het grote 749/999 Ducati topic

Bijzonder kuipje wel.
ducati-999-1.jpg

ducati-999.jpg
 
Vandaag begonnen met vervangen van ale uitlaat pakkingen. Ik had wat lekkage en kon op m'n 4 gastest dat goed zien.
Co, co2, o2 en moet ong rond de 15 a 15,50% zitten. Ik zat op 16.5 procent.
Dus...uitlaat lek.

De voorste bocht was kut. Moeren zaten goed vast. Ff brander erbij en ging zo los.
Toen kwam ik erachter waar het lek zat. Gescheurd op de las.
Nieuwe kost 300 euro zowat..dus.. ff andere oplossing.
Mn collega kan rvs lassen....hoe is jullie ervaring? Of toch meteen andere gebruikte zoeken.
20210821_125039.jpg
 
Had men 749 ook, precies op dezelfde plek. Kan prima gelast worden. Maakte dat ding niet veel meer lawaai dan anders? Was het eerst wat me opvoel toen dat ding gescheurde was.
 
Vandaag begonnen met vervangen van ale uitlaat pakkingen. Ik had wat lekkage en kon op m'n 4 gastest dat goed zien.
Co, co2, o2 en moet ong rond de 15 a 15,50% zitten. Ik zat op 16.5 procent.
Dus...uitlaat lek.

De voorste bocht was kut. Moeren zaten goed vast. Ff brander erbij en ging zo los.
Toen kwam ik erachter waar het lek zat. Gescheurd op de las.
Nieuwe kost 300 euro zowat..dus.. ff andere oplossing.
Mn collega kan rvs lassen....hoe is jullie ervaring? Of toch meteen andere gebruikte zoeken.Bekijk bijlage 1667840
Komt een beetje omdat bij het lassen de omgeving te heeft wordt en het metaal dan bros wordt en dus zwakker
Maar net zoals gezegd kan gemakkelijk gelast worden , wel met Mig in verband met vervuiling en dus niet met Tig ( wat wel een mooiere las geeft )
 
In principe verwijder je die voor lassen, toch?
Ja maar schijnt in de loop van de tijd in het metaal te branden
Ach je zult het met tig ook best mooi aan elkaar krijgen en iemand die veel beter kan lassen dan ik waarschijnlijk ook goed
Maar er zit best een groot verschil tussen Tig en Mig , je moet bij Tig ook backing gas gebruiken anders krijg je bloemkolen aan de binnenkant
 
Goedenavond! Heeft er iemand ervaring met het vervangen van deze afdichtingsrubbers? De mijne zijn verrot/uitgedroogd bij zowel koppeling als

08639502-8ED7-4AE4-A843-996E82E9F02E.jpeg


Verder nog een dingetje. Vorige week was ik weekendje Duitsland en was het heerlijk warm. Ik merkte alleen wel dat de motor wil gaan lopen met ingetrokken koppeling als ie heel warm is (100+ graden). Nu had ik op m’n pols te ontlasten de hendel wat verder naar binnen gesteld en toen kwam het willen lopen uiteraard eerder voor. Toen afgesteld naar maximale uitslag en trad het later op als ie nog warmer werd. Als ie warm is grijpt de koppeling dus gewoon eerder aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Goedenavond! Heeft er iemand ervaring met het vervangen van deze afdichtingsrubbers? De mijne zijn verrot/uitgedroogd bij zowel koppeling als

Bekijk bijlage 1668628

Verder nog een dingetje. Vorige week was ik weekendje Duitsland en was het heerlijk warm. Ik merkte alleen wel dat de motor wil gaan lopen met ingetrokken koppeling als ie heel warm is (100+ graden). Nu had ik op m’n pols te ontlasten de hendel wat verder naar binnen gesteld en toen kwam het willen lopen uiteraard eerder voor. Toen afgesteld naar maximale uitslag en trad het later op als ie nog warmer werd. Als ie warm is grijpt de koppeling dus gewoon eerder aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Vocht in je koppelingsvloeistof die bellen gaat vormen dus verversen
 
Verder nog een dingetje. Vorige week was ik weekendje Duitsland en was het heerlijk warm. Ik merkte alleen wel dat de motor wil gaan lopen met ingetrokken koppeling als ie heel warm is (100+ graden). Nu had ik op m’n pols te ontlasten de hendel wat verder naar binnen gesteld en toen kwam het willen lopen uiteraard eerder voor. Toen afgesteld naar maximale uitslag en trad het later op als ie nog warmer werd. Als ie warm is grijpt de koppeling dus gewoon eerder aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Herkenbaar!
Mijn koppelingcilinder was toen kapot volgens mij.
 
Goedenavond! Heeft er iemand ervaring met het vervangen van deze afdichtingsrubbers? De mijne zijn verrot/uitgedroogd bij zowel koppeling als

Bekijk bijlage 1668628

Verder nog een dingetje. Vorige week was ik weekendje Duitsland en was het heerlijk warm. Ik merkte alleen wel dat de motor wil gaan lopen met ingetrokken koppeling als ie heel warm is (100+ graden). Nu had ik op m’n pols te ontlasten de hendel wat verder naar binnen gesteld en toen kwam het willen lopen uiteraard eerder voor. Toen afgesteld naar maximale uitslag en trad het later op als ie nog warmer werd. Als ie warm is grijpt de koppeling dus gewoon eerder aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?


Als dst rubber stuk is ben je kan je die niet per se los krijgen.
Je zal een revisiesetje moeten kopen. Kost ong 45 euro. Is gewoon oem brembo.
Hij zit er gewoon in gedrukt.. zonder segerring oid. Maar kans is groot dat je zuiger meekomt. Dus mag je de boel ontluchten enzo. Nu is dat sowieso wel handig om te doen op zowel je master als slave gezien je klacht. Wat je rempomp betreft.. m brembo heeft daar geen setje voor. Ze willen niet dat je ermee klooit. Op het ducati forum UK ook veel naar gezocht..is er gewoon niet zover ik weer. Of je moet een andere pomp kopen..of laten reviseren door brembo.

Ik heb het kruipen ook gehad bij mn zwarte. Zowel mn slave..als master was gaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan