Het Ducati Monster topic *deel 44*

Hoi allemaal! Na een héél lange tijd zonder motor heb ik me vandaag een monster 696 cadeau gedaan 8-) Hij krijgt nog een beurtje, nieuwe riemen, etc. In januari haal ik hem op en kan ik gaan genieten (mits het weer het dan toelaat).
 
Mooier kun je het nieuwe jaar niet beginnen! :t
Klopt, al staan er nog meer mooie dingen in 2024 op de agenda 😎

Even een plaatje, vandaag gemaakt na een koude proefrit.

20231205_145925.jpg
 
Ik kom mij ook melden hier, sinds zaterdag de trotse bezitster van een M696+abs uit 2014. Ik heb ook nog een M600 uit 1999 maar die krijg ik nog niet ingeschreven (België, ik mis het gelijkvormigheidsattest 🤬 dewelke sinds januari nodig is). Maar soit…
Wel heb ik een vraag:

Bij mijn M696 is het niet simpel om bij de accu te komen. Maar ik wil hem wel aan de druppellader kunnen aansluiten, dus ik heb zo’n Optimate kabel gekocht om van Ducati naar SAE te gaan, aangesloten op de DDA stekker.
Nu, dat werkt, maar ik vroeg mij af of ik diezelfde sae stekker kan gebruiken voor bv usb poorten aan te sluiten?
 
Ik kom mij ook melden hier, sinds zaterdag de trotse bezitster van een M696+abs uit 2014. Ik heb ook nog een M600 uit 1999 maar die krijg ik nog niet ingeschreven (België, ik mis het gelijkvormigheidsattest 🤬 dewelke sinds januari nodig is). Maar soit…
Wel heb ik een vraag:

Bij mijn M696 is het niet simpel om bij de accu te komen. Maar ik wil hem wel aan de druppellader kunnen aansluiten, dus ik heb zo’n Optimate kabel gekocht om van Ducati naar SAE te gaan, aangesloten op de DDA stekker.
Nu, dat werkt, maar ik vroeg mij af of ik diezelfde sae stekker kan gebruiken voor bv usb poorten aan te sluiten?

Ja hoor, Optimate heeft zelfs een officieel kabeltje voor:

OptiMate USB O-100 - OptiMate
 
Leuk stekkertje! Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.
Ik bedoelde te vragen of het kwaad kon om via die DDA-stekker usb poorten oid aan te sluiten.

Maar ik denk inderdaad niet dat het kwaad kan. De Optimate O47 charge adapter heeft een uiteinde wat past in de DDA stekker maar ipv 4 pinnen gebruikt deze er maar 2. En volgens het bedradingsschema lopen pin 1 en 2 naar de accu en terug. (Met wat aftakkingen)
 

Bijlagen

  • IMG_2667.jpeg
    IMG_2667.jpeg
    99,6 KB · Weergaven: 1
Wat is het voordeel om een open kap te hebben bij een droge koppeling?
Of is het alleen voor de looks?
Bij het monster wat ik hier heb staan zit een dichte kap. Ik dacht laat ik de boel even schoon blazen, flinke stof wolk kwam er uit.
 
Wat is het voordeel om een open kap te hebben bij een droge koppeling?
Of is het alleen voor de looks?
Bij het monster wat ik hier heb staan zit een dichte kap. Ik dacht laat ik de boel even schoon blazen, flinke stof wolk kwam er uit.

Afvoer koppelingsplaten stof dus.
En sowieso voor het geluid en ook altijd de looks.
 
Wat is het voordeel om een open kap te hebben bij een droge koppeling?
Of is het alleen voor de looks?
Bij het monster wat ik hier heb staan zit een dichte kap. Ik dacht laat ik de boel even schoon blazen, flinke stof wolk kwam er uit.
Enige nadeel is dat als die een tijdje in de zeik heeft gestaan de koppeling even niet lekker werkt. Maar dat merk je snel genoeg.

En als je stoer wilt doen neem je (of laten frezen) een race uitvoering. Een magnesium uitvoering is nog mooier

koppdek.jpg
 
Ik ben al bezig met de voorpret, lekker wat dingen uitzoeken voor mijn 696. Hier komen wel wat vragen uit die jullie waarschijnlijk wel weten:

Als ik de dempers vervang (hp corse), moet ik dan de motorsoftware/ecu laten aanpassen?

Mijn 696 heeft mooie knipperlichten van barracuda maar die knipperen wel erg snel. Heeft een 696 nog een knipperlichtrelais die ik kan vervangen of gaat dit tegenwoordig ook via een computer?
 
Origineel gefreesd en zwart gecoat, ook met STM titanium beschermer. 48 tands EVR koppeling met Ducabike drukplaat met wat carbon (natuurlijk). En een HDSA ‘spin’.

IMG_1550.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja, erg mooi spul, dat titanium.. Ik wil het een en ander op mijn motor ook veranderen, want dat geanodiseerd rood (en goud) is toch wat teveel van het goede. Maar alles op zijn tijd, eerst het balhoofd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan