Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik denk ook darm los in de tank ik heb dat ooit zelfs met mijn fiat turbo gehad toen ook een darm van de pomp los juist het zelfde probleem .
 
Gister tijdens de motorbeurs hebben we op de DOC-NL stand wat muziek aangezet :X O-) :+ *O*

Hele dikke klappen uit de 996RS van GSCorse 8-) 8-) 8-)

 
Ik was heeeeeeel blij dat het dat maar was , tja het kan zo'n stom o-ringetje zijn die dat probleem geeft bij jou ,ik duim voor je :Y

Zo.... Problem solved!!! *D
Slang in de tank van de pomp naar het benzinefilter was losgeraakt op de pomp.
Gelijk benzinefilter vervangen. O-ring was nog goed en ging er weer prima op.
Meteen de olie vervangen samen met oliefilter. Meshfilter meteen schoongemaakt, maar die was zo goed als schoon. Volgende stap: rem-koppelingsvloeistof verversen en de ketting weer op de juiste spanning zetten. Daarna riemen vervangen, maar dat laat ik doen.

Nu nog wachten op mijn 57 mm. Akrapovic dempers. Zo vet!!!!
Apparaat van GScorse klinkt beestachtig!
 
Mooi, de 996RS van GS. Vandaag heeft hij weer even gelopen :)
Ik heb twee dagen naar de motor staan kijken want stond er tegenover bij dcn stand.
Was gezellig een aantal weer gezien en gezproken te hebben.
 
motor van GS ook bewonderd op de beurs, prachtige fiets
Carbon had ik persoonlijk laten spuiten, maar das smaak !!
of alles carbon dus ook de tank, of rood met carbon accenten
Als racer zou ik er niet mee het circuit op gaan, maar mooi met kenteken voor op straat
Op de track ga je je niet inhouden met zo`n bike .....knallen moet je ermee !!
En de kans dat je dan een keer op je plaat gaat , door eigen toedoen of van een ander
is te groot, daar is die te uniek voor. dus een groot dilemma. :+
 
motor van GS ook bewonderd op de beurs, prachtige fiets
Carbon had ik persoonlijk laten spuiten, maar das smaak !!
of alles carbon dus ook de tank, of rood met carbon accenten
Als racer zou ik er niet mee het circuit op gaan, maar mooi met kenteken voor op straat
Op de track ga je je niet inhouden met zo`n bike .....knallen moet je ermee !!
En de kans dat je dan een keer op je plaat gaat , door eigen toedoen of van een ander
is te groot, daar is die te uniek voor. dus een groot dilemma. :+

Dankudanku! En op straat is geen optie....alleen de vork al is er niet voor geschikt...het is allemaal puur racespul...af en toe een keer iets van een demo en dan weer genieten in de garage :P

En fiets wordt nog wel gespoten...eerst frame ombouwen naar eentje met historie! *O* en nog wat aanpassingen }) we gaan voor een full spec factory van `98!

Supermooie dagen op de DOC stand gehad!! Ontzettend veel gelachen en lol gehad met iedereen!! Zeker voor herhaling vatbaar!
 
Is er nog iemand in bezit van een paar carbon ophangbeugels voor Akrapovic dempers?
Heb ff een voorbeeldfoto van mede-forum-lid toegevoegd...
full
 
Laatst bewerkt:
Als de dempers hetzelfde zijn als de mijne dan past deze ring niet. Ik kijk even of ik vanavond een foto van de losse beugel kan maken.

Deze link is misschien handiger
Akrapovic P-MC-ALL Akrapovic Exhaust Muffler clamp in Exhaust Spare Parts

Oke, dat wist ik niet. Volgens mij zou de originele termignoni beugel ook moeten passen?
Ik was ook al op die pagina geweest, maar daar spreken ze alleen over monsters e.d.
Maar ben benieuwd naar de foto. Misschien kun je ook even jou demper omtrek opmeten?
 
Oke, dat wist ik niet. Volgens mij zou de originele termignoni beugel ook moeten passen?
Ik was ook al op die pagina geweest, maar daar spreken ze alleen over monsters e.d.
Maar ben benieuwd naar de foto. Misschien kun je ook even jou demper omtrek opmeten?
Ik ga vanavond wel even aan de slag voor je.
Heb jij dezelfde dempers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even voor je gekeken.
De omtrek van de carbon hulzen is 40 cm. De diameter is lastig want ze zijn ovaal.

Hier nog wat foto's
Foto-XKKIIWHS-D.jpg

Foto-PSDN4BAN-D.jpg

Foto-NSB37NXL-D.jpg

Foto-Z8RBJKLY-D.jpg

Foto-63AGURN4-D.jpg

De demper op de foto's is de rechter demper (van achter naar voren kijkend)
Als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Hee, vraagje. Ik zit al een tijdje te denken aan de aanschaf van een 748/916/996. Vandaag een oriënterend bezoekje gebracht aan twee ducati-zaken, nou, mooi allemaal hoor.

Op internet al veel gelezen over het probleem met de tuimelaars, dat is wat minder mooi. Vandaag vertelden ze me bij de ene ducatiwinkel dat je er niks aan kunt doen behalve vervangen, bij de andere vertelden ze dat je ze kunt laten behandelen voor ongeveer 80 euro per tuimelaar, dan ben je voor altijd van dat probleem af.
Iemand ervaring met dat laatste? Is het vanaf toen ook goed gebleven?

Ander vraagje; is het onderhoud aan deze fietsen goed zelf te doen? Ik weet dat ze veel onderhoud nodig hebben, nou ben ik daar niet zo bang voor, maar ik doe het het liefst zelf.
 
De tuimelaars zijn inderdaad een probleem vervangen kost €70,- per stuk (gereviseerd) of €140,- per stuk nieuw.
Ga er maar vanuit dat er zo af en toe wel een of meerdere vervangen moeten worden. Dat is bij mij iig zo.

Onderhoud is zelf te doen maar de kleppen zijn veel werk. Wel leuk om te doen.

Verder zijn het gewoon geweldige motoren!!!!
 
Ik hoorde vandaag wel iets over de riemen die je met een speciaal (trillings?)meetapparaat moet controleren of ze op de goede spanning staan? Is het daarbij ook mogelijk om het thuis in je schuur uit te voeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan