Zó simpel kan het niet zijnGewoon het stukje tekst selecteren en dan 'citeer dit bericht'. Ik zit ook gewoon op mn telefoon
Dus wel zo simpel. Zeker wel, ik koop echt geen motor particulier. Vrouw hè, het houdt op bij "mooi / niet mooi"Is het niet bij een motorzaak dan?
Absoluut! Maar het zijn zoons van hun moeder, dus ik kom er niet onderuit. Kon het bij de Monster met duoseat-cover nog twee maanden tegenhouden met het argument dat ze toch konden zien dat het een eenpersoonszadel was ... de prutsers hadden de passagiersstepjes al die tijd niet ontdekt, waren drukker met het geluid en het mogen starten van ‘m.imo wel echt een 1 persoons motor
Wasda? Ik heb nog nooit een motor met ABS gehad (*). Ik zie er naar uit!Ook niet met abs?
Het komt er kortgezegd op neer dat je hem in Sport 162pk High zet en daar niet meer uithaalt.
Na mijn Honda's heb ik dat bij deze Duc ook. Het gerammel, getril, gerinkel (gadver, die droge koppelingJe voelt iig dat je een echte motor aan het rijden bent
Ik ga het zien, het voelt wel erg "buiten de gebaande weg" haha ... maar niets mis met een beetje ambitie. Zou wel vet zijn. Van de M900 zeiden meerdere mensen al dat ik als vrouw beter de 600 of 750 kon nemen. Zó niet mee eens! (Hoewel ik blij ben dat het niet mijn eerste was)En als vrouw zijnde
Dombo, dat is de Monster 1200. De Diavel is echt wel een stuk langer...de wielbasis is 6 cm langer dan mijn M900
Wasda? Ik heb nog nooit een motor met ABS gehad (*). Ik zie er naar uit!
(*) tenminste, niet dat ik weet ... zie stukje over vrouw/houdt op bij
Nee je moet toch gewoon lekker zelf doen wat je leuk vindt. Ook altijd iedereen met zn eigen mening wat wel en niet goed voor je isZó niet mee eens!
Fijn om te lezen dat ie lekker zit en ook jij met beide voeten plat op de grond kan komenUpdate: die motor zit me prima! Kan zelfs gewoon beide voeten plat op de grond
De zithouding is in het begin mss even wennen. En je zit ook nog stil. Zodra je aan het rijden bent ga je helemaal wel merken of je de zithouding fijn vindt en hoeveel contact je eigenlijk met de motor hebtomdat je je onderbenen er meer tegenaan kunt drukken en je voeten meer onder je zitten, je bent meer één.
Oh my, wat een monsterlijk grote motor is dit (ik had hem alleen door het raam zien staan hè)
DIE TANK als je erop zit( ) Die Monster heeft al een beste tank, maar dit ... ik voel me nu echt een dwerg. Heel bruut
Slim idd. Als iets niet binnen het budget ligt zeker niet forceren.... Maar je ging proefrijden op een te dure motor en bent er hardhandig achter gekomen?En nu? Gaan bekijken of ik het geld eraan wil uitgeven (heb wel geleerd: nóóit proefrijden als je iets vervolgens niet kan kopen, dat was echt naar)
Ik heb er laatst een dagrit heen/terug incl stop uiteraard mee gemaakt van ~750km.... Mn kont begon op het laatst wel te zeuren maar overall gewoon goed te doenwil er pijnloos 300 km mee kunnen rijden. Leuk project voor 2022
Anti blokkeer systeem
Was drukker met andere zaken hahaha. Geen ideestandaard of een lederen zadel op?
