Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een setje originele zwarte spiegels liggen. In een spiegel zit een stuk bout dat is afgebroken. Die zul je uit moetenboren of iets dergelijks. De draad in die spiegel is niet goed meer.
 
Hey Rules,

bedankt voor het aanbod.
Ik ga es effe verder zoeken, misschien dat ik met minder lomp gedrag gewoon nog een FAR setje op de kop kan tikken :s

of een complete set origineel zonder werk :P

greetssss
 
Jongens,

volgens mij ben ik en verschrikkelijk watje geworden.
Rotondes zijn een hel, korte / krappe bochten zijn niet doorheen te komen.
Het kan zijn dat ik wat fout doe of er ergens in de fiets iets niet lekker zit, ik denk de nut tussen het zadel en het stuur :)

De gegevens van de fiets zelf:
staat voor: 3 strepen doorgestoken, band: Pirelli dragon supercorsa pro , 2.3 bar
achter: Pirelli dragon supercorsa pro uit 2013, 2.4 Bar ( door straatgebruik / woonwerkverkeer wordt deze wel erg snel erg vierkant ) is deze überhaupt wel geschikt voor op straat?

Indien af te raden op straat, welke straatbanden zouden jullie aanraden? ik denk zelf aan de pilot power 2 ct of evt pilot road 3 om het vierkante eraf te krijgen.

Km gereden sinds: 2013: <2000.

Vork / shock: showa standaard.

Luchtinlaat : standaard, uitlaat: 45/54mm carbon silmoto half-systen

Ik hoop op een zinnig antwoord :)

mvgr

JAmie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee waar het aan ligt. Laag in toeren moet je sowieso wel vaker eventjes de koppeling erbij pakken. Verder rij ik op straat met Diablo Rosso Corsa en 2,5 voor en 2,7 achter.
Het is geen Monster of Hyper maar het korte werk gaat wel best goed.
 
Laatst bewerkt:
Bandenspanning ligt een eind hoger dan, bandtype is ongeveer gelijk.
Ik ga er wat meer lucht in stoppen, kijken of dat beter gaat.

Ik vond de spanning eigenlijk al vrij laag, maar die info kwam van de vorige eigenaar.

Bedankt weer :)
 
Hey rules,

Ik weet het nog niet, ga het morgen proberen.
Deze week heen tijd gehad helaas.

Morgen effe het zuid Hollandse eiland over!

Keep u posted :)
 
full

full

update 998s, BMC AIR FILTERS
 
full

full

Stuurdemper kwam ook tegen tank,opgelost d.m.v nieuw gefreesde beugel waardoor er nu meer ruimte is; RULES: hoop niet al teveel problemen met je 748 altijd vervelend als je stil komt te staan!!! zeker in het buitenland.
 
Beste Ducatisti, ik moet even spammen: als cadeau voor een goede vriend heb ik een mooi carbon koppelingsdeksel gekocht voor zijn ducati, maar dat past dus niet op zijn Monster 620 i.e. dark met natte koppeling |( Hij werd wel zo geadverteerd,maargoed, nu moet ik er dus vanaf zonder al te veel verlies te lijden. Richtprijs 50 euro. Hier de link naar m'n advertentie op dit forum met een heleboel foto's:

Open carbon fibre koppelingsdeksel Ducati (meerdere modellen

 
Ik heb in een weekje mooi bijna 3000 kilometers op de 916 gezeten. Lekker pasknallen in Zwitserland. Super!

IMG_4945.JPG
 
El Patron, dat met die stuurdemper is bij onze 916 ook een probleem. Ik heb inmiddels wat geprutst met vulringetjes en nu loopt hij enigzins vrij van de tank. Ideaal is het niet.
De 748 heeft hier geen last van. Wellicht omdat deze geen instelbare balhoofdhoek heeft.

De benzinepomp van de 748 geeft amper benzinedruk. Dus de pomp is kapot of er zit een slang niet goed vast in de tank. Even afwachten wat het gaat worden. Met pech stranden is zeker frusterend. Zeker nadat ik er zoveel geld ingestoken heb, afgelopen winter.
 
El Patron, dat met die stuurdemper is bij onze 916 ook een probleem. Ik heb inmiddels wat geprutst met vulringetjes en nu loopt hij enigzins vrij van de tank. Ideaal is het niet.
De 748 heeft hier geen last van. Wellicht omdat deze geen instelbare balhoofdhoek heeft.

De benzinepomp van de 748 geeft amper benzinedruk. Dus de pomp is kapot of er zit een slang niet goed vast in de tank. Even afwachten wat het gaat worden. Met pech stranden is zeker frusterend. Zeker nadat ik er zoveel geld ingestoken heb, afgelopen winter.

Die heb ik nog wel liggen, de benzine pomp. *D
 
Het probleem zat niet in de pomp. De leidingen in de tank waren poreus/slecht. Hierdoor bouwde de pomp niet genoeg druk op in het systeem. Gelukkig loopt ze nu weer zoals het hoort :)

De leidingen had ik tweedehands gekocht samen met de pomp. Waarschijnlijk hebben die lang op de plank gelegen en zijn toen uitgedroogd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan