het grote 749/999 Ducati topic

Klopt maar wij waren 2 maanden geleden bij Biggelaar om de 999 te laten tunen, overigens erg goed gelukt. We raakten aan de praat en advies, begin NOOIT aan polyester tanken, op den duur gaat het problemen geven en hun advies was letterlijk: laat een aluminium tank maken

Wat hebben jullie allemaal getuned, en wat was het eindresultaat?
 
KoIkNu
Wat hebben jullie allemaal getuned, en wat was het eindresultaat?

Voor tuning had deze 999 107 pk op het achterwiel wat overeenkomt met 124 krukas pk's.

De volgende wijzigingen aangebracht:

57mm uitlaat systeem, S nokkenassen aangezien het een 999 betreft zonder puntcarter dus standaard de tamme nokkenassen, koppen laten flowen, vliegwiel laten afdraaien naar 700 gram en toen op de testbank voor een homemade ECU. Resultaat, 134 achterwiel pk(155 krukas pk) en 116 NM op het achterwiel. Had 5 pk meer kunnen zijn als het standaard Luchtfilterhuis was gebruikt maar dit is ruim voldoende voor een naked bike😁
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar wij waren 2 maanden geleden bij Biggelaar om de 999 te laten tunen, overigens erg goed gelukt. We raakten aan de praat en advies, begin NOOIT aan polyester tanken, op den duur gaat het problemen geven en hun advies was letterlijk: laat een aluminium tank maken

De meeste Poly tanken hebben inderdaad erg veel problemen zeker met de huidige brandstof .
Nu is het wel zo dat de persoon die voor ons de radical tanken maakt een mix gebruikt van poly en nog een ander soort vezel wat juist wel tegen de huidige benzine kan, En Desomdroom ik denk dat jij met die rooie bij ons gesproken hebt ? en ja die is niet zo`n fan van poly tanken voornamelijk omdat hij alu tanken fabriceert in de avond uren... hint hint .. De tanken van TK21 (Tom kegeleers) zijn gewoon goed en bestand tegen de huidige brandstoffen en zijn ook voorzien van speciale coating daarvoor .. ik heb fietsen rijden met een poly tank die er al dik 5 jaar op zit zonder problemen ..
 
De meeste Poly tanken hebben inderdaad erg veel problemen zeker met de huidige brandstof .
Nu is het wel zo dat de persoon die voor ons de radical tanken maakt een mix gebruikt van poly en nog een ander soort vezel wat juist wel tegen de huidige benzine kan, En Desomdroom ik denk dat jij met die rooie bij ons gesproken hebt ? en ja die is niet zo`n fan van poly tanken voornamelijk omdat hij alu tanken fabriceert in de avond uren... hint hint .. De tanken van TK21 (Tom kegeleers) zijn gewoon goed en bestand tegen de huidige brandstoffen en zijn ook voorzien van speciale coating daarvoor .. ik heb fietsen rijden met een poly tank die er al dik 5 jaar op zit zonder problemen ..

Mijn 999s is van de week weer bij jullie bezorgd... veel onderhoudsplezier en ik zie hem graag weer terug :)
 
Even een vraag voor jullie:
Ik heb een 999 uit 2005 (2e gen) met een Termignoni demper (zover ik weet).
Nu wil ik voor circuitrijden een originele demper erbij kopen, maar weet iemand de diameter van de aansluitingen? (dus om te zien of een standaard demper past op mijn pijpen).

Ik heb net mijn uitlaatbuizen (uitwendig) opgemeten net voor de aansluitflenzen met de einddemper, maar ik meet twee verschillende diktes.... (links 45mm en rechts 55mm)...Klopt dat? Is dat origineel?
 
Bij originel demper moet je ook originele buis voor de voorste cilinder hebben, kat zit voor de ene cilinder in de pijp, voor de andere in de demper.
Termi heeft geen kat en kwam met een open pijp ter vervanging.
 
Even een vraag voor jullie:
Ik heb een 999 uit 2005 (2e gen) met een Termignoni demper (zover ik weet).
Nu wil ik voor circuitrijden een originele demper erbij kopen, maar weet iemand de diameter van de aansluitingen? (dus om te zien of een standaard demper past op mijn pijpen).

Ik heb net mijn uitlaatbuizen (uitwendig) opgemeten net voor de aansluitflenzen met de einddemper, maar ik meet twee verschillende diktes.... (links 45mm en rechts 55mm)...Klopt dat? Is dat origineel?
Ik heb voor jou een originele demper......
 
Okee, dank!
Dus als ik het goed begrijp bestaat de termi-kit uit een demper en 1 vervangingspijp (zonder kat).
Deze vervangingspijp past dus niet op een OEM demper? (verschil in diameter?) De andere pijp is dus wel geschikt voor OEM demper en Termi?
Een kat heb ik niet nodig natuurlijk voor op het circuit. Maar wellicht onstaat er teveel 'onbalans' qua druk omdat in de OEM demper 1 kat zit?

Zit me net te bedenken: ik kan natuurlijk eigenlijk gewoon proberen DB-killers te vinden voor mijn Termi.... :X |(
 
Okee, dank!
Dus als ik het goed begrijp bestaat de termi-kit uit een demper en 1 vervangingspijp (zonder kat).
Deze vervangingspijp past dus niet op een OEM demper? (verschil in diameter?) De andere pijp is dus wel geschikt voor OEM demper en Termi?
Een kat heb ik niet nodig natuurlijk voor op het circuit. Maar wellicht onstaat er teveel 'onbalans' qua druk omdat in de OEM demper 1 kat zit?

Zit me net te bedenken: ik kan natuurlijk eigenlijk gewoon proberen DB-killers te vinden voor mijn Termi.... :X |(

Ik heb DB killers voor de termi, motor voelt voller in't middengebied.
Maar offie ook stiller is???
 
Hoi ik laät die van mijn ook maar zien!ik hoop dat het verzenden gaat
full
 
Moet een radical gaan worden, de koeienstal is koud....... soms even snel naar binnen opwarmen en door. En dat terwijl we uit een schuur komen met vloerverwarming enz. Je moet er wat voor over hebben om je droom huis te kopen
 
Sinds kort mag ik mij ook 749 eigenaar noemen met deze mooie rooie Duc met 22000km op de teller:
full


Nu heb ik, zowel bij deze als twee andere testritjes, gemerkt dat het starten soms wat moeizaam gaat, alsof hij net te langzaam rond draait. Eenmaal draaiend loopt die geweldig. Ook de tijd op het dashboard blijft resetten wat ik pas sinds dat ik hem heb opmerkte ;)

Op internet lees ik echter veel over o.a. deze kabels: Ducati starter upgrade - starting upgrade for Ducati motorcycles
zijn er hier mensen ervaring met deze problemen en tips?
Kan het simpelweg "schoonmaken" van alle connectoren ook al veel helpen?
 
Is een Ducati kwaaltje,een oplossing is een lithium accu monteren die leveren meer startkracht dan gewone accu,s.
 
Terug
Bovenaan Onderaan