Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie fiets hé! :} :} :9~

zoals je vast weet is het de mono van Evert van de Beek. Hij heeft ook de 888 Corsa waar Hans Fischer mee heeft gereden te koop staan. En daarnaast ook nog een 750ss Imola rondcarter koningsasser.
Inderdaad, als ik het geld had dan had ik alle fietsen wel willen hebben..
OK, klopt dus idd. Supermono klasse is beetje afgelopen. Ben benieuwd tijdens DCR dit jaar. Vind het een ontzettend leuke klasse. Ben ook benieuwd om de MJ-works IRL te zien.
 
Leuk stukje over supermono. Denk dat op dit topic wel meer liefhebbers zitten.

Racing with the Mono - Racer Road Part One (8 parts)

Racing with the Mono - Racer Road Part One

Motor die te koop staat is van Evert vd Beek toch?


Eigenaar van Sigma Performance is Neil Spalding, die is ook helemaal leip van Ducati's. Over de Supermono is idd een heel mooi stukje! Zo staat er ook een heel mooi verslag over de 748RS waarmee zij hebben geraced. Ik heb in de 748 een Sigma Performance anti hop koppeling zitten, echt een super ding!!
 
OK, klopt dus idd. Supermono klasse is beetje afgelopen. Ben benieuwd tijdens DCR dit jaar. Vind het een ontzettend leuke klasse. Ben ook benieuwd om de MJ-works IRL te zien.

Is absoluut een hele mooie klasse!! Ben ik helemaal met je eens! Alhoewel ik zelf njet heel veel met mono's heb, is dit namelijk wel de klasse waar vele mooie creaties te zien zijn, waaronder de schitterende MJ-works mono. Deze klasse kun je best wel vergelijken met de vroegere BotT, daar werd ook door de rijders veel gesleuteld, gebouwd en uiteraard geraced! Jammer dat de BotT niet meer bestaat in NL, zou een hele mooie betaalbare klasse kunnen zijn... '(
 
Die Supermono is echt prachtig. Ik vind het een van de mooiste Ducati's ooit en het is echt een droomfiets.
Leuk, die stukjes van Sigma. Heb al vaker op die site zitten pluizen en lezen.
Bij DCR is de Supermono klasse ook een van mijn favorieten. Het geluid en de eigenbouw maken het een leuke klasse om te zien.
 
Allemaal mooi spul wat voorbij komt zeg.

Even een vraag: De voorvork van een 848 met radiale klauwen zie ik regelmatig gemonteerd zitten op 916/748 serie's. De diameter van de poten is gelijk met 53mm maar moeten de schijven dan ook niet groter en moeten er spaces oid tussen de as?
Heeft hier iemand als eens zo'n ombouw gedaan?
 
OK, klopt dus idd. Supermono klasse is beetje afgelopen. Ben benieuwd tijdens DCR dit jaar. Vind het een ontzettend leuke klasse. Ben ook benieuwd om de MJ-works IRL te zien.

Heb maandag met maarten op croix gezeten van mj mono ging goed voorruit.

De mono die ik aan het bouwen ben loopt gestaag geraak er ni uit om de krukas terug uit te shimmen
 
Allemaal mooi spul wat voorbij komt zeg.

Even een vraag: De voorvork van een 848 met radiale klauwen zie ik regelmatig gemonteerd zitten op 916/748 serie's. De diameter van de poten is gelijk met 53mm maar moeten de schijven dan ook niet groter en moeten er spaces oid tussen de as?
Heeft hier iemand als eens zo'n ombouw gedaan?
ik heb zo`n vork 1098 klaar voor montage , eerst nog een Ktech mod erin
de offset van de schijven moet 15mm zijn als je op radiale remklauwen overgaat
en een andere as ik heb 5 mm spacers om achter de schijven te monteren
als je 330mm schijven wil gebruiken moet je spacers onder je klauwen leggen
met 320mm schijven hoeft dat niet , en een set andere leidingen dus komt wel wat om de hoek kijken
 
Update 998s
full

RS koelvloeistof tankje en RS Magnesium koppelingshuis,RS Magnesium kroonplaat voor de Ohlins vork,tevens groot onderhoud.
 
hoe heb jij je krukas terug uitgeshimt

je oude shims ertussen of terug uitgemeten

Heb Carter binnengedragen bij mgb die bouwen racemotoren. De speling moet opgemeten worden met meetklok en krukas moet 15 naar 20 honderdsten voorspanning hebben omdat het Carter wat uitzet als ie warm wordt. Hem het niet zelf gedaan omdat ik geen meetklok heb en geen filterdunne shims in verschillende maten in huis heb.

:+
 
Mafkeezzz........ heeft een 748 gekocht:)
wat een heerlijke machina na mijn GSX-r600 , Mille en zxr 750:)

Had ik het maar veeeeeel eerder gedaan!!!

Nog meer gekken in de omgevingmoerdijk / dordt ?

mvgr

JAmie
 
Dank je, ff naar biggelaar en knallen met die bak:)

Het verschil met welke sportdienst dan ook os bijzonder te noemen.
Waar het asn ligt weet ik niet, geometrie misschien of het trellis frame maar wat liggen die 74s goed op de weg!

Dit is gegarandeerd plezier!
 
Jongens,

kort vraagje: de pakking tussen koppelingsdeksel en de rest van het blok is enkel om de materiaalverschillen o pte vangen tussen deksel en de rest van het blok?

met andere woorden: als ik mijn koppelingdeksel ervanafschroef en vervang door een open exemplaar lekt er niks uit het blok ?


bvd!

JAmie
 
Jongens,

kort vraagje: de pakking tussen koppelingsdeksel en de rest van het blok is enkel om de materiaalverschillen o pte vangen tussen deksel en de rest van het blok?

met andere woorden: als ik mijn koppelingdeksel ervanafschroef en vervang door een open exemplaar lekt er niks uit het blok ?


bvd!

JAmie
Ja.. kan gewoon, geen probleem
 
ik heb zo`n vork 1098 klaar voor montage , eerst nog een Ktech mod erin
de offset van de schijven moet 15mm zijn als je op radiale remklauwen overgaat
en een andere as ik heb 5 mm spacers om achter de schijven te monteren
als je 330mm schijven wil gebruiken moet je spacers onder je klauwen leggen
met 320mm schijven hoeft dat niet , en een set andere leidingen dus komt wel wat om de hoek kijken
998R schijven hebben ook een offset van 15 mm en 6 gaten voor bevestiging van de schijven (is bijna niet aan te komen, of heel duur). Andere mogelijkheid is schijven van 749/999/848/1098(zijn 330 mm). Deze hebben allemaal een offset van 15 mm. Verschil is dan wel dat deze 5 gaten hebben voor bevestiging op velg dus moet je andere velg hebben.

De spacers die Co bedoelt voor onder je klauwen zie je op de foto hieronder.

Foto800-JDE3E7NR.jpg
 
Laatst bewerkt:
998R schijven hebben ook een offset van 15 mm en 6 gaten voor bevestiging van de schijven (is bijna niet aan te komen, of heel duur). Andere mogelijkheid is schijven van 749/999/848/1098(zijn 330 mm). Deze hebben allemaal een offset van 15 mm. Verschil is dan wel dat deze 5 gaten hebben voor bevestiging op velg dus moet je andere velg hebben.

De spacers die Co bedoelt voor onder je klauwen zie je op de foto hieronder.

[afbeelding]

Klopt helemaal.

maar kijk eens bij oa Demon tweeks UK.
Daar hebben ze meerdere merken voor de R modellen met een 15 mm offset.
Heb er net Armstrong schijven besteld voor op een 748 wiel dat in de GSX-R vork moet komen.
Ik had al Viper schijven besteld via deze mensen maar daarvan was de producent verkeerd in de info over de offset dus maar teruggestuurd.

Ik zal hier posten of de Armstrong schijven wel passen.

Gz
 
thanks voor alle handige info!
Binnenkort komen de voorvorken binnen, dan nog een paar radiale klauwen op de kop tikken.
En kan er natuurlijk altijd het voorwiel van mijn 1098 inzetten ;-)
 
Benzine opvoerpomp,deze is verplaats omdat er en EVR Airbox gemonteert is die zo krap past dat je geen ruimte meer over hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan