@ Jakkel : Is Performance Industries in Dendermonde een aanrader volgens jou of jouw bron ?
Ik raad niets aan, ik stel vast en vertel gewoon zoals het is. Zonder verzinsels en leugens.
Ik vind het uiteindelijk wel héél straf dat een bedrijf, dat zich toch wereldwijd profileert als dé Buellspecialist bij uitstek met bijhorende flinke uurlonen, een volgens PI eenvoudige panne als deze (op een uurtje getraceerd door PI) op meer dan een half jaar tijd en drie bezoeken niet kon vinden.
Wat was de panne nu?
De + kabel van de regulator naar de zekeringkast was doorgescheurd ter hoogte van het blok en de stekker verbinding van regulator naar de zekeringkast, de vrouwelijke kant, zaten intern de hulzen afgebroken.
De verbinding was er wel maar niet altijd, vandaar de klacht van soms wel en soms niet goed rijden.
Ik vind dit een heel merkwaardig verhaal. Ofwel is de kennis van het diagnosticeren bij TM ondermaats. Ofwel is gemakkelijk geldgewin meer hun ding. Al dan niet simpele, meer geroutineerde herstellingen vergen immers minder zoek- en denkwerk. De enige geboden oplossingen van TM waren gissingen en veronderstellingen van oorzaken van de panne. "Ah je hebt een klein lekje aan de inlaatpakkingen, ah je hebt een licht lekkende koppakking van de achterste cilinder". "Ah we gaan je injecteurs eens controleren en mooie foto's van trekken die we op FB kunnen gooien met de mooie titel: "What did we do today!"... .
Allemaal heel mooi dat dat hersteld en gecontroleerd wordt (372 euro), maar dat was niet de oorzaak van het niet meer naar behoren draaien. En net voor dat probleem kwam ik. Dan, de TPS is stuk mijnheer: 60 euro aub. Achteraf bleek er niks mis mee. Regelaar is kapot: 190 euro aub, dat voorstel heb ik afgeslagen. Al maar goed want daar bleek ook niets mis mee te zijn. Zo kan ik ook een specialist Buell hersteller worden. "Hoi Jakkel, mijn Buell rijdt niet meer". "Wacht even, hier heb je een andere nieuwe Buell (moest die nog bestaan), dat is dan 8.000 euro aub. Nu rijdt hij terug hé?
Ja sorry mensen, maar het zit echt diep. Dit zaakje heeft me duizenden euro's, een hoop kopzorgen met een haast totaal gebrek aan duidelijke communicatie en een motorloos motoseizoen gekost. En ik ben m'n geliefde Buell kwijt. En dat uiteindelijk allemaal voor een doorgescheurd kabeltje en een defect stekkertje van enkele euro's en een uurtje werk... ! En ja, ook HD/Buell Benelux heeft het voorafgaand aan TM niet opgelost. Maar hé, volgens de specialisten kennen die er niets van en komen ze bij hen met hun échte problemen. Wat doe je dan als klant? Naar die specialisten gaan die zulke dingen zeggen hé.
Nee, dit kan ik niet vatten.