Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Aha, goed om te weten. Ben jij weer uit de brand. Maar dit betekent ook dat ik vierkant voorgelogen ben door "mijn" BMW dealer. Die stelde dat ze niets aan de instellingen van de ZFE kunnen doen.
Jongejonge, dat je op zo'n manier je geld moet verdienen.
Misschien gebruikt die zaak in zwolle andere software..
 
Ze hebben alle software in de motor geupdate, en hij lijkt nu ook beter te lopen, minder nukkig bij lage toeren. Of dat moet komen doordat de db-killer er weer in zit. In ieder geval 4 dagen heerlijk gereden in de Eifel. Haarspeldbochtjes trekt hij super doorheen in de 2 en met de ESA in comfort ook weinig last van het slechte wegdek.
 
Aha, goed om te weten. Ben jij weer uit de brand. Maar dit betekent ook dat ik vierkant voorgelogen ben door "mijn" BMW dealer. Die stelde dat ze niets aan de instellingen van de ZFE kunnen doen.
Jongejonge, dat je op zo'n manier je geld moet verdienen.
Ze kunnen inderdaad alles gewoon programmeren. Traction control, ESA, handvatverwarming, LED verlichting, kan allemaal achteraf toegevoegd, verwijderd of aangepast worden, mits de juiste motormanagement module aanwezig is voor een bepaalde functie (zo werkt traction control alleen met de K/P module die vanaf 2007 op de K serie zit). En voor sommige dingen is uiteraard meer nodig als software config, zoals bv een stuurschakelaar met de juiste knoppen.

Die van mij staat al een tijdje stil. Versnellingsbak heeft het tijdens het rijden begeven. Moet hem nog uit elkaar halen, dus weet nog niet zeker wat er precies stuk is. Ik hoop op kromme schakelvorken gezien de symptomen en de financiën, aangezien een compleet nieuwe bak vreselijk duur gaat worden. Ook tweedehands. En ik weet nog niet of dat het waard gaat zijn.
 
Er zijn wel wegen om aan die software te komen. Ik heb zelf ook de BMW dealersoftware. Ooit via een Roemeens internetforum gedownload. Op BMW autos uit de E-serie werkt dat gewoon, voor de F-series en motoren moet ik nog een andere interface hebben waarschijnlijk.

De BMW specialist waar ik met mijn auto naartoe ga heeft ook de officiele software, of hij die legaal heeft of dat onafhankelijke bedrijven de software kunnen kopen weet ik niet
 
Als ze geen dealer zijn van BMW dan gebruiken ze dat zeker. Maar met de BMW software kun je vele malen meer als dat je met welke andere software ooit kan. Dat is het ergste.
Ik gebruik de BMW software dagelijks, maar veel kan je niet er niet mee :+
 
Ze kunnen inderdaad alles gewoon programmeren. Traction control, ESA, handvatverwarming, LED verlichting, kan allemaal achteraf toegevoegd, verwijderd of aangepast worden, mits de juiste motormanagement module aanwezig is voor een bepaalde functie (zo werkt traction control alleen met de K/P module die vanaf 2007 op de K serie zit). En voor sommige dingen is uiteraard meer nodig als software config, zoals bv een stuurschakelaar met de juiste knoppen.

Die van mij staat al een tijdje stil. Versnellingsbak heeft het tijdens het rijden begeven. Moet hem nog uit elkaar halen, dus weet nog niet zeker wat er precies stuk is. Ik hoop op kromme schakelvorken gezien de symptomen en de financiën, aangezien een compleet nieuwe bak vreselijk duur gaat worden. Ook tweedehands. En ik weet nog niet of dat het waard gaat zijn.
Ik heb ook eens de schakelvork vervangen. Dat werkte 10 seconden. Kleine beschadigen aan de tandwielen zijn al funest.

Ik heb nog een donor bak liggen. Weet zo niet meer wat er aan mankeert. Als je interesse hebt dan kan ik even kijken wat er aan mankeert, stuur maar een pb
 
Goedenmorgen allemaal!

Ik ben nieuw hier, Michel, 24 jaar uit en uit de buurt van Rotterdam!