Proefrit op een CBR600, gewoon omdat het me leuk leek en dan terug moeten op je CB500 … leek wel een brommer toen, terwijl ik er altijd heel blij mee wasproefrijden op een te dure motor
Voor zo’n beetje klachten teken ik~750km.... Mn kont begon op het laatst wel te zeuren
Okeej okeej speciaal voor jou is er ook de optie gemaakt om alles uit te kunnen schakelendat zeg ik: wasda, nooit gehad. Is voor mietjes
Heb je een foto?Was drukker met andere zaken hahaha. Geen idee
Dat probleem heb ik nu ook.... En jij wellicht ook in de toekomst... want wat voor motor moet je hierna gaan rijdenleek wel een brommer toen, terwijl ik er altijd heel blij mee was
Exact. De koppeling van een diavel gaat heel soepel. En je zit er natuurlijk heel relaxed op. Je krijgt geen last van je polsen oid. Ben zeer benieuwd wat je van het rijden gaan vinden ook.... Ik denk dat je direct verkocht bentVoor zo’n beetje klachten teken ikkan me met de RR herinneren dat ik na 200 km gewoon níet meer kon koppelen, kon níet meer knijpen (hele arm gestrekt naar voren, vingers achter handle halen en dan hele arm naar achter bewegen = koppelen, maar dan duurt de dag lang hoor pfff)
Fuck it, dan maar een mietjevoor jou is er ook de optie gemaakt om alles uit te kunnen schakelen
Dat vrees ik ookIk denk dat je direct verkocht bent
Je zit gewoon aan je max op je … hoe oud ben je?? dus … accepteer dat nou maar gewoon hahahahawat voor motor moet je hierna gaan rijden
Ik rij wel op alles bijna uit. Zitten 8 standen op. Maar ik houd mn abs en traction control wel lekker aan. Ik hoef niet zo nodig driftend door de bochten. Voel mn relatief nieuwe achterband vaak zat ff gaan. Komt ook omdat ik het leuk vind om gas te geven de bochten uit ofcFuck it, dan maar een mietje
De velgen zijn er maar in 2 mogelijkheden dacht ik. De standaard type van de diavel. En je hebt de uitvoeringen carbon, dark, amg en nog wat limited editions.... Die van mij staat op papier als een carbon/amg. Verschil is vlgs mij 14 of 7 spaaks. Waren het dezelfde velgen als die ik heb?De velgen zijn niet mijn smaak en hoewel de kleurstelling met wit hekwerk en witte banen over tank en kontje zeker mooi is, is er eigenlijk maar één kleur
Nouja als je eentje kan kopen waarbij een desmo beurt al is gedaan ben je qua grote beurt kosten voor de aankomende 24.000km gedekt. Die intervallen heeft Ducati namelijk verlengt. Die beurt kost totaal ergens tussen 1000-1500eu. Wordt wel alles gedaan grote beurt met riemen vervangen en kleppen stellen.dan kan ik zo ongeveer mijn faillissement gaan aanvragen
Het is wel gewoon een dik ding. En je moet ervan houden. Ik ken ook vrouwen die op een superbike rijden... Dus waarom niet gewoon soort van combineren naked en superbike. Het misstaat in elk geval zeker niet. Eerder wel super stoer dat je als vrouw van zoiets afstapt. Of nog mooier, opstapt en ermee wegrijdter zullen niet voor niks weinig vrouwen op dat ding rijden
Om te motorrijden is leeftijd niet zo heel belangrijk zolang je ervan geniet hoe je dat zelf wiltJe zit gewoon aan je max op je … hoe oud ben je?? dus … accepteer dat nou maar gewoon hahahaha
Moet ik niet over na gaan denken, niets meer te wensen hebbenmaar er komt hierna oprecht niks
Een Multistrada vind ik ook een mooi ding. Zelfde blok. Alleen voor een heel andere doelstelling. Namelijk lange reizen/touren maken. Je kan er ongetwijfeld ook sportief mee rijden. Op dit moment iig niet wat ik in een motor zoekik lees vaak Diavel en Multistrada in dezelfde zin, niet hetzelfde maar kennelijk zitten de liefhebbers in dezelfde hoek
Die blijven bij mij zeker ook aan (jeetje, ik praat of ik hem al heb ... maar ik ga gewoon een krater in mijn spaargeld slaan, heb ik besloten ... #onelife ... volgende week even proefrijden op eentje en dan eentje huren. Ik heb al een slachtoffer gevonden dat wel een weekend mee wil gaan rijdenabs en traction control
Moeilijk te zien welke kleur je velgen hebben op de foto, zijn het zwarte of die spiegel-glimmende? Waar ik vanochtend was, waren 9-spaaks. Versteeg Motoren in Bemmel, check maar even, Carbon Diavel met wit, gen2.Waren het dezelfde velgen als die ik heb?
