Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4


  1. Mwah, moet je wat gevoel voor hebben, komt wel met de tijd
  2. Volgens mij schakelt de CPU na 10 (of zo) seconden uit, dus dat kan inderdaad kloppen
  3. Nope, niet herkenbaar
  4. Nope, niet herkenbaar, ligt eraan wat je gewend bent denk ik
  5. Harder rijden, dat koelt beter
  6. Waarom niet

Ik heb de mijne al meer dan 10 jaar en 60.000 km, dus ben misschien wat blind voor hoe andere motoren aanvoelen
 
Laatst bewerkt:

- Dat denk ik ook. Het ging gisteren al iets beter.
- Dat verklaart een hoop. Ik vind het wel frappant dat de CPU zichzelf al na 10-15 seconden uitschakelt. Dit is niet mijn eerste Ducati en ik kon me nog vaag herinneren dat mijn 1000SS ook een dergelijk systeem had.
- Het valt op dat het opschakelen boterzacht gaat, terwijl het terugschakelen vraagt om meer doorzettingsvermogen .
- Ik heb ook nog een ZX10R uit 2005 en met die motor hoef ik bijna geen gas te geven bij het wegrijden. Noodgedwongen (schakelpedaal schoot los) moest ik een keer vanuit stilstand wegrijden in de vierde versnelling en zelfs dat ging moeiteloos.
- Ohhh...
- Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je aangrijpingspunt van de koppeling kunt afstellen bij een hydraulische koppeling . Vertel?!

Al meer dan tien jaar dus, wauw . Zijn er nog dingen waar ik op moet als eigenaar van een 998?
 
Gefeliciteerd! Prachtige fiets! Ik herken je nadelen niet van mijn 999 die min of meer hetzelfde blok heeft. Wel blijft starten kritisch, als ie niet meteen mooi aanslaat dan kun je em beter een nacht aan de lading zetten en de Jap pakken

Hmm... nog een reden om de ZX10R voorlopig nog niet de deur te wijzen .
 
Laatst bewerkt:
afstellen bij een hydraulische koppeling . Vertel?!

Al meer dan tien jaar dus, wauw . Zijn er nog dingen waar ik op moet als eigenaar van een 998?

whoops dacht dat je tijdens t rijden bedoelde geennidee dus

Euhm, na 50.000 km ging de koppeling een beetje moeilijk doen, versleten dus. Maar dat scheen al vrij laat te zijn
Onderhoud volgens t boekje en op tijd, mijne heeft geen beurt gemist en heeft eigenlijk nooit problemen gehad
Michelin banden (2ct) werken voor geen meter op t circuit, niet doen dus

Meer kan ik eigenlijk niet bedenken, nooit meer wegdoen
 
Olie van je koppeling vervangen.
Stand van je hendel verzetten
Nieuwe hendel indien speling op asjes te groot is
 
Nieuwe shock binnen
Moet er alleen nog een beugeltje voor maken
Want reservoir vast klemmen aan het subframe vind ik niet mooi



Tankje in de primer



Zit nog wat te twijfelen tussen de kleur.
Zwart is ook zo saai. En het rood heb ik al eens gehad



Toch maar eens voor geel

 
Heren vraagje,

Ik heb een 748s die ik hier en daar wat aangepast heb.
Onder andere een 916 blok uit een monster S4. Nu loopt dat gewoon op een chip van een 748sp (geen idee zat er al in) maar af en toe bij lage toeren pakt hij niet lekker op.
Zal ik voor een andere eprom gaan of een powercommander?
Ik heb een eprom (voor open uitlaten en open filters) liggen die ik nieuw had besteld maar is waarschijnlijk voor de verkeerde ECU want die doet helemaal niets. Beetje jammer.

Gr Timo
 
Chip nemen van een 916 of S4, power commander is natuurlijk iets leuker maar een duurdere optie. Eventueel heb ik nog wel eentje liggen die ik toch niet gebruik.
 
Ik heb een eprom (voor open uitlaten en open filters) liggen die ik nieuw had besteld maar is waarschijnlijk voor de verkeerde ECU want die doet helemaal niets. Beetje jammer.

Gr Timo

Had ik ook, eprom besteld bij duconly maar deed niks, vervolgens kreeg ik keurig een ander opgestuurd die het tot op heden nog altijd prima doet.
Vanmiddag weer ff een rondje doen op de Duc.
 
Olie van je koppeling vervangen.
Stand van je hendel verzetten
Nieuwe hendel indien speling op asjes te groot is

Een beetje laat, maar.... dit ga ik onthouden.

Weet er iemand nog een mooi setje dempers te vinden of een volledig systeem?

De eerste maand was er een met ups and downs ... Begin deze maand kwam ik erachter dat mijn gloednieuwe achterband lek is. Nu heb ik een voor- en achterband van Pirelli gekocht, de Diablo Rosso 3 om precies te zijn. Ik ben erg benieuwd! Zijn er hier mensen met die ervaring hebben met de Rosso 3?
 
Vanmorgen bij contact aan gingen heel even het olie-lampje en neutraal lampje branden en daarna niks meer. Alles uit.
Vanmiddag de zekeringen gechecked en bleek de 30A main switch zekering kapot. Even de zekering van het grootlicht erin gedaan en alles werkt weer. Voor hoe lang weet ik niet. Ik zou eerst graag willen weten waarom de 30A eruit geknalt is.
Iemand hier ervaring mee?
 

Bij mij ging me olie lampje opweg naar assen branden. Zat genoeg olie in. De duc houd niet van regen en geeft dan gelijk elektrisch storing.
 
Bij mij betrof het geen regen of andere nattigheid. De zekering bleek ook meer gesmolten dan echt kapot. Ook de 3 draden van de dynamo naar de gelijkrichter zijn ietwat zwart. Dat laatste blijkt vaker voor te komen. De vorige eigenaar heeft de connector al verwijderd en de 3 kabels met aparte connectors verbonden, maar ook dat is dus niet helemaal goed.
 

Het hele project stond op marktplaats zag ik, jammer! Blok was alweer verkocht... ook jammer
 
Klopt, echt geen tijd meer voor. En dus ook geen zin.
Zo goed als al het circuit duc spul verkocht. Niet zo gek veel zin meer in het circuit
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van een "in mijn ogen" unieke 748.


De 748 is gespoten in de witte parelmoer kleur van de 848. En ik vind het hem echt heel goed staan.








Heb al een aantal motoren. Maar dit was altijd nog een die op the wish list stond.
Ik volgde het topic altijd al maar zal ook regelmatig iets gaan posten.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:

Prima band voor de 916/996/998 veel mee op het circuit gereden, heeft nooit een vervelende of onverwachte beweging gemaakt. Een absolute afrader zijn de 3ct michelins, niet doen, werkt niet in combi met deze motor. Je bent meer aan het driften dan aan het sturen

Hoe de banden werken in combi met een ZX10 weet ik niet