Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 107

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beter fireblade rijders en meelezers. Zouden jullie mij wat Aankoopadvies kunnen geven?
Gekeken bij een 929 uit 2001. Zag er allemaal netjes uit alleen tijdens het rijden hoorde ik een ratel/tik van de linkerkant van het blok komen. Als die stationair loopt hoor je het niet en pas na 2500 toeren ongeveer hoor je hem. Je hoort hem dan een paar duizend toeren lang en dan is die weg.
Kan iemand mij hier informatie over geven wat het kan zijn?
Zou het versleten koppelingsplaten kunnen zijn zoals in de op staat of hoort deze tik erin?
Helaas geen filmpje ervan.
Alvast bedankt!
 
Kan ook een ingesleten koppelingshuis zijn. Had ik bij mijn 96-er blade tenminste. Platen hebben dan wat meer bewegingsruimte waardoor je die ratel hoorde. Bij mij hoorde ik het bij flink optrekken in z'n 2 en 3, begon bij iets van 3000 toeren tot 5-6000 toeren of zoiets, iig na een wat hoger toerental was het weg...
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nooit iets van ratels hebben, erger ik me kapot aan (daarom heb ik nu ook een SP1 en geen Duc), dus ik had toendertijd de zooi nieuw besteld (buiten korf, binnen korf, lager, platen en veren). Je kan er mee doorrijden, maar wil je het vervangen, moet je er wel zeker van zijn dat dat de oorzaak is. Voor jouw type ben je rond de $400,- kwijt excl verzenden en invoerrechten. (is vanuit de VS veel goedkoper dan hier in NL).

2000 Honda CBR900RR A CLUTCH | MRCycles
 
Laatst bewerkt:
Oef oke. dan kan ik die motor dus beter bij de motorzaak laten staan en verder kijken. Bedankt voor het antwoord ghetto bassie, er stond ook een vtr sp1 te koop daar:P voor 3k dacht ik
 
Ja, als je niet zeker weet wat het is, dan zou ik 'm laten staan. In mijn geval zou ik er toch mee bezig blijven tot het opgelost is. En om nou onderdelen te blijven veevangen tot je het juiste vervangen hebt, is ook weer zo wat. Er staan er zat te koop voor een mooie prijs. Nette prijs voor een sp1 ook :Y :9

Edit: Lees net je 1e vraag nog even, of het versleten koppelingsplaten zijn of niet. Bij versleten koppelingsplaten heb je meestal dat je met gasgeven omhoog schiet in toeren, maar "niet vooruit komt"... (Dat had de blade van mijn vrouw dan weer)
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag nog ff met de Blade bezig geweest.

Gashendel liep keurig, ineens heel stroef. Alsof de kabel ineens strakker is gegaan. Super vaag, iemand een idee?

Edit: de kabel zit nergens klem bij het stuur of onder de tank. Ff bij het gaskleppenhuis kijken dan maar..?
 
Laatst bewerkt:
Iemand die flapper mode al eens verwijderen bij een 929 zonder pcIII te hebben ? Geen idee of het uitmaakt / beter is.

Beestje ligt redelijke open nu ... achterbrug is al gewisseld, moet alleen ook de achterrem"beugel" hebben. Maar die is besteld. Gelijk alles netjes schoon gemaakt (blok, brug, ketting etc... dastyyy)

Verder nog nieuwe olie, filter, koelvloeistof, bougies, snelgas, kabels, pipcross filter, remblokken, Remvloeistof (motul 660), Killswitch, haakse ventielen, 954 hugger en 954 kont erop en dan is ze "klaar" voor volgend seizoen.

Foto volgen wel als ze klaar is.
Iemand een antwoord / erving op m'n vraag ?
 
Vanmiddag nog ff met de Blade bezig geweest.

Gashendel liep keurig, ineens heel stroef. Alsof de kabel ineens strakker is gegaan. Super vaag, iemand een idee?

Edit: de kabel zit nergens klem bij het stuur of onder de tank. Ff bij het gaskleppenhuis kijken dan maar..?

Heb ik ook gehad, met de SP, bleek toch de binnenkabel geraffeld te zijn.
 
Iemand die flapper mode al eens verwijderen bij een 929 zonder pcIII te hebben ? Geen idee of het uitmaakt / beter is.

Beestje ligt redelijke open nu ... achterbrug is al gewisseld, moet alleen ook de achterrem"beugel" hebben. Maar die is besteld. Gelijk alles netjes schoon gemaakt (blok, brug, ketting etc... dastyyy)

Verder nog nieuwe olie, filter, koelvloeistof, bougies, snelgas, kabels, pipcross filter, remblokken, Remvloeistof (motul 660), Killswitch, haakse ventielen, 954 hugger en 954 kont erop en dan is ze "klaar" voor volgend seizoen.

Foto volgen wel als ze klaar is.
Iemand een antwoord / erving op m'n vraag ?

Ja , maatje van me had dat gedaan. Gaat onderin beroerder lopen omdat je tegendruk mist, en je hebt een O2 eliminator nodig om je FI melding te onderdrukken. Maakt wel meer geluid.
Voor op straat: lekker niet doen.
Circuit zal het iets nut hebben.


Ik heb eventueel een nieuwe 954 hugger voor je, van Ermax. Kleur rood.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan