Het Ducati Monster topic *deel 44*

Geen idee eerlijk gezegd.
Als ik het goed heb, zit ik momenteel met een 43mm Showa (niet instelbare) vork.
Ik heb zowel een ouwe (2001) als een nieuwe ( 2021)
Bij de ouwe achter een paioli schokbreker , lang geleden gekocht op goed geluk op eBay
Voor een 998 voorvork met hyperpro veren ( maar dan heb je voor die poten een andere kroonplaat nodig dus veel moeite voor de upgrade
Bij de nieuwe ben ik naar HK gereden en daar zit achter nu een ohlins en voor andreani cartridges
Die stuur nu perfect en is nogal anders dan de ouwe die stuur ook stabiel maar lang niet zo snel en gemakkelijk als de nieuwe
Denk dat het nogal af hangt van hoeveel je weegt ( onder of boven het gewicht van een Italiaan 😁)
Bij een normaal gewicht denk ik dat hyperpro een goede goedkope optie is en bij andere maten langs HK gaan ( of een andere veringsspecialist
Je moet ook niet vergeten dat de kans groot is dat er 17 jaar niks is gedaan aan de originele vering
Wat betreft achterbrug lijkt het me een beetje onzin , zit de zelfde in als in een 888 en daar wonen ze races mee
 
Dank je voor de input !
De 888 - was deze dan niet voorzien van een beugel ?

Gewicht is vrij normaal 80-85Kg (dus iets meer dan de gemiddelde Italiaan)

De staat van (ontbrekend) onderhoud neem ik zeker mee in het verhaal.
Vandaar ook liever in één keer upgraden als ik de boel toch moet laten servicen.

Wat betreft de achterschokbreker, daar zat al een zwarte veer op (Hyperpro ?)
 
Dank je voor de input !
De 888 - was deze dan niet voorzien van een beugel ?

Gewicht is vrij normaal 80-85Kg (dus iets meer dan de gemiddelde Italiaan)

De staat van (ontbrekend) onderhoud neem ik zeker mee in het verhaal.
Vandaar ook liever in één keer upgraden als ik de boel toch moet laten servicen.

Wat betreft de achterschokbreker, daar zat al een zwarte veer op (Hyperpro ?)
Hyperpro verkoopt progressieve veren dat kun je zien als de windingen niet regelmatig zijn
 
Ik zou ook nooit voor kortere hendels gaan, tenzij het een stuntfiets is misschien. Dan kan ik het nut er nog wel van inzien. Of je moet nog grotere kolenschoppen hebben dan ik, maar dan begin ik me wel af te vragen wat je op een Monster doet :+
 
Ik zou ook nooit voor kortere hendels gaan, tenzij het een stuntfiets is misschien. Dan kan ik het nut er nog wel van inzien. Of je moet nog grotere kolenschoppen hebben dan ik, maar dan begin ik me wel af te vragen wat je op een Monster doet :+
Hij hoeft jouw mening toch niet te weten,dan had hij die wel gevraagd
 
Motor ingeleverd voor een kleine beurt en de riemen.

Ook even direct korte kentekenplaathouder en knippers.

Nu wachten op mijn carbon hitteschilden, duurt 4 tot 13 weken :p
 
Feiten staan los van jouw mening.

Misschien hou je gewoon van een meer houterig remgevoel.
Of grijp je je normale hendels ook kort bij het scharnierpunt.
 
Je bagage achterop,kan dat ook met de achterkant ingekort zoals op mijn motorfiets?
20210906_130517.jpg

Ja hoor :+
 
Led koplamp een hele dikke aanrader. Enorme bundel met licht en ik vind het wat stoerder staan dan origineel ivm het witte licht. Wel is mijn Duc 620 de Dark versie dus misschien geeft dat er ook een andere look aan.

nadeel 1 is dat hij iets kleiner is dan het origineel. En met een ruitje ga je dat misschien zien. nadeel 2 die van mij heeft na 5 jaar dienst af en toe vocht in de koplamp.

Bekijk bijlage 1760265
Vaak is een led koplamp ook iets dieper (dikker), waardoor hij tegen het kuipje aankomt of er zelfs onderdoor moet steken..
 
Die tas achterop,welk merk is dat?
Zijn twee tassen. Kriega neppers van Rhinowalk. Op de foto een 30L en een 20L bovenop, maar heb een 30L, 2x20L en een 10L die je kan combineren..

 
Heb je met een lamp van Motodemic volgens mij geen last van,want die gaat in de originele behuizing.
Goed om te weten. Ik zag op DCN dag meerdere monsters met kuip en ledkoplamp waarbij het eigenlijk niet meer goed paste. Ik wil nog een ledlamp in mijn originele koplamp, meer omdat ik van de retro/originele look hou..
 
Terug
Bovenaan Onderaan