Rules
MF veteraan
Er zijn andere trucjes voor. Staan in Haynes manual. Ook voor de kopbouten op moment te zetten zijn simpele alternatieven voor de speciale sleutel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb even voor je gekeken.
De omtrek van de carbon hulzen is 40 cm. De diameter is lastig want ze zijn ovaal.
Hier nog wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De demper op de foto's is de rechter demper (van achter naar voren kijkend)
Als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel.
De tuimelaars zijn inderdaad een probleem vervangen kost €70,- per stuk (gereviseerd) of €140,- per stuk nieuw.
Ga er maar vanuit dat er zo af en toe wel een of meerdere vervangen moeten worden. Dat is bij mij iig zo.
Onderhoud is zelf te doen maar de kleppen zijn veel werk. Wel leuk om te doen.
Verder zijn het gewoon geweldige motoren!!!!
Ik hoorde vandaag wel iets over de riemen die je met een speciaal (trillings?)meetapparaat moet controleren of ze op de goede spanning staan? Is het daarbij ook mogelijk om het thuis in je schuur uit te voeren?
Inderdaad, jouw dempers zijn anders dan de mijne. Bij jou zijn de dempers meer rond en de aansluiting bij de collector wijkt inderdaad ook af.Hey, bedank voor de foto's. Maar de dempers die ik krijg staan zeg maar horizontaal onder de achterkant. Die van jouw staan er schuin onder, als je begrijpt wat ik bedoel. De foto zal het duidelijk maken, denk. Deze dempers komen van een compleet 57mm. systeem. De aansluiting met de collector ligt ook een stuk lager. Dus de buizen van collector naar dempers zijn een stuk langer. Jou ophanggaten staan schuin op de ovaal, die van mij loodrecht. Misschien dat die van Ebay toch passen?[afbeelding]
Wisselen bij Biggelaar 45 euro
tenzij ze niet opnieuw zijn te verchromen
Als je zo'n apparaat hebt kun je het thuis doen, heb je die niet dan moet je de spanning voelen. bij een 2V is het simpel, een inbus 6 moet met moeite met je tandwiel mee kunnen draaien, onder je riem door.
Bij een 4V weet ik niet precies welk trucje je toe kan passen.
ik wil het vliegwiel van mijn 998 een beetje afdraaien,
iemand hier in het bezit van een special tool om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren ??? En het even wil uitlenen ? moer moet met 270Nm weer vast
zie geen kans om hem op een andere manier te verwijderen.......
ik wil het vliegwiel van mijn 998 een beetje afdraaien,
iemand hier in het bezit van een special tool om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren ??? En het even wil uitlenen ? moer moet met 270Nm weer vast
zie geen kans om hem op een andere manier te verwijderen.......
Nog even advies gevraagd. Ik zit te twijfelen of het nou verstandig is om een 916/996 aan te schaffen of een iets duurdere 998.
De 998 moet iets beter rijden, toch? gelijk
Verder is het motorblok wat degelijker (toch?)ja, maar volgens de puristen is het niet meer echt
Grotere onderhoudsintervallen en niet dat tuimelaarprobleem. ja, mits je bij een bepaalde dealer komt, meesten zullen gewoon voor beide 10-12K aanhouden, tuimelaarprobleem was ook maar bij een beperkte groep 996-en, bouwjaar rond 1998 geloof ik mij te herinneren
Wat ik me wel afvraag, de 916 en 996 zijn een langere duur geleverd, dus nu en in de toekomst meer aanbod in tweedehands onderdelen? klopt, maar alleen blok, de airbox, wielen en kuipdelen anders zijn, zal het wel meevallen. daarnaast is alles als aftermarket te koop
Ik begrijp dat de 998 het motorblok van de 999 heeft, is 100% daarvan uitwisselbaar? Is weer interessant voor de verkrijgbaarheid van onderdelen. 100% uitwisselbaar, past volgens mij ( eventueel met kleine aanpassingen) ook een 848,1098,1198 blok in( 996R heeft ook al 998 blok
Zijn er nog meer belangrijke argumenten om voor de een of de ander te gaan? 998 is exclusiever omdat er veel minder zijn gemaakt
Hoe hoog mag de temperatuur oplopen als je rijd ?
Mvg kevin
Volgens mij is een 998 blok niet degelijker. Wel onderhoudsviendelijker, maar ook meer "Japans".
Dat wil zeggen: loopt minder rauw en is dus voor de echte liefhebber van het rauwe duc gevoel wel "minder".
lees jij je PB wel eens ????Ventilator slaat bij 102 graden aan.