Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer, heb hier een standaard 996 chip liggen. En ik moet morgen omgeving Eindhoven zijn.

Had m in Neunen voor je af kunnen geven bijvoorbeeld.
Wat ik heb kunnen vinden zou een 996 chip niet goed functioneren. Helaas.
Ik heb sowieso nog een 748 waar ik de delen uit kan halen. Maar als ik nu iets kan vinden heb ik meteen de onderdelen die ik eventueel dan kan kopen.
 
Gezocht. Te leen of te koop:
Aangezien onze 916 er geen zin meer in heeft zijn we zaken aan het uitsluiten.
Alles wijst er nu naar dat de computer of de chip kapot zijn.

Wie is er zo vriendelijk om op korte termijn en voor korte duur zijn/haar ecu/chip uit te lenen. Dan kunnen we proberen of hier het probleem in zit. Het moet een chip zijn voor een 916. Origineel, open uitlaten, open luchtfilter e.d. maakt niet uit. Als hij maar voor een 916 is.

Zelfde vraag, maar dan voor een 1.6 M-I.A.W. computer.
[afbeelding]
Deze dus.

Wie kan ons helpen. Met name de chip heeft een beetje veel haast...

Als een van beide onderdelen de oplossing voor ons probleem blijkt te zijn, dan zijn we altijd geïnteresseerd om deze te kopen ;)

computer heb ik nog wel liggen chip zou ik moeten kijken, weet ik zo niet.
 
Ja die heb ik wel voor je :Y :Y van een 748 met open uitlaat chip ik heb de helle computer met chip laat maar weten wat je nodig heb de helle computer of alleen de chip.


Wat ik heb kunnen vinden zou een 996 chip niet goed functioneren. Helaas.
Ik heb sowieso nog een 748 waar ik de delen uit kan halen. Maar als ik nu iets kan vinden heb ik meteen de onderdelen die ik eventueel dan kan kopen.
 
Gezocht. Te leen of te koop:
Aangezien onze 916 er geen zin meer in heeft zijn we zaken aan het uitsluiten.
Alles wijst er nu naar dat de computer of de chip kapot zijn.

Wie is er zo vriendelijk om op korte termijn en voor korte duur zijn/haar ecu/chip uit te lenen. Dan kunnen we proberen of hier het probleem in zit. Het moet een chip zijn voor een 916. Origineel, open uitlaten, open luchtfilter e.d. maakt niet uit. Als hij maar voor een 916 is.

Zelfde vraag, maar dan voor een 1.6 M-I.A.W. computer.
[afbeelding]
Deze dus.

Wie kan ons helpen. Met name de chip heeft een beetje veel haast...

Als een van beide onderdelen de oplossing voor ons probleem blijkt te zijn, dan zijn we altijd geïnteresseerd om deze te kopen ;)

Je bent dus eigenlijk op zoek naar twee ECU's met Chip?
 
Ja logisch, succes in ieder geval! Wat doet ie niet meer dan?
Soms doet ie niets, soms rateld er iets onder de tank, soms hoor je de brandstofpomp, soms gaat de startmotor rond en soms doet hij meerdere dingen tegelijk als ik wil starten. Maar aanslaan doet hij nooit. Ook lijken de bougies niet (altijd) te vonken.
 
Hee, nogmaals een vraagje. Ik ben nog steeds aan het kijken voor de aanschaf van een 916.

Ik wil er straks wel een mooi geluidje uit, dus een after market uitlaat. Nu hebben de meeste 916's die worden aangeboden dat al, dus dat is mooi. Maar het valt me op dat sommige carbondempers een termignonisticker hebben en andere niet.
Zijn alle carbondempers op 916's van termignoni? Of ook andere merken? Zit daar nog veel verschil (kwaliteit en geluid) in of zit het sowieso wel goed?
 
Er zijn veel verschillende merken uitlaten (systemen en/of losse dempers) bijna alle merken hebben dan weer de keuze uit alu, rvs, titanium, carbon enz voor de dempers en/of de buizen.
Geluid is wel verschillend per merk. Ik heb het idee dat Termignoni iets scheller/hoger klinkt dan bijv Akrapovic. Het is wel afhankelijk van of je alleen dempers hebt of een heel systeem.

In de buizensystemen heb je dan weer de keuze uit verschillende diameters van 45mm tot 60mm of nog meer.

Ik heb hier ook nog open gemaakte originele dempers liggen waar, naar mijn mening, een behoorlijk zwaar en donker geluid uit komt. Zeker op de 916 komen er echt rake klappen uit.
De carbon Akra's maken op de 916 nog een stuk meer leven. Alleen de einddempers dan, buizen zijn gewoon origineel 45mm.

Op de 748 zit een 50mm systeem van Termignoni met titanium dempers. Dit maakt niet echt een heel hard geluid, wel behoorlijk zwaar. Maar niet zo zwaar als de Akra dempers op de 916 (heeft misschien ook met cilinderinhoud te maken)

Er is dus vanalles te koop en mogelijk. Ik zou me zeker niet blind staren op Termignoni. Er zijn fabrikanten die betere kwaliteit leveren. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hee, nogmaals een vraagje. Ik ben nog steeds aan het kijken voor de aanschaf van een 916.

Ik wil er straks wel een mooi geluidje uit, dus een after market uitlaat. Nu hebben de meeste 916's die worden aangeboden dat al, dus dat is mooi. Maar het valt me op dat sommige carbondempers een termignonisticker hebben en andere niet.
Zijn alle carbondempers op 916's van termignoni? Of ook andere merken? Zit daar nog veel verschil (kwaliteit en geluid) in of zit het sowieso wel goed?

Pcies zoals Rules aangeeft....zoveel te krijgen en als er een Termignoni sticker opzit betekent het niet dat het meteen ook daadwerkelijk een Termignoni is...heb diverse termi stickers op diverse andere dempers gezien die men er maar heeft opgeplakt...van huis uit hoor een duc een setje termi`s te hebben :P Termignoni is voor ducati ook de hofleverancier van de de dempers en bochten...succes!!!
 
mocht het er nog niet opzitten......

G&G nederland www.gegshop.nl is op zoek naar iemand die wel G&G uitlaten wil monteren.

Zo kunnen ze mooie foto's maken en een filmpje maken voor het geluid.

Als beloning krijg je een stukje korting op de aanschafprijs.

( is ook voor andere meelezende 916-996 gebruikers) dus en mooie nieuwe dempers. je motor op internet met geluid en al en ook nog een beetje korting.
 
Ok bedankt voor de antwoorden! Niet blindstaren op de uitlaatdemper dus, en zeker niet op het termignonistickertje.

Enne, wat hebben die dikkere danwel dunnere uitlaatbuizen voor een effect op de motor?
 
Ok bedankt voor de antwoorden! Niet blindstaren op de uitlaatdemper dus, en zeker niet op het termignonistickertje.

Enne, wat hebben die dikkere danwel dunnere uitlaatbuizen voor een effect op de motor?

dikkere buizen hebben meer absorbtievolume en dus minder kans dat je van de baan gehaald wordt omdat je teveel lawaai maakt op het ciruit.
 
Hoi
Ik heb nu open uitlaten en ander luchtfilter nu de vraag .
Ik wil een chip kan ik zo 1 kopen die al klaar is of toch beter 1 op maat laten maken .
Als het niets uitmaakt heeft dan iemand iets tekoop voor een 748
Greetz
 
Hoi
Ik heb nu open uitlaten en ander luchtfilter nu de vraag .
Ik wil een chip kan ik zo 1 kopen die al klaar is of toch beter 1 op maat laten maken .
Als het niets uitmaakt heeft dan iemand iets tekoop voor een 748
Greetz
af laten stellen. Geen enkele motor is hetzelfde, afstellen levert het meeste resultaat op en een goed lopende motor..
 
Af laten stellen levert het meeste resultaat op. Zelf rij ik met originele chip en heb alleen de uitlaatgassen latn meten en bijstellen op zaken als co waarde. Voor mij is dat goed genoeg maar die laatste pk haal je er zo niet uit.
 
Af laten stellen levert het meeste resultaat op. Zelf rij ik met originele chip en heb alleen de uitlaatgassen latn meten en bijstellen op zaken als co waarde. Voor mij is dat goed genoeg maar die laatste pk haal je er zo niet uit.
te arm lopen is slecht voor je blok, en voor een racer moet het gewoon goed voor elkaar zijn vind ik.
 
Ok juist al een prijs binnen 600 euro dat vind ik toch wel veel
Ze zeggen dat ik dan 12 pk en 10nm bij heb dan en het duurt 2 dagen 6a8uur op de test bank
 
Ok juist al een prijs binnen 600 euro dat vind ik toch wel veel
Ze zeggen dat ik dan 12 pk en 10nm bij heb dan en het duurt 2 dagen 6a8uur op de test bank
onzin!!!! vermogen kunnen ze nooit zeggen en koppel ook niet, dat is fiets afhankelijk... en het is echt geen 6 a 8 uur werk... HdeB doet het in een paar uurtjes en kost de helft..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan