Het Ducati Monster topic *deel 44*

Vervelend zeg, maar m'n 696 laat zich heel licht bedienen. Remmen kan ook met 1 of 2 vingers. Weet niet waar je vandaan komt, maar je mag de mijne in Haarlem best eens proberen.
Ik woon in Hoorn. Heb een aantal jaar geleden een paar jaar in Haarlem gewerkt. Leuke stad.
Maar het komt wel, ik heb geen haast. Als gevolg van Reuma moest ik zo'n anderhalf jaar geleden het motorrijden opgeven. Een jaar geleden had ik nog moeite met het opendraaien van het dopje van de tandpasta. Op het laatst kon ik bijna helemaal niets meer. Maar inmiddels hebben we (mijn reumatoloog en ik) na een lange zoektocht een medicijnenmix gevonden die bij past en eindelijk aanslaat. Ik ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op.
Ik kreeg gelijk weer zin in motorrijden. Het moet dan sowieso een lichte motorfiets worden, dus ben ik al een keer gaan kijken/voelen aan een BMW G310R en GS. Beiden zijn superlicht, totdat ik me in eens bedacht: "He, de Monsters zijn ook licht, laag en handelbaar".
Ik heb in mijn motorleven al 4 keer eerder een Ducati gereden. Monster, twee keer supersport en als laatste een Multistrada 1100. Puur voor plezierritjes blijft voor mij de Monster het leukst. Dus misschien dat ik van de zomer nog een Monster kan rijden, anders wordt het wat later dit jaar. Ik heb geduld en het is leuk om vooruit te kijken en alvast te fantaseren over een "nieuwe" monster. Het wordt sowieso een 696 of 796. De uitlaten onder de kont vind ik het mooist. Ik zie wel wat er op mijn pad komt tegen die tijd.
 
Wat een heftig verhaal, maar ook fijn dat het beter gaat en er mooie dingen in het verschiet liggen!

Hoorn is ook een leuke stad. Ben er geboren en opgegroeid en m'n ouders wonen nog in Scharwoude aan de dijk. Misschien wel eens gespot, met een roestig jaren 30 autowrak overwoekerd in de tuin. Restant van een ander project van een maat en mij...

SAVE_20210408_092931.jpg
 
Wat een heftig verhaal, maar ook fijn dat het beter gaat en er mooie dingen in het verschiet liggen!

Hoorn is ook een leuke stad. Ben er geboren en opgegroeid en m'n ouders wonen nog in Scharwoude aan de dijk. Misschien wel eens gespot, met een roestig jaren 30 autowrak overwoekerd in de tuin. Restant van een ander project van een maat en mij...

Bekijk bijlage 1616746
Gaaf! Is dat een austin?
 
Een Rosengart, een in licentie gebouwde Austin Seven inderdaad. De body was beyond restauratie, maar het chassis en de motor zijn nog goed, dus die willen we -ooit- gebruiken voor ons eigen sportwagentje. Wat nu bij m'n ouders in de tuin staat is niks meer dan een lege body met losse wielen eronder geplaatst. Het plaatwerk lijkt ok, maar is echt flinterdun geworden. De economische waarde maakt een totaalrestauratie echt onmogelijk.
 
Een Rosengart, een in licentie gebouwde Austin Seven inderdaad. De body was beyond restauratie, maar het chassis en de motor zijn nog goed, dus die willen we -ooit- gebruiken voor ons eigen sportwagentje. Wat nu bij m'n ouders in de tuin staat is niks meer dan een lege body met losse wielen eronder geplaatst. Het plaatwerk lijkt ok, maar is echt flinterdun geworden. De economische waarde maakt een totaalrestauratie echt onmogelijk.
Ooh prachtig, ik dacht het al te herkennen...
Mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kleine jongen was een eight gehad, een van de drie originele nederlandse en de enige linksgestuurde. Helaas heeft hij deze door werkomatandigheden moeten verkopen.
Gekke vraag, is er nog iets over van de carrosserie of ia het echt einde oefening?
 
Maar het komt wel, ik heb geen haast. Als gevolg van Reuma moest ik zo'n anderhalf jaar geleden het motorrijden opgeven. Een jaar geleden had ik nog moeite met het opendraaien van het dopje van de tandpasta. Op het laatst kon ik bijna helemaal niets meer. Maar inmiddels hebben we (mijn reumatoloog en ik) na een lange zoektocht een medicijnenmix gevonden die bij past en eindelijk aanslaat. Ik ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op.
Nou dat is heel goed nieuws!! Hoop dat het je weer in het zadel helpt!! Sterkte!!
 
Ik woon in Hoorn. Heb een aantal jaar geleden een paar jaar in Haarlem gewerkt. Leuke stad.
Maar het komt wel, ik heb geen haast. Als gevolg van Reuma moest ik zo'n anderhalf jaar geleden het motorrijden opgeven. Een jaar geleden had ik nog moeite met het opendraaien van het dopje van de tandpasta. Op het laatst kon ik bijna helemaal niets meer. Maar inmiddels hebben we (mijn reumatoloog en ik) na een lange zoektocht een medicijnenmix gevonden die bij past en eindelijk aanslaat. Ik ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op.
Ik kreeg gelijk weer zin in motorrijden. Het moet dan sowieso een lichte motorfiets worden, dus ben ik al een keer gaan kijken/voelen aan een BMW G310R en GS. Beiden zijn superlicht, totdat ik me in eens bedacht: "He, de Monsters zijn ook licht, laag en handelbaar".
Ik heb in mijn motorleven al 4 keer eerder een Ducati gereden. Monster, twee keer supersport en als laatste een Multistrada 1100. Puur voor plezierritjes blijft voor mij de Monster het leukst. Dus misschien dat ik van de zomer nog een Monster kan rijden, anders wordt het wat later dit jaar. Ik heb geduld en het is leuk om vooruit te kijken en alvast te fantaseren over een "nieuwe" monster. Het wordt sowieso een 696 of 796. De uitlaten onder de kont vind ik het mooist. Ik zie wel wat er op mijn pad komt tegen die tijd.
Ik ben in 2010 om beetje gelijkaardige problemen moeten stoppen met motor rijden,reed toen een TL1000R.
Suzuki TL1000R *poser exemplaar* (inruil mogelijk)
In 2015 ging het ook een pak beter met me en dan ook de draad terug opgepakt en een 796ABS gekocht en nog geen moment spijt van gehad.Rijd en stuurt heerlijk.
IMG_2221 (3).jpg
IMG_2223 (2).jpg
IMG_2224 (2).jpg
IMG_2248 (2).jpg
IMG_2238 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in 2010 om beetje gelijkaardige problemen moeten stoppen met motor rijden,reed toen een TL1000R.
Suzuki TL1000R *poser exemplaar* (inruil mogelijk)
In 2015 ging het ook een pak beter met me en dan ook de draad terug opgepakt en een 796ABS gekocht en nog geen moment spijt van gehad.Rijd en stuurt heerlijk.Bekijk bijlage 1619055Bekijk bijlage 1619056Bekijk bijlage 1619057Bekijk bijlage 1619058Bekijk bijlage 1619059
Wat een fraaie fiets.

Dank voor je bericht. Daar put ik moed/hoop uit. Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik ook naar een Monster 696 of 796 nijg. Ik droom er zelfs van, ha ha.
 
Vandaag op weg om nieuwe banden onder de oude Monster te laten monteren. Werd behoorlijk afgesneden door een vierwieler waardoor ik de keuze had tussen een lantaarnpaal op de stoep (waarschijnlijk) of hard remmen tijdens scherp insturen.... Dat laatste en daardoor flinke glijpartij.
Losse onderdelen zijn te vervangen (stuur en koppeling zijn kapot) maar helaas heeft de tank lelijke schade opgelopen.
Nooit eerder schade aan een tank gehad,dus mijn vraag : is dat mooi te herstellen voor een redelijke prijs of beter op zoek gaan naar een andere tank ?
 
Vandaag op weg om nieuwe banden onder de oude Monster te laten monteren. Werd behoorlijk afgesneden door een vierwieler waardoor ik de keuze had tussen een lantaarnpaal op de stoep (waarschijnlijk) of hard remmen tijdens scherp insturen.... Dat laatste en daardoor flinke glijpartij.
Losse onderdelen zijn te vervangen (stuur en koppeling zijn kapot) maar helaas heeft de tank lelijke schade opgelopen (en ikzelf uiteraard).
Nooit eerder schade aan een tank gehad,dus mijn vraag : is dat mooi te herstellen voor een redelijke prijs of beter op zoek gaan naar een andere tank ?
 

Bijlagen

  • 943E8F7D-2BBE-4FFF-A244-53A24AD2F5AB.jpeg
    943E8F7D-2BBE-4FFF-A244-53A24AD2F5AB.jpeg
    311,3 KB · Weergaven: 14
  • 4C651595-4FA4-44D7-8B6D-D9B25A10B1C1.jpeg
    4C651595-4FA4-44D7-8B6D-D9B25A10B1C1.jpeg
    207,9 KB · Weergaven: 14
  • BF52D333-1D1E-4D02-8CC3-B6DE3E7E4D3C.jpeg
    BF52D333-1D1E-4D02-8CC3-B6DE3E7E4D3C.jpeg
    162,7 KB · Weergaven: 14
Ik heb mogelijk nog wel een adresje voor je. Die man zit in Woerden en levert goed werk af voor niet teveel geld. PM me maar dan krijg je zijn gegevens van me. Dit heeft hij op mijn verzoek gemaakt van mij Kawasaki tank(zat ook schade op). Belangrijker is dat jij niets hebt opgelopen?

4.jpg
 
Vandaag op weg om nieuwe banden onder de oude Monster te laten monteren. Werd behoorlijk afgesneden door een vierwieler waardoor ik de keuze had tussen een lantaarnpaal op de stoep (waarschijnlijk) of hard remmen tijdens scherp insturen.... Dat laatste en daardoor flinke glijpartij.
Losse onderdelen zijn te vervangen (stuur en koppeling zijn kapot) maar helaas heeft de tank lelijke schade opgelopen (en ikzelf uiteraard).
Nooit eerder schade aan een tank gehad,dus mijn vraag : is dat mooi te herstellen voor een redelijke prijs of beter op zoek gaan naar een andere tank ?
Flink balen zeg.
 
Ik heb na een uitstapje naar de gracht mijn M600 tank met vergelijkbare schade laten herstellen door de rus die kampeerde in de schuur van n maat, zag je niets meer van.
Bekwame carrossier + Heel. Goed. Uitwassen.
 
Gisteren meteen een bericht gestuurd en vanmorgen antwoord gekregen. Waren helaas al andere voor mij en als deze niet komen zou ik nog wat horen.
Heb aangegeven wat meer als de vraagprijs te willen betalen en als het is ze vandaag of morgen nog op te halen.
Ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan