telewatte ?
Omdat je motor door de telelever niet echt duikt tijdens stevig remmen houdt je achterwiel ook goed grip. Komt de wegligging zeker ten goede.Is enkel aanwezig op bepaalde BMW fietsen. Het is een soort veer aan de voorvork van de motor dat het duiken tijdens het remmen omzeild. Het is ontworpen uit comfort overwegingen. hopelijk heb je iets aan m'n gebrekkige uitleg.
Heb je zelf er ooit wel eens mee gereden???Ti's leuk bedacht, maar ik voel liever zelf wat er gebeurd.
En met een goede voorvork, remmen etc. zie ik eigenlijk het
voordeel niet van telelever.
BMW kan beter eens een kijkje gaan nemen bij WP
Mijn BMW werd standaard geleverd met WPBMW kan beter eens een kijkje gaan nemen bij WP
2 wielen geblokkeerd en onderuit of niet?
Omdat je motor door de telelever niet echt duikt tijdens stevig remmen houdt je achterwiel ook goed grip. Komt de wegligging zeker ten goede.
Ik kan het wel waarderen iig.
vooral als er een sloot/beek in de buurt isRijen, remmen, rijen, remmmen, rijen, remmen.... in alle mogelijke omstandigheden.
Je leert snel hoever je kan gaan.
Ietsje voorzichtiger zijn op sneeuw en ijs
Op welke manier proberen jullie toch voldoende feedback te krijgen om te remmen tot op de limiet tijdens een noodstop (of zoals ze remmen op de Boxercup)? Is het een loutere kwestie van ervaring of zijn er andere manieren om de grens te kennen.
Niet mee eens.Ik rijd nu al meer dan 5 jaar met telelever, zij het wel met ABS. Echter heb ik de ABS zelden nodig gehad. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is.
Onderuit remmen zit tussen de oren en in je 'kijken'. Kijk je te dicht voor je of kijk je opzij terwijl je achterwiel blokkeert, dan gaat 'ie geheid onderuit. Ook zonder ABS is de telelever perfect te rijden.
Niet mee eens.
Ik heb er nu in de afgelopen 5 jaar 80.000 km met telelever zonder ABS opzitten. De keren dat ik onderuitgegaan ben kwam door blokkerend achterwiel in combinatie met onhandige gewichtsverdeling (koffers, bagagezak, rugzak achterop). Heeft niks meer te maken met kijken, maar wel met het niet onder controle kunnen houden van het gewicht. (ik ben maar 72 kg zwaar, tegen n totaal gewicht van ruim 300kg-motor + bagage). ABS is dan bijna een must.