Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

full

full

RS koelvoeistof vatje geplaatst en nieuwe brembo reservoirs,en dan Testbank!!!!!!!!!
 
Hey Chris, op de bank 159 pk op het achterwiel en 124 Nm,staat op You Tube onder 998s Dyno Biggelaar ,krijg alleen het filmpje niet op forum.
 
Drukregelaar, Wat is eraan gedaan: Koppen bewerkt, Nieuwe Pistal hoge compressie zuigers, EVR Airbox deze geeft 50% meer luchtcapaciteit, een als klap op de vuurpijl Origineel 60 mm SBK Termignoni systeem met Titanium Conische dempers en goed afstellen.
 
Drukregelaar, Wat is eraan gedaan: Koppen bewerkt, Nieuwe Pistal hoge compressie zuigers, EVR Airbox deze geeft 50% meer luchtcapaciteit, een als klap op de vuurpijl Origineel 60 mm SBK Termignoni systeem met Titanium Conische dempers en goed afstellen.
Indrukwekkend!!

Moet eerlijk zeggen dat ik mijn motor nu prima vind. Blok loopt zo ontzettend mooi (maar ik ben 2-kleppers gewend, misschien ligt mijn referentiekader wat anders..... ), ga er motorisch verder dan ook niks meer doen....
 
Iemand die van dit model een schakelarmpje heeft liggen? Armpje aan je blok vast van de rearset af. Zit op het getande asje in je blok zegmaar (ef geen foto kunnen vinden )


edit: zo een armpje zonder het staafje
full
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal.

maar kijk eens bij oa Demon tweeks UK.
Daar hebben ze meerdere merken voor de R modellen met een 15 mm offset.
Heb er net Armstrong schijven besteld voor op een 748 wiel dat in de GSX-R vork moet komen.
Ik had al Viper schijven besteld via deze mensen maar daarvan was de producent verkeerd in de info over de offset dus maar teruggestuurd.

Ik zal hier posten of de Armstrong schijven wel passen.

Gz


Armstrong schijven binnen en ze passen *O*

Linkje: Motorcycle Brake Discs | Demon Tweeks

Gz
 
Ja klopt helemaal,maar omdat ik een 24 liter MS Production Carbon tank heb past de orig,normale pomp niet,omdat er geen gat voor is,nu zit er een orig, RS pomp in de 24 liter tank, met een aparte instelbare drukregelaar zoals bij de originele RS SBK fietsen,en door EVR airbox heb je geen ruimte vandaar dat deze verplaatst is.
 
Ja klopt helemaal,maar omdat ik een 24 liter MS Production Carbon tank heb past de orig,normale pomp niet,omdat er geen gat voor is,nu zit er een orig, RS pomp in de 24 liter tank, met een aparte instelbare drukregelaar zoals bij de originele RS SBK fietsen,en door EVR airbox heb je geen ruimte vandaar dat deze verplaatst is.

Duidelijk :Y

Rij je nu ook met een hogere druk dan normaal? (Valt theoretisch ook nog vermogenswinst mee te behalen)
 
Druk is vrijwel standaard gebleven,maar wel zo afgesteelt dat in combinatie met de tuning je in de veilige marge zit en het mooist loopt,met Complimenten aan toine & ronald van BIGGELAAR SPECIAAL PERFORMANCE.
 
Goedenavond, :W

Even een kort vraagje,
Ik ben 1.90 lang zou de 748 te klein voor mij zijn?
En is de 916/996 groter?

Dit omdat ik zaterdag wil kijken bij motorcentrum friesland voor een 748 uit 2002.(zou dit al eerder doen maar is er steeds niet van gekomen)
Is alleen jammer dat de historie niet bekend is.
is 4300,- voor een 2002 veel?
bedankt alvast. :}
 
Ik ben 1.96 m1 en pas prima op een 748.
nu heb ik hem ook pas kort dus ben nog aan het wennen aan de houding.

langste rit is niet erg lang een goed uurtje, maar zonder problemen :)
 
Goedenavond, :W

Even een kort vraagje,
Ik ben 1.90 lang zou de 748 te klein voor mij zijn?
En is de 916/996 groter?

Dit omdat ik zaterdag wil kijken bij motorcentrum friesland voor een 748 uit 2002.(zou dit al eerder doen maar is er steeds niet van gekomen)
Is alleen jammer dat de historie niet bekend is.
is 4300,- voor een 2002 veel?
bedankt alvast. :}

Ik heb geen idee of 1.90 te lang is voor een 748, maar de 916, 996 en 998 zijn allemaal even hoog als de 748.

Ik vind zelf 4300 redelijk aan de hoge kant, particulier vind je ze voor rond de 3500. 4300 is wel een goede prijs als het ding een grote beurt heeft gehad en nieuwe slijtagedelen heeft.
 
Ik heb geen idee of 1.90 te lang is voor een 748, maar de 916, 996 en 998 zijn allemaal even hoog als de 748.

Ik vind zelf 4300 redelijk aan de hoge kant, particulier vind je ze voor rond de 3500. 4300 is wel een goede prijs als het ding een grote beurt heeft gehad en nieuwe slijtagedelen heeft.

Vond de 4300,- ook pittig hoor.Hij is wel orgineel geen poespas oid.
Moet hem nog horen lopen en nog mee rijden.
Is wel jammer dat er geen historie van aanwezig is.
Lees wel eens iets over koppelingskorfen en tuimelaars die versleten zijn.(zoiets hoor je ook niet)
Blijft lastig.
Viel mij wel op dat het koppelingsdeksel grijs is,bij iedere 748 op mp zijn ze zwart.
 
Weet iemand hoe je kan zien of horen wanneer t koppelingshuis versleten is.
lijkt mij moeilijk omdat het een drogeplaat koppeling is (toch)deze maak al meer geluid.
 
Als je goed zoekt kune je particulier ook pareltjes met ( gedeeltelijke ) historie kopen.
Er staan er legio te koop voor ca 3000 euro.

geef je de overige 1200 uit aan de biggelbeurt en hij is in topstaat.
Op MP staat een hele mooie te koop van "Miranda" Ik ken haar niet maar de gegevens zijn goed.

De mijne mag volgend jaar voor de grote beurt, just to be sure.


gr
 
Goedenavond, :W

Even een kort vraagje,
Ik ben 1.90 lang zou de 748 te klein voor mij zijn?
En is de 916/996 groter?

Dit omdat ik zaterdag wil kijken bij motorcentrum friesland voor een 748 uit 2002.(zou dit al eerder doen maar is er steeds niet van gekomen)
Is alleen jammer dat de historie niet bekend is.
is 4300,- voor een 2002 veel?
bedankt alvast. :}

Zonder onderhoudshistorie zou ik toch proberen om er maar €3000/3500 voor te betalen. Een en ander afhankelijk van de staat van de motor.

Als het je eerste Duc is, je weinig verstand/ervaring hebt met sleutelen en wat onzeker bent over het wel of niet zelf kunnen/willen sleutelen is het wellicht verstandiger om een fiets met onderhoudshistorie en eventueel garantie te kopen. Dat moet ook lukken voor €4.300,-.

Tuimelaars kun je alleen zien als je ze eruit haalt. Dat gaat niet bij een proefrit. Aan de koppeling kun je horen als die versleten is. Maar dan moet je wel weten hoe die normaal klinkt.

En er zijn meer goede zaken en vakmensen dan alleen Biggelaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan