocht voor € 80,00 welke ook van een K1200R met handvatverwarming en de instelbare vering kwam. Alles werkt nu gewoon zonder iets te hoeven programmeren.
Nog wat 1200 spulletjes liggen:
≥ BMW K 1200 S spatbord voorkant, lak zwart. - Onderdelen | BMW - Marktplaats.nl
ik wil je spatbord wel voor €20 overnemen
Hoewel ik echt zeer te spreken ben over de eigenschappen van mijn K1200S, denk ik dat ik als ik uitgekeken ben op deze niet nog zo'n motor als opvolger koop. Teveel van die bijzonder prijzige items van slechte kwaliteit. ZFE, ABS pomp.. Laatst had ik 2 kleine BMW torx boutjes besteld bij m'n garage.. €5,- ...
Ja, het is BMW en dat mag misschien wel wat kosten, mits je dan ook kwaliteit spul koopt. En bij de K12S/K13S is bij mij dat vertrouwen aardig gedaald.
Bij alle moderne motoren wordt veel elektronica toegepast, dat is vaak kwetsbaarder dan de simpele techniek op een 'ouderwetse' motorfiets. Ik denk niet dat BMW minder kwaliteit levert dan andere merken, integendeel. Ik rij op 3 BMW fietsen en heb zelden problemen. Als er iets stuk gaat, is het meestal iets aan de elektronica, een sensor of microswitch of zo. Eén van mijn fietsen heeft nog de originele ZFE ABS pomp met servo en werkt al 135.000 kilometer feilloos.... wél elk jaar systeem spoelen...Hoewel ik echt zeer te spreken ben over de eigenschappen van mijn K1200S, denk ik dat ik als ik uitgekeken ben op deze niet nog zo'n motor als opvolger koop. Teveel van die bijzonder prijzige items van slechte kwaliteit. ZFE, ABS pomp.. Laatst had ik 2 kleine BMW torx boutjes besteld bij m'n garage.. €5,- ...
Ja, het is BMW en dat mag misschien wel wat kosten, mits je dan ook kwaliteit spul koopt. En bij de K12S/K13S is bij mij dat vertrouwen aardig gedaald.