het grote 749/999 Ducati topic

Ducati 499.5, die kende ik nog niet....
evar2r6czd311.jpg
 
Zo'n beetje het enige wat ik niet losgemaakt heb is de achterrem, want gebruik hem niet en het wiel kwam er zo ook wel uit.
Kom ik net thuis en zie hem er naast hangen, nog 1 boutje gevonden tussen de brug en ankerplaat..
Zo voorzichtig geweest met de achterbrug, alsnog beschadigd B|.
20210804_125314.jpg
 
Da's mooi kut, zeg...

Vraagje: de grote moer waarmee de vooras vast zit. Is dat een 29 mm moer?
Mijn as zit niet goed gedraaid, waardoor ik de ingaande demping niet kan verstellen. Ik heb het gevoel dat die veel te hard staat, en wil om te beginnen terug naar de fabrieksinstelling. Maar daar kan ik met een verkeerd gedraaide as dus niet bij.
 
Da's mooi kut, zeg...

Vraagje: de grote moer waarmee de vooras vast zit. Is dat een 29 mm moer?
Mijn as zit niet goed gedraaid, waardoor ik de ingaande demping niet kan verstellen. Ik heb het gevoel dat die veel te hard staat, en wil om te beginnen terug naar de fabrieksinstelling. Maar daar kan ik met een verkeerd gedraaide as dus niet bij.
Bij mij is het 28 , maar dat is een 998 vork
 
Thanks! Het moet inderdaad 28 mm zijn...ik had een 27 mm steeksleutel liggen, en die was zo overduidelijk te klein dat ik dacht dat ik 29 mm nodig zou hebben. Maar het scheelt minder dan ik dacht!
 
Jonge verkoper kwam terug vanachter, 'heb alleen een hele dure van Gedore meneer!' Dus ik dacht, nou ja, als t meer dan 30 euro is bestel ik wel online. '9,34 meneer'
 
Ik heb net voor de zekerheid nog even in mijn doppenbak gekeken, voordat ik er ééntje zou bestellen; blijkt dat ik gewoon al een 28mm dop heb! 😉
 
Maybe arrogant...maar gereedschap heb ik te over.
Op de zaak heb ik vrijwel alles..... handig van een autobedrijf 😜
Daarom sleutel ik ook niet thuis.
Alhoewel...van de week sofware met hardware binnen gekregen om met jpdiag aan te gang te gaan. En deze week is op de zaak ook mn 2e 999s ecu binnengekomen. Kijken of ik er wat mee kan klooien.
Morgen eerst op tijd op staan om naar tavullia te gaan. Zit er 28 km van vandaan.
 
Dikke toeval. Ben je in tavullia..zijn er allemaal tv zenders. Diverse werden geïnterviewd waaronder ikzelf.
Nou..mag je in je beste Engels gaan vertellen wat voor emoties er vrij komen bij rossi z'n stoppen.

Waar ik hem allemaal gezien heb. Nou..vooral tv en uiteraard assen.
Zeg je erna..mugello ipv catalunya :+

Vanavond om 19.40 op rossini.tv :P
 
Laatst bewerkt:
Dikke toeval. Ben je in tavullia..zijn er allemaal tv zenders. Diverse werden geïnterviewd waaronder ikzelf.
Nou..mag je in je beste Engels gaan vertellen wat voor emoties er vrij komen bij rossi z'n stoppen.

Waar ik hem allemaal gezien heb. Nou..vooral tv en uiteraard assen.
Zeg je erna..mugello ipv catalunya :+

Vanavond om 19.40 op rossini.tv :P
Je hebt ook wel het goeie moment uitgekozen inderdaad nu hij het gisteren bekend heeft gemaakt :) lachen man!
 
Gisteren aangekomen in de Vogezen en dus de eerste goeie testdagen met de Duc. Vandaag heerlijk getoerd door de bergen. Was een route met smalle wegen dus het gemiddelde zal rond de 40/50kmu zijn geweest. Op zich goed asfalt gehad. En de Duc deed het perfect. Loopt als een kogel en als je op dit soort wegen rijdt maakt het ook echt niet uit of je 80 pk heeft of 200 pk.
We rijden met z’n drieën; een zx10r 2005 en een xt660. Allemaal evenveel lol!

62EC3C90-AA15-44EE-AB4F-F81CF74F286E.jpeg
 
Gisteren aangekomen in de Vogezen en dus de eerste goeie testdagen met de Duc. Vandaag heerlijk getoerd door de bergen. Was een route met smalle wegen dus het gemiddelde zal rond de 40/50kmu zijn geweest. Op zich goed asfalt gehad. En de Duc deed het perfect. Loopt als een kogel en als je op dit soort wegen rijdt maakt het ook echt niet uit of je 80 pk heeft of 200 pk.
We rijden met z’n drieën; een zx10r 2005 en een xt660. Allemaal evenveel lol!

Bekijk bijlage 1662428
Je doet het gewoon ook ff he

Goed man
 
Toertjes rijden is waar het ding voor gemaakt is he. Mooie brommer, mooie streek.
 
Ik heb een paar kleine beschadigingen aan mijn buizenframe, het grijze frame. Dat zou ik graag willen bijstippen met een lakstift, maar nu twijfel ik aan de benodigde kleurcode. Al googelend kom ik op kleurcode 3214 van Ducati uit, wat staat voor silver grey metallic frame na 2001.

Weet iemand of dit de juiste kleurcode is? Ik vind de kleur van het frame namelijk niet echt silver grey metallic, maar wie ben ik...
Klopt deze code?
 
Terug
Bovenaan Onderaan