Ik heb een vraagje: Is er iemand die weet of de connector/plug/stekker van een K1200R koplamp overeen komt met die van een F800GS?
IMG_7412.JPG
 
Ik ga ook motorhuis zwolle maar eens bellen dan. Ik heb in het verleden mij ABS bij Reco in breda laten reviseren. Prima geholpen.
Maar helaas ben ik nu 3 jaar later weer aan de beurt.. :( van t weekend gaf m'n ABS lampje aan dat ik t lekker zelf mocht regelen. Even proef in de ankers bevestigde mijn vermoeden.
Is iemand al een keer iets definitiefs tegen gekomen wat wel langdurig werkt? De K bevalt mij verder prima
 
Ik ga ook motorhuis zwolle maar eens bellen dan. Ik heb in het verleden mij ABS bij Reco in breda laten reviseren. Prima geholpen.
Maar helaas ben ik nu 3 jaar later weer aan de beurt.. :( van t weekend gaf m'n ABS lampje aan dat ik t lekker zelf mocht regelen. Even proef in de ankers bevestigde mijn vermoeden.
Is iemand al een keer iets definitiefs tegen gekomen wat wel langdurig werkt? De K bevalt mij verder prima
Welke versie van ABS? Die met rembekrachtiger is erg gevoelig voor de kwaliteit van de accu. Een oude accu kan al snel voor storingen in het ABS zorgen. Er hoeft dan nog niets met de ABS pomp te zijn.

Wil niet zeggen dat dit het is, maar is wel iets wat ik eerst zou willen uitsluiten.
 
Ik heb begrepen dat je de levensduur van de pomp kunt verlengen door de pomp regelmatig te laten werken. Ik trap dus iedere week wel een keer stevig op de achterrem zodat de pomp moet werken.
 
Ik heb net een GE-WEL-DI-GE bergtraining achter de rug met de K1200R. Begrijp m’n motor nou veel beter. En hij mij. We hebben weer echt plezier samen:Y Maar wat zijn die bochtjes in Nederland nou opeens tam.

Ook de buddyseat cover zit er ondertussen op. Dat geeft zo‘n veel sportievere uitstraling. Carbon, kost wat, maar dan heb‘ie ook wat.

En, niet te vergeten: Meneer Motocicletta is eindelijk verstandig geworden en heeft z’n R1 verkocht en zo’n zelfde machien aangeschaf als ik! *O*Echt te gek! Twee van die kanonnen in de tuin. Mooier uitzicht kan je niet wensen.
 
BA9EF63F-73D9-48BC-AE0C-844301815D82.jpegWow! Die blauwe tank is idd heel gaaf! Het zijn wel precies dezelfde kleuren denk ik. Alleen andere kleurstelling. Was het wit van je hartenjager ook parelmoer?
 
Bijna al het plastic van mijn K was vervangen door echt carbon. En dat was weer gespoten door Beerten in Borculo. Het design van het spuitwerk was gedaan door van Harten -Amersfoort, met als voorbeeld de Powercup BMW. Sommige delen van het carbon waren (bewust) zichtbaar gelaten. Was prachtig qua afwerking. Toevallig een week of 3 gelden schade gereden met de opvolger van de K. Onder andere twee kleine deukjes in de tank. Deze laat ik ook door Beerten herstellen, dan weet ik zeker dat het goed komt. Mijn oude K is toen uiteindelijk gekocht door iemand die ook in dit topic zit(zat?).
 
Hij bevalt nog prima, ik moet alleen vaker erop rijden. Sinds (morgen) een jaar een zoon dus weinig tijd voor gehad/gemaakt recentelijk...

Ik heb alleen vorig jaar de accu vervangen door een lithium ion accu, omdat de vorige 'op' was. Alleen kennelijk is er ergens een lekstroom want na een paar weken stilstaan is hij steeds leeg. |(
 
Hij bevalt nog prima, ik moet alleen vaker erop rijden. Sinds (morgen) een jaar een zoon dus weinig tijd voor gehad/gemaakt recentelijk...

Ik heb alleen vorig jaar de accu vervangen door een lithium ion accu, omdat de vorige 'op' was. Alleen kennelijk is er ergens een lekstroom want na een paar weken stilstaan is hij steeds leeg. |(
Mijn zoon van anderhalf gaat gewoon mee *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan