Sjon-71
MF veteraan
Bij mij lust ie wel iets. Niet verontrustend. Ik weet niet hoeveel ervaring de jouwe heeft de mijne heeft ruim 35K op de teller.Top, goede info. Olie verbruik is bij overigens minimaal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij lust ie wel iets. Niet verontrustend. Ik weet niet hoeveel ervaring de jouwe heeft de mijne heeft ruim 35K op de teller.Top, goede info. Olie verbruik is bij overigens minimaal.
Die rammel heb ik niet, uit welk jaar is die van jou? Zou ECU tuning (bijv. bij Tovami) de resonantie kunnen verhelpen?
Een bmw k1200s, van wegblijven of enkel bepaalde bouwjaren vertrouwen? Ben nl erg gecharmeerd mbt de looks. Lees nogal veel negativiteit hierover.
Ik heb de indruk dat er in de eerste jaren van de 1200 relatief veel problemen waren met de abs en de koppeling.Een bmw k1200s, van wegblijven of enkel bepaalde bouwjaren vertrouwen? Ben nl erg gecharmeerd mbt de looks. Lees nogal veel negativiteit hierover.
Koppeling: Niet dat ik weet. Wel een terugroepactie voor de flens van de achternaaf. En een halfslachtige terugroepactie voor het ABS, waarbij ze het controleren, maar waarbij ze vervolgens (volgens de brief althans) wel alle kosten aan jou doorberekenen.Zijn daar terugroepacties voor geweest?
Hoe voer je zo'n bij-pass uit!?Koppeling: Niet dat ik weet. Wel een terugroepactie voor de flens van de achternaaf. En een halfslachtige terugroepactie voor het ABS, waarbij ze het controleren, maar waarbij ze vervolgens (volgens de brief althans) wel alle kosten aan jou doorberekenen.
Bij mij is helaas de ABS pomp laatst ook overleden. De vraag die je dan moet stellen is: Ben je enorm gehecht aan ABS? Aangezien in mijn geval het antwoord nee is, is het remsysteem nu gewoon rechtstreeks doorverbonden en by-past het ABS systeem.
Super fijne fiets mits het onderhoud netjes is uitgevoerd. Die van mij is uit 2006, 55000km op de teller inmiddels en geen gekke dingen gehad..Een bmw k1200s, van wegblijven of enkel bepaalde bouwjaren vertrouwen? Ben nl erg gecharmeerd mbt de looks. Lees nogal veel negativiteit hierover.
Geen idee Hebben ze bij Jensen gedaan. Heel veel was er niet voor nodig, materiaal was een paar ringetjes. Wel redelijk wat werk.Hoe voer je zo'n bij-pass uit!?
Wat Leufie zegt: goed onderhoud is belangrijk bij de 1200 en 1300 serie. Inclusief alle terugroepacties.
Voor wat de koppeling betreft: die wil - naar het schijnt - weleens te gaan kraken, happen, rammelen en trillen. Het onderliggend probleem schijnt de te krap bemeten olietoevoer naar de platen te zijn. Ik heb geen 1200 dus ik kan er niet uit ervaring over meepraten. Het is wel zo dat BMW de olietoevoer naar de koppeling aangepakt heeft bij het ontwikkelen van het 1300 blok.
Veel plezier in Duitsland en heel veel moed, beleid en trouw als je met deze rubbers in een buitje belandt!Mijn Conti SportAttack achterband is nog geen 4000 km oud maar nu al aardig aan het eind aan het raken. Ik ben helemaal Conti fan dus toen ik het aanbod kreeg om een Conti RaceAttack te kopen voor heel weinig uit de oude voorraad van een bevriende motorzaak kon ik dat niet laten. DOT 2018.
Eerst nog even dit weekend weg, eerste camping tripje met de K12, ik plak er gelijk een lekker lang stuk bochten raffelen aan vast. Als ik terugkom zondag verwacht ik dat de band versleten is. Dan kan de RaceAttack er op. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken. Ik heb in september nog een 5 daagse trip naar Duitsland staan, dan zal ik ook wel regen tegenkomen, dat wordt lachen met deze semislick.
Bekijk bijlage 1523765
Bekijk bijlage 1523766
Mijn koppeling is ooit onder coulance vervangen. Dat was na 20.000km. Niet lang daarna de motor weg gedaan dus over het vervolg kan ik niets zeggen.Koppeling: Niet dat ik weet. Wel een terugroepactie voor de flens van de achternaaf. En een halfslachtige terugroepactie voor het ABS, waarbij ze het controleren, maar waarbij ze vervolgens (volgens de brief althans) wel alle kosten aan jou doorberekenen.
Bij mij is helaas de ABS pomp laatst ook overleden. De vraag die je dan moet stellen is: Ben je enorm gehecht aan ABS? Aangezien in mijn geval het antwoord nee is, is het remsysteem nu gewoon rechtstreeks doorverbonden en by-past het ABS systeem.