Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi geworden!! :9~
Meer foto's svp!

Wat ge je ermee rijden? Speclijstje van je fiets voorhanden?

Thanks
Dit jaar alleen maar circuitdagjes.

Volgens mij klopt het zo ongeveer:
Carbon tank met snelsluit tankdop
Carbon airbox
Carbon spatbord voor
Carbon v-bak
Carbon hitteschild voor de uitlaat
Carbon inlaatbuizen (staat nog niet op de foto)
Carbon koppelingscover
Carbon spatbord achter
MWR luchtfilter
Staalflex remleidingen voor- en achterkant
Brembo full floating remschijven
Brembo RCS rempomp
Slipperclutch (moet nog gemonteerd worden)
Aluminium kuipframe
Termignoni 50mm dempers
Ohlins shock
Ohlins stuurdemper
15/39 tandwiel set
JT snelwissel tandwielhouder
30mm koppelings slave cilinder
Ultrabat Lithium accu (scheelt gewoon 4kg)
MRA kuipruit


Verder de motor helemaal nagelopen.
Nieuwe transmissie rubbers, riemen, balhoofdlagers, skf seals in de vork.

Moet nog een aluminium subframe onder zodat ik de grotere carterontluchting kan monteren.
Verder op de wensenlijst een Brembo koppelingspomp en dikker uitlaatsysteem. En zou graag titanium dempers willen i.p.v. de carbon :)
En op de werkbank ligt een compleet 996 blok die ik wil ga aanpassen voor wat meer powers.

Eq6hFjV.jpg


nclpJlW.jpg


XHnn4X9.jpg


En eigenlijk wil ik deze Brembo's monteren.
Maar de offset is te groot '(

riqbHY4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor je wens qua dempers is het een optie om alleen de mantels te vervangen 8-) Termi heeft standaard maten :)
Thanks
Dit jaar alleen maar circuitdagjes.

Volgens mij klopt het zo ongeveer:
Carbon tank met snelsluit tankdop
Carbon airbox
Carbon spatbord voor
Carbon v-bak
Carbon hitteschild voor de uitlaat
Carbon inlaatbuizen (staat nog niet op de foto)
Carbon koppelingscover
Carbon spatbord achter
MWR luchtfilter
Staalflex remleidingen voor- en achterkant
Brembo full floating remschijven
Brembo RCS rempomp
Slipperclutch (moet nog gemonteerd worden)
Aluminium kuipframe
Termignoni 50mm dempers
Ohlins shock
Ohlins stuurdemper
15/39 tandwiel set
JT snelwissel tandwielhouder
30mm koppelings slave cilinder
Ultrabat Lithium accu (scheelt gewoon 4kg)
MRA kuipruit


Verder de motor helemaal nagelopen.
Nieuwe transmissie rubbers, riemen, balhoofdlagers, skf seals in de vork.

Moet nog een aluminium subframe onder zodat ik de grotere carterontluchting kan monteren.
Verder op de wensenlijst een Brembo koppelingspomp en dikker uitlaatsysteem. En zou graag titanium dempers willen i.p.v. de carbon :)
En op de werkbank ligt een compleet 996 blok die ik wil ga aanpassen voor wat meer powers.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En eigenlijk wil ik deze Brembo's monteren.
Maar de offset is te groot '(

[afbeelding]
 
oei, en ik zat nog wel te twijfelen om de 916/998 te gaan verkopen...
Maar nu ik weer wat inspiratie voorbij zie komen. Misschien toch maar houden en wachten tot ik er wat meer tijd voor heb.

Mooie fiets geworden Tim!
Mooie goodies erop, helemaal goed.
 
Morgen mijn eerste duc ophalen , tis een 1994 916 monoposto met 43k op de teller , dealer onderhouden en bij39k gereviceerd . Riemen , olie filter enz word morgen ook nog gedaan .
Ben benieuwd hoe dat gaat rijden .
Oooh voor ik vergeet , er zitten termi's onder maar zonder db killers , heeft iemand nog wat liggen (48mm) ?
 
Thanks all

Morgen komen een berg onderdelen om het 996 blok op te bouwen binnen.
Valt er weer wat te sleutelen :)

@timj

Mooi apparaat man!
Heb me ook al doodgezocht naar zo een ms carterontluchting,
Schandalig wat ze daarvoor vragen!


Hij was niet goedkoop nee
Heb je er wat aan, neuh vast niet
Wel leuk onderdeeltje :P
 
Thnx
Ja de mijne, rij enkel nog op circuit ermee
996 sps, p8 ecu, dubbele injectoren, magnesium pvm velgen en nog een hele waslijst aanpassingen.
Ligt nu halfopen, thermostaat en bypass eruit gehaald zoals 996 racing en subzero koelmiddel
Erin zal wat minder temp draaien...
 
Ik vind het een klote baan _O-
Maarja, ligt wel lekker in de buurt. En nog geen meter gereden dit jaar.
Dus zal er wel even moeten inkomen dit keer met de 916.
 
Laatst bewerkt:
Bevalt goed de 916.
Alleen de rempartij is niet je van het. Heb de brembo volledig zwevende schijven, met staalflex remleidingen en brembo rcs pomp. Maar ik gebruik organische pads omdat de schijven van gietijzer zijn. En daar zit volgens mij ook het hele probleem.
Wel 1x zwarte vlag gehad

dnZid3L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb flame remschijven met gesinterde blokken, remt erg hard!
Heb de oe dempers open gemaakt en nieuwe glasvezeldoek rond gewikkeld is nu behoorlijk stiller!
 
hi

ik heb een ducati 748R, maar ik heb nogal een wispelturige Ducati ..
start en valt uit wanneer ze zin heeft.

Nu het volgende probleem, als ik mijn contact aanzet dan hoor ik alles aangaan.
Mijn 2 relais onder het zadel trekken ook aan, maar als ik op mijn elektrische starter duw dan hoor ik wel BZZZZZZZ maar mijn motor draait niet over...
met startkabels juist hetzelfde probleem.

Iemand een idee?

batterij is goed, gelijkrichter, riemen net vervangen
 
Al gereden met de nieuwe riemen?
Voltage accu als de motor op contact staat?
 
Laatst bewerkt:
hi

ik heb een ducati 748R, maar ik heb nogal een wispelturige Ducati ..
start en valt uit wanneer ze zin heeft.

Nu het volgende probleem, als ik mijn contact aanzet dan hoor ik alles aangaan.
Mijn 2 relais onder het zadel trekken ook aan, maar als ik op mijn elektrische starter duw dan hoor ik wel BZZZZZZZ maar mijn motor draait niet over...
met startkabels juist hetzelfde probleem.

Iemand een idee?

batterij is goed, gelijkrichter, riemen net vervangen

Bzzzz geluid is brandstofpomp. Mogelijk startrelais. Even meten op je startmotor of je spanning meet bij starten. Andere mogelijkheden, kill switch of schakelaar beveiliging jiffy.
 
Bzzzz geluid is brandstofpomp. Mogelijk startrelais. Even meten op je startmotor of je spanning meet bij starten. Andere mogelijkheden, kill switch of schakelaar beveiliging jiffy.
Als het de killswitch is, gaat helemaal niets aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan