Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even voor je gekeken.
De omtrek van de carbon hulzen is 40 cm. De diameter is lastig want ze zijn ovaal.

Hier nog wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De demper op de foto's is de rechter demper (van achter naar voren kijkend)
Als je nog wat wilt weten, dan hoor ik het wel.

Hey, bedank voor de foto's. Maar de dempers die ik krijg staan zeg maar horizontaal onder de achterkant. Die van jouw staan er schuin onder, als je begrijpt wat ik bedoel. De foto zal het duidelijk maken, denk. Deze dempers komen van een compleet 57mm. systeem. De aansluiting met de collector ligt ook een stuk lager. Dus de buizen van collector naar dempers zijn een stuk langer. Jou ophanggaten staan schuin op de ovaal, die van mij loodrecht. Misschien dat die van Ebay toch passen?
full
 
Laatst bewerkt:
De tuimelaars zijn inderdaad een probleem vervangen kost €70,- per stuk (gereviseerd) of €140,- per stuk nieuw.
Ga er maar vanuit dat er zo af en toe wel een of meerdere vervangen moeten worden. Dat is bij mij iig zo.

Onderhoud is zelf te doen maar de kleppen zijn veel werk. Wel leuk om te doen.

Verder zijn het gewoon geweldige motoren!!!!

Wisselen bij Biggelaar 45 euro

tenzij ze niet opnieuw zijn te verchromen
 
Ik hoorde vandaag wel iets over de riemen die je met een speciaal (trillings?)meetapparaat moet controleren of ze op de goede spanning staan? Is het daarbij ook mogelijk om het thuis in je schuur uit te voeren?

Als je zo'n apparaat hebt kun je het thuis doen, heb je die niet dan moet je de spanning voelen. bij een 2V is het simpel, een inbus 6 moet met moeite met je tandwiel mee kunnen draaien, onder je riem door.

Bij een 4V weet ik niet precies welk trucje je toe kan passen.
 
ik wil het vliegwiel van mijn 998 een beetje afdraaien,
iemand hier in het bezit van een special tool om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren ??? En het even wil uitlenen ? moer moet met 270Nm weer vast
zie geen kans om hem op een andere manier te verwijderen.......
 
Hey, bedank voor de foto's. Maar de dempers die ik krijg staan zeg maar horizontaal onder de achterkant. Die van jouw staan er schuin onder, als je begrijpt wat ik bedoel. De foto zal het duidelijk maken, denk. Deze dempers komen van een compleet 57mm. systeem. De aansluiting met de collector ligt ook een stuk lager. Dus de buizen van collector naar dempers zijn een stuk langer. Jou ophanggaten staan schuin op de ovaal, die van mij loodrecht. Misschien dat die van Ebay toch passen?[afbeelding]
Inderdaad, jouw dempers zijn anders dan de mijne. Bij jou zijn de dempers meer rond en de aansluiting bij de collector wijkt inderdaad ook af.

Misschien dat die ronde van ebay dan inderdaad wel passen.
 
Als je zo'n apparaat hebt kun je het thuis doen, heb je die niet dan moet je de spanning voelen. bij een 2V is het simpel, een inbus 6 moet met moeite met je tandwiel mee kunnen draaien, onder je riem door.

Bij een 4V weet ik niet precies welk trucje je toe kan passen.

Bij een 4V moet je de riem tussen de beweegbare rol en de 'krukasrol' 45 graden kunnen verdraaien.
 
Je kunt het beste een luchtsleutel gebruiken, dan hoef je niks te blokkeren. En het vast zetten ook met luchtsleutel en een beetje loctite 270.Ik weet niet waar je woont anders kan je mij accu slag moersleutel wel even lenen die gaat tot 650 Nm.Ik heb er ook nog een die gaat tot 300 Nm voor als je geen lucht heb.

ik wil het vliegwiel van mijn 998 een beetje afdraaien,
iemand hier in het bezit van een special tool om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren ??? En het even wil uitlenen ? moer moet met 270Nm weer vast
zie geen kans om hem op een andere manier te verwijderen.......
 
ik wil het vliegwiel van mijn 998 een beetje afdraaien,
iemand hier in het bezit van een special tool om het vliegwiel te blokkeren tijdens het demonteren en monteren ??? En het even wil uitlenen ? moer moet met 270Nm weer vast
zie geen kans om hem op een andere manier te verwijderen.......

Slagmoersleutel (evt elektrisch), vast wel iemand in de buurt die zo'n ding heeft.
 
Laatst bewerkt:
@Walter en @Duc bedankt voor de reactie, maar geen van de opties hier in de buurt
Walter ik woon in Doesburg , anders had ik graag van je aanbod gebruik gemaakt
eind van het liedje zal zijn, dat ik met de Clubrace met dit vliegwiel zal rijden...... :(
 
Nog even advies gevraagd. Ik zit te twijfelen of het nou verstandig is om een 916/996 aan te schaffen of een iets duurdere 998.

De 998 moet iets beter rijden, toch?
Verder is het motorblok wat degelijker (toch?)
Grotere onderhoudsintervallen en niet dat tuimelaarprobleem.

Wat ik me wel afvraag, de 916 en 996 zijn een langere duur geleverd, dus nu en in de toekomst meer aanbod in tweedehands onderdelen?
Ik begrijp dat de 998 het motorblok van de 999 heeft, is 100% daarvan uitwisselbaar? Is weer interessant voor de verkrijgbaarheid van onderdelen.

Zijn er nog meer belangrijke argumenten om voor de een of de ander te gaan?
 
Mijn 996 zit nu op 72000km. Nieuw gekocht en 0,0 problemen behoudens wat kleine dingetjes.
Wel altijd alle beurten gehad.
 
Ok de eerste km zijn gemaakt motor loop heel goed:).
Alleen een koelvloeistof lek gehad barst in het potje vandaag een nieuwe gezet morgen is testen terug , nu toch een vraagje op welke temperatuur slaagt de koeler aan ?
Mvg kevin
 
Nog even advies gevraagd. Ik zit te twijfelen of het nou verstandig is om een 916/996 aan te schaffen of een iets duurdere 998.

De 998 moet iets beter rijden, toch? gelijk
Verder is het motorblok wat degelijker (toch?)ja, maar volgens de puristen is het niet meer echt :)
Grotere onderhoudsintervallen en niet dat tuimelaarprobleem. ja, mits je bij een bepaalde dealer komt, meesten zullen gewoon voor beide 10-12K aanhouden, tuimelaarprobleem was ook maar bij een beperkte groep 996-en, bouwjaar rond 1998 geloof ik mij te herinneren

Wat ik me wel afvraag, de 916 en 996 zijn een langere duur geleverd, dus nu en in de toekomst meer aanbod in tweedehands onderdelen? klopt, maar alleen blok, de airbox, wielen en kuipdelen anders zijn, zal het wel meevallen. daarnaast is alles als aftermarket te koop
Ik begrijp dat de 998 het motorblok van de 999 heeft, is 100% daarvan uitwisselbaar? Is weer interessant voor de verkrijgbaarheid van onderdelen. 100% uitwisselbaar, past volgens mij ( eventueel met kleine aanpassingen) ook een 848,1098,1198 blok in( 996R heeft ook al 998 blok

Zijn er nog meer belangrijke argumenten om voor de een of de ander te gaan? 998 is exclusiever omdat er veel minder zijn gemaakt
 
Volgens mij is een 998 blok niet degelijker. Wel onderhoudsviendelijker, maar ook meer "Japans".
Dat wil zeggen: loopt minder rauw en is dus voor de echte liefhebber van het rauwe duc gevoel wel "minder".
 
Volgens mij is een 998 blok niet degelijker. Wel onderhoudsviendelijker, maar ook meer "Japans".
Dat wil zeggen: loopt minder rauw en is dus voor de echte liefhebber van het rauwe duc gevoel wel "minder".

vind sowieso de 4 kleppers al veel minder het Ducatigevoel hebben. Maar dat is vooruitgang.

tot en met de 996 is de techniek gebaseerd op het eersteontwerp uit 1984 ( toen Bordi zijn examenopdracht af had.

vanaf de 998 heb je een efficiënter motorblok, die een stuk meer vermogen kan leveren en onderhoudsvriendelijker is, dat is vooruitgang ;) anders eindigt het als vele engelse en ook italiaanse merken... als een stukje geschiedenis. :+
 
vandaag weer een ritje gemaakt alles loopt goed en de lek is ook opgelost met het nieuwe bakje, alles blijft tussen de 50° a 60°.
Nu alleen nog ducati stickers laten maken voor op de tank en misschien een carbon spatbord van voor .


Uploaded with ImageShack.us
mvg kevin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan