Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag even de 996 de sporen gegeven. Na zijn overhaul afgelopen winter is die weer helemaal top.

Wat heb ik dat gemist. Heerlijke motor en een lekkere hobby.

DUC POWERRRRRRRRRRRR!!!!

Haha, te gek! Heb vandaag ff mijn achterrem weer ff aan de praat gekregen. Gewoon ontluchten! Daarna rondje door de buurt! Joepie
 
Gisteren met de 916 naar Lewedorp geweest (Tamburini-dag).
Was weer lekker alleen helaas twee keer problemen gehad. brandstofpomp deed niets meer.
Uiteindelijk lijkt he tdat er een stekker geen goed contact maakt. Deze week alles maar even na lopen.
De brandstofpomp en de relais zijn het iig niet. Er stonden namelijk genoeg 748-916-996-998 om een en ander uit te wisselen ;)

Vanavond bij CRC de racekuip ophalen en dan dit weekend de 916 ombouwen naar circuittrim. 6 en 7 mei sturen op Folembray :]
De 748 staat al klaar en hoeft alleen even gepoetst te worden.
 
Laatst bewerkt:
De brandstofpomp zit toch ín de tank en die verwissel je toch niet zomaar eventjes met een andere? Of heb ik dat mis?

Of heb je de gehele tank even verwisseld met een andere fiets?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen die ervaring hebben op zowel het 916/996/998 model als de nieuwere modellen zoals 848/1098.

Ik krijg tijdens de langere ritten 150km+ toch altijd behoorlijk last van mijn nek/schouders en polsen. Hierdoor zit ik er aan te denken om voor een andere motor te gaan kijken omdat ik hier voorheen op mijn zx7r geen last van had.

Echter het 2 cilinder rijden bevalt wel heel goed en het geluid van ducati is heerlijk.

Vandaar dat ik op zoek ben naar rijders ervaringen over de 848/1098 en eventueel een vergelijking met het rijden op een 916/996/998.

Gr Emiel
 
Zijn er mensen die ervaring hebben op zowel het 916/996/998 model als de nieuwere modellen zoals 848/1098.

Ik krijg tijdens de langere ritten 150km+ toch altijd behoorlijk last van mijn nek/schouders en polsen. Hierdoor zit ik er aan te denken om voor een andere motor te gaan kijken omdat ik hier voorheen op mijn zx7r geen last van had.

Echter het 2 cilinder rijden bevalt wel heel goed en het geluid van ducati is heerlijk.

Vandaar dat ik op zoek ben naar rijders ervaringen over de 848/1098 en eventueel een vergelijking met het rijden op een 916/996/998.

Gr Emiel

Hey toevallig reed ik hiervoor ook ZX7R en daarna MV Agusta F4. Allemaal net zo spartaans als de 748-serie!!! Heb geen ervaring met de 848-serie.
Er zijn andere clip-on's te koop die de handles een aantal graden verhogen, of hogere clip-ons monteren. Dit scheelt al aanzienlijk. Ook de doorsteek veranderen van de vork-poten kan iets bijdragen.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen die ervaring hebben op zowel het 916/996/998 model als de nieuwere modellen zoals 848/1098.

Ik krijg tijdens de langere ritten 150km+ toch altijd behoorlijk last van mijn nek/schouders en polsen. Hierdoor zit ik er aan te denken om voor een andere motor te gaan kijken omdat ik hier voorheen op mijn zx7r geen last van had.

Echter het 2 cilinder rijden bevalt wel heel goed en het geluid van ducati is heerlijk.

Vandaar dat ik op zoek ben naar rijders ervaringen over de 848/1098 en eventueel een vergelijking met het rijden op een 916/996/998.

Gr Emiel

Een 999 wellicht een optie? Die zit een stuk relaxter dan 916 en 848 series. (voor een supersport he)
 
Zijn er mensen die ervaring hebben op zowel het 916/996/998 model als de nieuwere modellen zoals 848/1098.

Ik krijg tijdens de langere ritten 150km+ toch altijd behoorlijk last van mijn nek/schouders en polsen. Hierdoor zit ik er aan te denken om voor een andere motor te gaan kijken omdat ik hier voorheen op mijn zx7r geen last van had.

Echter het 2 cilinder rijden bevalt wel heel goed en het geluid van ducati is heerlijk.

Vandaar dat ik op zoek ben naar rijders ervaringen over de 848/1098 en eventueel een vergelijking met het rijden op een 916/996/998.

Gr Emiel

De 848 serie heeft het stuur iets dichter bij je staan en is iets comfortabeler.
 
We boeken vooruitgang hier!!!
Standaard collector doorgezaagd op het dikkere stuk en geperforeerde buis eruit.
Das hetzelfde diameter als de aansluiting van de 54 mm. Akra's

Rules!!! Toch nog de beugels omruilen? *D

Foto's volgen....
 
Laatst bewerkt:
heb zelf bijna 3 jaar op een 996 rond gereden, en ja het is behoorlijk spartaans, heb de motor verkocht omdat ik geen tijd had om te rijden, heb daarna diverse motoren gehuurd en op een 848 is het goed uit te houden, als je hem wat langer dan een proefrit wilt proberen huur hem dan bij een dealer zoals ducati zaltbommel (maar niet bij silverline , WEGBLIJVEN DAAR!!)
ik heb nu besloten om te blijven huren, ik rij toch niet zo vaak, en dan heb je ook altijd "nieuwe" motoren.
eind mei ga ik de panigale weer een weekend proberen!!
ook een fijne "comfortabele" supersport


Een 999 wellicht een optie? Die zit een stuk relaxter dan 916 en 848 series. (voor een supersport he)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan