Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

het grote 749/999 Ducati topic

Haha, ja! Dat kan ook nog...

Ik kom ook het nummer 3082 tegen, wat dan staat voor dark gray metallic frame >2000. Nu raak ik nog meer verward :-(
 
Ik kan die kuip nog wel waarderen, maar vind het kontje minder. Sowieso vind ik het jammer dat op de modernere Ducati superbikes de kontjes zo minimaal zijn uitgevoerd...Er mag best wat vlees aan een kont zitten! ;-)
 
Exact wat Herwinp zegt.
Net als bij dames, ik vind niets mis met een beetje kont. (maar dat mag je nog amper zeggen tegenwoordig).
 
Vandaag bezig geweest met mn 999s
Jpdiag eraan gezet...4 gassen op de termi en co trimmen. Vond hem zo stinken soms..
Toen ie niet helemaal fris liep had ik 10% co.... das niet normaal. Das kanker in de lucht...
Na dtc reset, tps set en met warme motor het co checken had ik met 25 qua setting een co van ruim 5%.
Met 5 had ik 2 % ongeveer. Hc (onverbrand benzine..kanker) en zuurstof veranderde niet veel.. maar wel het dubbele aan co.....
 
Vandaag eindelijk eens zin gemaakt om de zijstandaard van de 999 te fixen. Ik had de afgelopen maanden het gevoel dat de motor steeds schuiner ging staan.

Door een bout als opvulling te gebruiken binnen het mechaniek van de standaard klapt deze nu minder ver naar voren, en staat de motor dus minder schuin.
Het schoonmaken van alle bouten en pasvlakken was de speling op de standaard al zo goed als weg, maar met de bout als opvulling staat de motor nu perfect. Even boren, tappen, een korte M6 bout indraaien, en het werkt perfect. Mocht je de motor nog rechter op willen hebben kun je nog kiezen om er een ring tussen te doen.

 

Bijlagen

  • 237280677_4251627998248643_566298474561665997_n.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 29
  • 237586101_4251628094915300_4128392565149330245_n.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 31
  • 237752968_4251628328248610_6126144338745115476_n.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 31
  • 237856887_4251628491581927_276866141688834439_n.jpg
    107,4 KB · Weergaven: 31

Vernuftig kerel.

Las dat tinne ook ellende had ermee. Due had een langere 1098 erop gedaan.
 
Vandaag 2 dingen kunnen concluderen.
1. De 999 komt prima door een geluidsmeting met Termi demper zonder DB-killer. 90dB gemeten waar 93 toegestaan.
2. Het is tijd voor een nieuwe koppelingscilinder.

 
Een niet geijkte meting van de politie in opdracht van gemeente Wijk bij Duurstede. We reden een fuik in, werden hartelijk ontvangen door politie, gemeente (B&W) en KNMV. Erg gezellig, en na een goed gesprek weer rustig door gereden.

Gezien de herrie die uit sommige motorfietsen viel het mij ontzettend mee. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de 999 onder zijn vastgestelde 93dB zou blijven.

* houdt rekening dat 3dB stijging een verdubbeling van geluid is. LINK

Ik zal de Oberon eens bestellen deze maand. Vorig jaar had ik al last van lucht in de leiding, na ontluchten leek het weg te blijven, toch niet!
 

Bijlagen

  • ac3ae2a0-ee75-4650-8e75-93bd5994725f.jpeg
    175,4 KB · Weergaven: 16
Eigenlijk zou ik dat zelf ook best eens willen testen met mijn uitlaat. Worden dit soort dagen ook wel eens georganiseerd met ruchtbaarheid vooraf? Ik ben vast niet de enige motorrijder die wel benieuwd is of hij binnen de lijntjes kleurt. Qua geluid