Motor met identiteitscrisis ... schizo-motardWaarbij een diavel ook een soort naked is alleen ook een tour.. Met een superbike blok
En dan op je bek pleuren omdat je gaat lopen stuntelen omdat je weet dat iedereen kijkt als ze zien dat je een vrouw bent. Mijn grootste schrik. Ik vind het wel fijn dat ze het kennelijk vaak niet zien haha (maar natuurlijk is het ook weleens leuk om je haren los te schudden als je afstapt en je helm afzet ... grappig om dan de verwarring te zienEerder wel super stoer dat je als vrouw van zoiets afstapt. Of nog mooier, opstapt en ermee wegrijdt
Dit ook vooral. Als je iets wilt moet je het ook gewoon doen. Helemaal als je er verder ook gewoon een goed gevoel over hebt#onelife
Weet je het zekerOh ja, ik heb geen wheelie-ambities, dus fijn dat dat onderdrukt wordt.
Lekker en slim bezig. Gewoon eentje huren voor een weekend en ff uitproberen. Het slachtoffer gaat je wel bijhouden bedoel je?volgende week even proefrijden op eentje en dan eentje huren. Ik heb al een slachtoffer gevonden dat wel een weekend mee wil gaan rijden)
Waar ik vanochtend was, waren 9-spaaks. Versteeg Motoren in Bemmel, check maar even, Carbon Diavel met wit, gen2.
Ik wil Ducati ook niet verpornōên maar ik doe het lekker tochStreetfighter is ook heel gaaf ja, ook daarbij valt het woord "porno" vaak
Denk dat ze eerder zelf op de bek gaankijkt als ze zien dat je een vrouw bent.
Voor een vrouw is dat uitermate grappig voor een man gewoon porno. Gewoon doen dusgrappig om dan de verwarring te zien
waanzinnig mooi
Serieus?Weet je het zekerzodra ik in de 1 en 2 vol optrekt komt ie gewoon omhoog
Ohhhhh zieligHet slachtoffer gaat je wel bijhouden bedoel je?
Je bent niet goedIk wil Ducati ook niet verpornōên maar ik doe het lekker toch
Denk dat ze eerder zelf op de bek gaan
Voor een vrouw is dat uitermate grappig voor een man gewoon porno. Gewoon doen dus
Dankje dat vind ik ookwaanzinnig mooi
De vraag is niet hoe hard wil je optrekken maar hoe hard durf je.. geen grap gaat echt gewoon abnormaal fucking hardSerieus?
Dat is wel juist het leuke van motorrijden ofc. Heb je wel eens geprobeerd om gewoon echt puur op je gevoel de bochten te nemen, dus zonder op je snelheidsmeter te letten. Ik weet natuurlijk ook niet wat voor wegen je het liefste rijdt. Maar ik denk wel wegen met wat snellere bochten etc..ik ben gewoon geen bochtenvreter
Dankje Caat dit vat ik maar op als een complimentJe bent niet goed
zeg maar wat je thuis wil hebben zitten wachten
Nouja kan me voorstellen dat je voorkeur ook naar Ducati uit zou gaan(zo jammer wel dat het alleen jullie kant op werkt)
Zoooo benieuwd ... (geen DPL geloof ik, ergens jammer want lijkt me waanzinnig, maar beter ook niet ... dan word ik een parachuutjeecht gewoon abnormaal fucking hard
Absoluut, maar zo veel mogelijk bochten achter elkaar ... daar ben ik op een gegeven moment wel klaar mee. Rijden is voor mij alles bij elkaar, de bewegingen, de acceleratie, het gevoel, de reactie van de motor op jou en het een zijn met hem, het geluid en gedonder onder je. En het compleet kwijt zijn van de tijd, full focus op rijden. En ja, bochten zijn heerlijk en ik word echt blij van een perfect getrokken bocht en vooral het gas erop als je de bocht uitkomt, maar voor mij niet zaligmakend, maar echt onderdeel daarvan. Mijn hart is trouwens ook niet groot genoeg voor circuit-taferelen :-Sjuist het leuke van motorrijden
kan me voorstellen dat je voorkeur...
Met deze moet je me even helpen want ik heb geen flauw idee wat DPL is...
Ik ben er wel eens in de buurt maar ik ben niet bepaald bekent in Nijmegen nee :p Klinkt alsof je wel heel super hard gingBij het stoplicht gas open en op de brug reed ik 240
Ik heb er wel een ruitje op alleen je moet dan wel op de tank gaan liggen wil je er helemaal achter zitten. Ik heb iig de 260 ermee gehaald.... Dat is ook iets dat doe je gewoon eenmalig, in Duitsland dat wel haha.Maar wel achter een ruitje en dat heb ik met dat kanon straks niet, is wel even anders
Haha lekker zolang je zelf maar de controle dus hebt hoeveel gas je geeftKort en goed: nee, niet bang het gas open te draaien (en achtbanen vind ik eng)
Poeh ja dit begrijp ik volkomen. Gewoon lekker genieten van het rijden zelf idd. Alleen wel het liefst met veel bochten, lekker hangen in de bocht, je bochten perfect in en uit gaan. Juiste snelheid voor je gevoel, juiste versnelling. Je voelt direct of je lekker in de bocht zit, dan hoef je namelijk niets anders meer te doen dan je gas erop houden en in de bocht te gaan hangen, die perfecte balansRijden is voor mij alles bij elkaar, de bewegingen, de acceleratie, het gevoel, de reactie van de motor op jou en het een zijn met hem, het geluid en gedonder onder je. En het compleet kwijt zijn van de tijd, full focus op rijden.
en ik me ongeveer voel zoals die Ducati-vrouw op het plaatje: als je hem omhoog voelt komen uit de vering als je vol gas geeft als het stoplicht op groen springt, zo lekker … als je hem voelt duiken als je vol remt (oké, altijd met beetje onrust, wanneer rem ik mezelf een keer onderuit?)
Ducati Power Launch, launch control (maar zat net filmpje te kijken, lijkt niet eens zo hard te gaan ... maar daar zal ik me keihard in vergissen
Beter toch?!niet bepaald bang om je rijbewijs te verliezen met inbeslagname van de motor van iemand anders
Godsjezus, da's toch niet normaal (tot 210 is oké -met motor dan, met de auto vind ik het doodeng-, maar alles daarboven vind ik zo angstaanjagend snel, brrr) Hoe comfortabel zit je dan, want je zit behoorlijk in de wind, en wat is voor jou een fijne cruise-snelheid op de Duitse Autobahn?
Je beschrijft het precies lekker. Mijn probleem is dat ik vaak met een hogere snelheid de bocht in ga dan ik de bocht door durf, en dan dus in de bocht moet gaan corrigeren. Lekker handig. Maar rijd nu sinds drie maanden weer na zes jaar geen motor te hebben gehad en ben alles aan het opbouwen. Hoe die Monster zich gedraagt weet ik inmiddels wel, dus nu tempo aan het opvoeren op rotondes en in bochten en vooral ook de langzame bochten zo goed en schuin mogelijk proberen te nemen. Die snelheid komt er dan vanzelf achteraan, merk ik nu al (en er staat een bochten-training op het programma)Poeh ja dit begrijp ik volkomen. Gewoon lekker genieten van het rijden zelf idd. Alleen wel het liefst met veel bochten, lekker hangen in de bocht, je bochten perfect in en uit gaan. Juiste snelheid voor je gevoel, juiste versnelling. Je voelt direct of je lekker in de bocht zit, dan hoef je namelijk niets anders meer te doen dan je gas erop houden en in de bocht te gaan hangen, die perfecte balans
Zet je ook zelf wel eens routes uit oid naar Duitsland bijv?
Die arme oude Monster, awww, maar echt té leuk om te laten.Ultiem genot jaje houdt stiekem ook wel van wat racen dus
Kan je gewoon volgas geven zonder dat je achterover gaatDucati Power Launch, launch control (maar zat net filmpje te kijken, lijkt niet eens zo hard te gaan ... maar daar zal ik me keihard in vergissen)
UhmmmmmBeter toch?!(die motor dan)
Lekker bezig Caat. Vaak ben je ook gewoon te bangdraaide gewoon dat gas vol open
Het is ook niet normaal maar ik wou het gewoon ff proberen hoe hard ie kan. Nouja zo hard dus.Godsjezus, da's toch niet normaal (tot 210 is oké -met motor dan, met de auto vind ik het doodeng-, maar alles daarboven vind ik zo angstaanjagend snel, brrr) Hoe comfortabel zit je dan, want je zit behoorlijk in de wind, en wat is voor jou een fijne cruise-snelheid op de Duitse Autobahn?
Dat zijn wel van die momentjes dat je weet dat je leeft iddIk denk dat al mijn beschermengelen in één keer op zijn gegaan toen, dus ik vind het wel best met die 200+ ... don't push your luck
Hoe doe je dit.... want als ik op gevoel rijd dan ga ik eigenlijk nooit sneller de bocht in dan ik durfvaak met een hogere snelheid de bocht in ga dan ik de bocht door durf
En het hoeft niet perse snel ofc. Als je eerst perfecte bochten kan rijden voor je gevoel dan kan je het daarna steeds sneller proberen. Tot het punt dat je er gewoon comfortabel bij voelt. Zo'n bochtentraining helpt daar zeker aan meeHoe die Monster zich gedraagt weet ik inmiddels wel, dus nu tempo aan het opvoeren op rotondes en in bochten en vooral ook de langzame bochten zo goed en schuin mogelijk proberen te nemen. Die snelheid komt er dan vanzelf achteraan, merk ik nu al (en er staat een bochten-training op het programma)
Zelf routes? Nope, ik ben helaas een volgerNavigatie-skills van een visstick -teken "omkeren, verkeerde weg gepakt" zou ik vaak maken haha- en ik merk dat als ik achter iemand aan rijd (die ik vertrouw, niet zo'n malloot die je bij een rit weleens meemaakt en waarvan je weet dat je ver uit de buurt moet blijven) rijd ik echt veel harder. Ik zie gewoon vaak niet hoe de weg loopt, heel irritant, en dan word ik een slak of zo.
Rijd jij vaak in het buitenland?
Soms dan moet dat ook gewoon ffStel kleuters. Maar wat ik al zei: in bochten rijd je me zoek hoor
Excuus … dit hok stond al een maand leeg, leek verlaten hierGet a room already...
Niet opletten? Zal soms wel het geval zijn (beetje lalala op die motor zittenHoe doe je dit.
Of je rijdt gewoon een te saaie route dat je de mogelijkheid hebt om een beetje 'lalala' op de motor te zittenNiet opletten? Zal soms wel het geval zijn (beetje lalala op die motor zittenomdat je tot op heden alle rare situaties toch wel kon corrigeren) maar verder zit het vooral in mijn hoofd, dat ik bij het begin van de bocht me opeens bedenk over de snelheid, terwijl ik het eigenlijk gewoon kan.
Ja nice maar daar ben je dus bekend dus dan doe je het welDat zie ik bij bochten die ik goed ken (bijv. Velperbroek-rotonde, een bekende, aan de A12 richting Duitsland, die noemt iedereen hier niet voor niets het Velperbroek-circuit), daar is het echt verstand op 0 en gaan, puur op gevoel. Inmiddels is er sprake van een Pavlov-effect, instant blij als ik richting die rotonde rijd
Die lijst "lachen omdat het nét goed ging" wordt vanzelf langerhet gekke is dat ik door dat moment bewuster maar wel met nòg meer vertrouwen motor rijdtachteraf kan ik erom lachen
Beetje overmoedig somsOf je rijdt gewoon een te saaie route om ...
I know, maar zoek met ritten via FB-groepen (hoef ik niet over de route na te denken ;-) ) wel de grenzen van mijn comfort zone op en dat geeft af en toe wat buikpijn pfff. Rotondes driekwart rond bijvoorbeeld in een hogere versnelling pakken dan ik gewend ben, dan dweil ik af en toe naar rechts die rotonde afJe vliegt echt niet zomaar de bocht uit ofc
Laten we het niet hebben over omvallen uit stilstand, oké?ooit wel eens gevallen dan? En hoe lang rijd je al in totaal motor?
Ohh zielig, nu lijkt die Monster een slome slak en dat is ie echt niet. Andere klasse, dat wel(of iig wat snellere motor hebt)