Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Heb ik onderweg naar Portugal ook eens gehad. Zekering kapot en uiteindelijk kwam ik erachter dat de accupolen en klemmen vuil waren (bloemkool heet dat geloof ik in technische termen). Maar dat zou je vast gezien hebben toen je de startkabels aansloot. Een zekering kan ook spontaan kapot gaan door metaalmoeheid omdat het constant stroom doorheen loopt. Dit weet ik dan weer van een wegenwachter... fijn dat het achteraf maar een kleinigheidje was.
 
Vanmorgen nog een uur lekker rondgereden met de Norge. Vanavond wilde ik weer op weg. Klein tikje bij het starten, daarna niets meer. Alle lampjes branden zoals het hoort. Ook met startkabels geen succes. Ik denk dat de startmotor vastgeslagen is in de krans, iemand een beter idee? Met de Norge heb ik zoiets nog nooit gehad. Bij m'n roadster was het reden om de startmotor te vervangen wegens slijtage :( .
Morgen maar eens zoeken waar de startmotor precies zit en er met de hamer op los. En de zekeringen checken.

Ik ben te eigenwijs voor een eenvoudige oplossing. Eerst - ik was vrij zeker van de startmotor - de hele ochtend bezig geweest met het plastic verwijderen aan de linker kant. Wat zit dat onhandig bij de Norge! Daarna stevig op de startmotor geslagen met de hamer. Arme Norge. Geen resultaat. Ik had de zekeringen van het startcircuit gecontroleerd (boekje) en die waren goed. Uiteindelijk na de middag, alle zekeringen gecheckt. :$ Eentje was er stuk, en nu loopt ze weer. Kennelijk is het startrelais dubbel gezekerd.
Arme startmotor......🤔
 
Ik heb mijn Stelvio geschorst, rijd al een half jaar geen woon-werk meer, en het klinkt misschien vreemd maar ik gebruik mijn zijspancombi meestal voor mijn plezier kilometers.
 
Update. Stelvio Nokkenasmodificatie is uitgevoerd... levertijden uit Italie en Corona... maar wat een verschil in motor beleving... tuurlijk hij is gesynchroniseerd. mapping is aangepast. Maar was de modificatie nodig bij 50.000 Km. nee niet direct. maar over 30.000 Km... waarschijnlijk wel
20200727_194843.jpg
20200727_194857.jpg
20200727_210240.jpg
20200727_210249.jpg20200727_210259.jpg
 
Van de week heeft de Nuovo Falcone een nieuwe ketting en tandwielen gekregen. Voor het eerst in 50 jaar, denk ik zo. Ze zijn erg lang bezig geweest met de boel loskrijgen. Blij dat ik het niet zelf geprobeerd heb! Ik had niet verwacht dat-ie daarna merkbaar soepeler reed, maar dat was wel zo. Stuk minder lawaai ook.
 
En heel veel van die uurtjes heb je waarschijnlijk net als ik gespendeerd met dit soort uitzicht...
20201018_120839.jpg
maar dan zonder rollator ernaast...O-)
 
Koppelingskabel van de Falcone gebroken B|;( Ik stond net vooraan bij het stoplicht. Gelukkig kreeg ik 'm in vrij en kon de motor aan de kant duwen..
Ik had thuis nog een reservekabeltje liggen, maar ik denk dat het een remkabel was, iets te lang. Een paar keer op en neer naar huis geweest om een busje te maken, toen ging het weer. Nieuwe kabel besteld.
 
Ik heb een nieuwe koppelingskabel voor de Falcone besteld. Bij het monteren is-ie eigenlijk net te kort: bij maximale ruime afstelling krijg ik het tonnetje net niet over de haak. Ik heb nu de stelmoer bij de hevel maar aan de buitenkant gemonteerd, dat gaf net genoeg ruimte. Maar ik ben bang dat het op den duur ten koste gaat van de schroefdraad in het afsteldeel, want daar komt zonder de stelmoer alle kracht op.
Ik durf eigenlijk niet aan de kabel zelf te morrelen, een centimeter van de buitenmantel zou een hoop schelen. Maar de busjes zitten er op de einden zo opgeperst, dat ik dat misschien meer goed krijg. is er nog een andere oplossing?
 
Beste mensen!

Mijn mooie witte Stelvio met ABS en dikke driedelige kofferset mag de garage hier verlaten. Ik gebruik hem te weinig, omdat ik meer op mijn driewielertje rijd.
Kijk maar op marktplaats voor de advertentie. Wie interesse heeft kan me bereiken via pm hier, of via marktplaats.


$_86.JPG


Corrosie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan