Ulleke
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #251
~
Je (Ulleke) zou er inderdaad wel rekening mee kunnen houden dat de mannen die vol lof zijn over de carb oplossing jou dadelijk deze spullen ook gaan verkopen :D.
En het klinkt alsof het probleem met de injectie misschien zou kunnen zijn dat je TM simpelweg de laatste stap nog niet uit hebt laten voeren (het afstellen/tunen/mappen of whatever). Op dit punt zou dat nog 330 euro zijn? Dat is een stuk minder dan de 1000 euro (klopt dat?) voor een hele carb setup die ik nu voorbij hoor komen.
Bovendien lijkt mij dat als je Lightning nog steeds niet lekker loopt na de nieuwe map er misschien wel iets anders aan de hand is. Dit zal dan ook bij de carb setup roet in het eten blijven gooien.De bedrijven die me geadviseerd hebben verkopen me helemaal niets. deze bedrijven hebben ervaring met het tunen van motoren maar doen geen ombouw naar carburateur.
Je stelling aangaande de injectie is juist. Het betreft enkel de laatste fine tuning. Maar het was voor mij het overwegen waard om eventueel te opteren voor de 650,- duurdere oplossing om van die ouderwetse injectie af te zijn.
Het is niet voor niets dat het vaak gebeurd en ze lopen er best goed op. Ik ga gewoon even doorsparen en ga de conversie uitvoeren naar carburateur. Geen storingsgevoelige injectie meer. En niet bij elke wijziging aan de motor configuratie terug naar TM om alles weer opnieuw te laten afstellen. Dit kan dan voortaan bij mij om de hoek op de dynojetbank (of Tovami :-) )
Ik houdt jullie op de hoogte,
Groet Ulleke aka Dréke