Het Ducati Monster topic *deel 44*

2021_ducati_monster_821.jpg


Een nieuwe Monster zonder trelisframe... Die moeten we misschien toch maar in een eigen topic gaan stoppen. -O-
 
ok doei! -O-

Maar ik moet ook zeggen dat ik dat gegoten subframe van de tweede generatie Monsters ook niet zo mooi vind. Heb al eens gezocht of daar niet een soort van aftermarket trellis-frame ter vervanging is, maar dat is er niet.
 
Laat je dan toch effe maken
Heb ik ook naar gekeken, probleem is dat de achterschokdemper er ook op gemonteerd zit, dus het moet structureel ook wel wat meer hebben dan alleen mijn eigen vedergewicht. Ik moet me er maar gewoon bij neer leggen =)
 
OK, ff geinformeerd bij een spuiter om het kuipje te laten spuiten, 100 EURO! Vind ik best duur, of ben ik een ouderwetse Hollander?? Nieuwe kost 128 euro, maar ja, dan ook maar gelijk een ruitje van 80+, zit je toch alweer op 210 euro, ex porto. Denk da'k 't maar zelf doe....
 
Weet er iemand toevallig waar je spanning/stroom kunt aftappen voor een gps op de monster 821 ? (Aangezien de batterij onderaan in de Swingarm zit)
 
OK, ff geinformeerd bij een spuiter om het kuipje te laten spuiten, 100 EURO! Vind ik best duur, of ben ik een ouderwetse Hollander?? Nieuwe kost 128 euro, maar ja, dan ook maar gelijk een ruitje van 80+, zit je toch alweer op 210 euro, ex porto. Denk da'k 't maar zelf doe....
 
OK, ff geinformeerd bij een spuiter om het kuipje te laten spuiten, 100 EURO! Vind ik best duur, of ben ik een ouderwetse Hollander?? Nieuwe kost 128 euro, maar ja, dan ook maar gelijk een ruitje van 80+, zit je toch alweer op 210 euro, ex porto. Denk da'k 't maar zelf doe....

Altijd laten doen voor dat geld, tenzij je zelf de materialen er voor hebt. Spuitwerk is vakwerk, is niet voor niets een beroep!

Heb ik het verleden ook ‘bespaard’ op spuitwerk op m’n verbouwde CB400F. Heel de garage afgeplakt en nog zag je ‘overal’ stuif van het spuiten. En het resultaat was niet wat je wenst op je monster! Voor die ouwe fiets was het ‘oké’...
 
Weet er iemand toevallig waar je spanning/stroom kunt aftappen voor een gps op de monster 821 ? (Aangezien de batterij onderaan in de Swingarm zit)
Ik heb dit laten doen, deze is ergens onder de tank op de kabel van t contact aangesloten zodat de navigatie de accu niet kan leeg trekken als contact uit staat.
 
OK, ouderwetse Hollander dus.... tja je hebt soms even een zetje nodig he...

Bedankt!
 
Laatst had ik een zenuwachtig benzine lampje dat opkwam rond de 150 en verdween na de 160-170. Hebben anderen dit ook wel eens gemerkt? Gasstand lijkt het niet te zijn, bij enthousiast optrekken komt het lampje niet aan.

Zou het kunnen dat er toch elektrisch wat spoken zitten in mijn kabelboom gezien mijn toerenteller die sinds een paar maanden het bereik van 0 naar 1K heeft gekregen?
 
Ziet er goed uit. Check even of bij 12k de kleppen gesteld zijn. Anders laten doen of daarmee wat van de prijs afpraten ;)
 
Was een mooi apparaat. En weet nu ook dat het een 796 wordt. Echter niet deze, was een import zonder onderhoudshistorie uit Duitsland en maar 1 sleutel en geen codekaart. Rijd wel top! Vlot genoeg, maar schiet niet onder je reet vandaan als je een tikkie gas geeft. Dat was bij de 1100 wel te veel...
 
Het bleef toch maar knagen in m’n hoofd dat het een 1100 moest worden. Heb nog een proefrit gedaan Op een 1100 vandaag bij Ducati Zaltbommel. Deze reed veeeel beter dan die ik vorige week had gereden. Meteen de knoop doorgehakt en gekocht. Volgende week ophalen...

uit 2009 met 27000 km op de teller. Origineel in Nederland geleverde motor (bij Ducati Zaltbommel) en altijd daar in onderhoud geweest. Bij 26000 de demo beurt gehad. Krijgt nog en final check komende week en dan mag ik ’m mee naar huis nemen...

paar foto’tjes...
 

Bijlagen

  • 90EC43B9-5E85-424D-8719-009BAEFFE2F0.jpeg
    90EC43B9-5E85-424D-8719-009BAEFFE2F0.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 12
  • 579A1DA2-DF25-435F-9244-3E38B473C480.jpeg
    579A1DA2-DF25-435F-9244-3E38B473C480.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 13
  • E1C11AF2-C62E-48E6-87D2-0CBD97B6D441.jpeg
    E1C11AF2-C62E-48E6-87D2-0CBD97B6D441.jpeg
    3 MB · Weergaven: 9
  • 914F295D-8DAA-48CA-9A48-9E77738D7C9E.jpeg
    914F295D-8DAA-48CA-9A48-9E77738D7C9E.jpeg
    3,5 MB · Weergaven: 14
Het bleef toch maar knagen in m’n hoofd dat het een 1100 moest worden. Heb nog een proefrit gedaan Op een 1100 vandaag bij Ducati Zaltbommel. Deze reed veeeel beter dan die ik vorige week had gereden. Meteen de knoop doorgehakt en gekocht. Volgende week ophalen...

uit 2009 met 27000 km op de teller. Origineel in Nederland geleverde motor (bij Ducati Zaltbommel) en altijd daar in onderhoud geweest. Bij 26000 de demo beurt gehad. Krijgt nog en final check komende week en dan mag ik ’m mee naar huis nemen...

paar foto’tjes...
Gefeliciteerd, veel plezier er mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan