het grote 749/999 Ducati topic

Ik meld me af als topicmember. De 999S heeft een nieuwe liefhebber gevonden. Heeft al een 999 in bezit gehad en wilde nu een echte. Wie weet komen jullie deze beauty nog tegen op de weg. :W
 
Ik heb te koop een 57mm Termignoni en een ohlins achterveer voor 749 999

Termignoni 57mm Volledig Systeem Ducati 749r 999 999s 999r
Z1t3n6A.jpg


Ohlins schokdemper Ducati 999 999S 999R 749 749S 749R
ri1S370.jpg
 
Als ik de originele luchtfilters van een Ducati 999 schoon was en deze laat drogen kunnen ze er dan gewoon weer in of moet je ze behandelen met luchtfilterolie zoals bij K&N filters!
 
Heeft iemand hier die mij kant vertellen of dit standaard wielen zijn op een ducati 999 (geen S of R).

En ja de remklauwen zijn goed smerig, hier wordt aan gewerkt ;-).
WhatsApp Image 2020-01-26 at 20.55.52 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-26 at 20.55.52.jpeg
 
Niet echt goed te zien op deze foto maar ziet eruit als de standaard Y-spoke wielen. Wil je het zeker weten, Google is your friend, op Ebay staan ook diverse 999 wielen te koop zo dat je goed kunt vergelijken
 
Hallo allemaal in dit drukke topic :)

Ik zit een beetje rond te kijken naar een nieuwe motor en heb een 749 op het oog, of wellicht een 999 is ook interessant. Nadeel is dat er bar weinig te koop staan....

Even een vraagje; is een 749 biposto eenvoudig om te bouwen naar een monoposto? Is een monoposto seat (zoals hieronder) eenvoudig te monteren op een biposto en ben je dan klaar of is het allemaal wat lastiger dan in schets?

1614011493681.png



Ik kom trouwens van een 1098 af en die heb ik vorig jaar verkocht (veel spijt van nu...) en zit nu te kijken naar een 749/999. Dat ik er op vermogen en koppel op achteruit ga weet ik, maar ik hoef ook geen 160pk meer...
 
Subframe bi is van staal. De mono alu. Welke vaak scheurt trouwens van het 1e model.
Daarnaast steekt het achterste gedeelte ook wat uit. Zie j meteen.
Ik had het probleem ook. Nu helemaal opgelost...

Mn 749...Bekijk bijlage 1599520
Achterste gedeelte bedoel je de demper mee die meer in het zicht komt?
Maar een monoposto seat is dus eenvoudige te monteren op een biposto subframe?
 
Achterste gedeelte bedoel je de demper mee die meer in het zicht komt?
Maar een monoposto seat is dus eenvoudige te monteren op een biposto subframe?

De monoposto seat kan op het biposto frame, maar dan steekt een stuk van het biposto frame aan de achterzijde (boven de uitlaat) uit. En daar ga je je gegarandeerd aan ergeren ;)
 
Als het goed is ietsje.
Mijnes heeft een full termi met dp filters en ecu.
Ik twijfel soms over de verkoop overigens..
Nieuwe riemen, accu, ketting en bandenset etc etc.
22000 op de teller.

Deze is bijna klaar..daar ga ik nu op rijden.Bekijk bijlage 1599694
Oef, heel fraai. Ik zit veel op motoroccasion, marktplaats, motortrader etc te kijken. Er staan er echt heeel weinig te koop, helemaal s versies. Of ze vragen serieuze prijzen waar je ook weer een 1098 of zelfs 1198 voor hebt
 
Ik ben zelf ook hier naar aan het kijken en wil binnenkort even langs kom de motor te zien. Hij ziet er op de foto’s heel goed uit. Meneer heeft hem zelf verkregen dmv inruil en heeft helaas geen documentatie erbij. Dat maakt me een beetje bang. Ik wil wel even checken of het recente onderhoud, dat volgens de vorige eigenaar is uitgevoerd, bij een dealer is terug te vinden.

 
Het is sowieso een erg karige advertentie natuurlijk, vandaar dat ik meer info probeer los te peuteren.

termi kan ik er zelf wel onderzetten maar jammer idd dat dat er niet onderzit. Dingen als die binnenpoot ben ik idd nieuwsgierig naar. Hij ziet er fraai uit zo maar ik wil geen bouwpakket
 
Ja als ik er op Google kom ik wel meer 999 motoren tegen met goudkleurige binnenpoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan