Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik kom oorspronkelijk niet uit Zuidlaren ik woon er pas een paar jaartjes dus heb geen idee :? :? .Ik heb deze tip van een motormonteur :Y .


Jongens, jongens....

Italiaanse motoren kunnen net zo goed geen achterrem hebben.
Werken bijna nooit, en is maar goed ook! Veel te gevaarlijk. Tenzij op het circuit...
Ik gebruik hem nooit, soms aanrollend naar het stoplicht om mijn polsen rust te geven

Maar pappie gaat het trucje ook proberen. Kan nooit geen kwaad, toch...?
 
Nee ik kom oorspronkelijk niet uit Zuidlaren ik woon er pas een paar jaartjes dus heb geen idee :? :? .Ik heb deze tip van een motormonteur :Y .


Nou er zit er een richting Annen bij de kazerne maar is totaal niet relevant aan de rem ....dus laat maar zitten :+
We gaan het proberen met het zakje zand. Leuk weetje!
 
Nou er zit er een richting Annen bij de kazerne maar is totaal niet relevant aan de rem ....dus laat maar zitten :+
We gaan het proberen met het zakje zand. Leuk weetje!

vergelijkbaar met een tie-wrap voor je voorrem. Maar een ( origineel al)slecht remmende ducatirem wordt er echt niet beter van ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik moest het toch doen ,de rem ging niet meer open en door de hitte ging hij toe tot dat mijn wiel blokkeerde . Dus niet veilig zo
 
Klinkt mij in de oren als een kapotte remcilinder in je rempedaal waardoor de remvloeistof niet terugstroomt bij het loslaten van je rem. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.
 
Klinkt mij in de oren als een kapotte remcilinder in je rempedaal waardoor de remvloeistof niet terugstroomt bij het loslaten van je rem. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

heb zoiets gehad met een te strak afgestelde koppelingshendel. Die bleef maar druk opbouwen in het systeem, omdat de vloeistof niet terug kon stromen, tot dat mijn stift eruit gedrukt werd en daardoor de koppelingsdeksel eraf gedrukt werd!!!

Ik denk dat hier de zuigers te ver naar buiten hebben gestaan (versleten remblokken) waardoor deze opdrogen en vuil opbouwen zodat ze niet meer terug schuiven. Kwestie van uitelkaar halen, zuigers licht opschuren met fijne korrel en weer terugplaatsen.

Succes
 
Inderdaad stil hier. En ik denk niet dat er veel mensen buiten aan het spelen zijn. Hier regent het pijpenstelen...

Vandaag de 748 omgebouwd naar circuittrim. Dit weekend wordt rijden niets meer en volgend weekend ook niet. Dus dan is ie nu maar alvast klaar voor 23 maart :)
 
Alleen op Ebay. Ze komen uit china. Ben er ook mee bezig geweest. Maar de lichtipbrengst is niet voldoende. Sommigen bouwen ze om met sterkere LED's. Had er meerdere slechte recencies over gelezen en toen maar niet gedaan. Het zijn wel mooie spiegels, maar ook de kleur wijkt af. Dus de rode en gele zijn niet de Ducati kleuren.

Succes
 
Alleen op Ebay. Ze komen uit china. Ben er ook mee bezig geweest. Maar de lichtipbrengst is niet voldoende. Sommigen bouwen ze om met sterkere LED's. Had er meerdere slechte recencies over gelezen en toen maar niet gedaan. Het zijn wel mooie spiegels, maar ook de kleur wijkt af. Dus de rode en gele zijn niet de Ducati kleuren.

Succes

Ah thanks!

Vermoedde al zoiets. Ga ze toch maar bestellen. Als het me echt tegenvalt qua lichtopbrengst dan idd een sterker lampje erin prutsen.

Ik vind alle andere spiegels met knippers erin echt heel erg lelijk, dus tja dan deze.

Levertijd is ook een leuke. Onbekend :( Dus vandaar mijn vraag of iemand ze ergens wist te liggen. *D

Kleurverschil had ik ook wel verwacht, bestel toch de zwarte, dus dan maakt dat niet meer uit.
 
iemand hier enig idee waar deze spiegels kan kopen? Maar dan wel in Nederland graag?

SPIEGEL PAAR DUCATI 748 916 996 998 SCHWARZ… MIT LED-BLINKER … MIRROR PAIR L & R | eBay

Ik heb ze hier nog liggen (ergens). Lichtopbrengst was nihil. Ik heb ze zelf omgebouwd met (als ik mij goed herinner) 12 power LED's per kant en nu is het licht verblindend :P Met het ombouwen is helaas wel een spiegelglaasje gebroken.

Toch ben ik teruggegaan naar oude spiegels, kleur rood kwam niet helemaal overeen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt mij in de oren als een kapotte remcilinder in je rempedaal waardoor de remvloeistof niet terugstroomt bij het loslaten van je rem. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.
hoi gehebt gelijk het is de rempedaal hij werk even maar naa een tijd zit hij vast dus klauw voor niets gekocht dus ook maar een nieuwe pomp besteld :( maarja dan staat alles nieuw :).
 
Ik heb ze eens opgezocht maar ze blijken toch meer schade te hebben dan verwacht. Op de rechterspiegel zitten lijmresten en het glaasje voor de lampjes is een beetje aangevreten door de lijm.

Mislukt projectje dus.

full


Je mag ze hebben voor een tientje (incl. verzendkosten)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze eens opgezocht maar ze blijken toch meer schade te hebben dan verwacht. Op de rechterspiegel zitten lijmresten en het glaasje voor de lampjes is een beetje aangevreten door de lijm.

Mislukt projectje dus.

[afbeelding]

Je mag ze hebben voor een tientje (incl. verzendkosten)

Deal! Pb je vanavond ff voor je rekening nr e.d.
 
Gezocht. Te leen of te koop:
Aangezien onze 916 er geen zin meer in heeft zijn we zaken aan het uitsluiten.
Alles wijst er nu naar dat de computer of de chip kapot zijn.

Wie is er zo vriendelijk om op korte termijn en voor korte duur zijn/haar ecu/chip uit te lenen. Dan kunnen we proberen of hier het probleem in zit. Het moet een chip zijn voor een 916. Origineel, open uitlaten, open luchtfilter e.d. maakt niet uit. Als hij maar voor een 916 is.

Zelfde vraag, maar dan voor een 1.6 M-I.A.W. computer.
phpThumb.php

Deze dus.

Wie kan ons helpen. Met name de chip heeft een beetje veel haast...

Als een van beide onderdelen de oplossing voor ons probleem blijkt te zijn, dan zijn we altijd geïnteresseerd om deze te kopen ;)
 
Jammer, heb hier een standaard 996 chip liggen. En ik moet morgen omgeving Eindhoven zijn.

Had m in Neunen voor je af kunnen geven bijvoorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan