Het grote 900RR Fireblade topic ....Deeltje 104

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrijdag ga ik langs een vriend van mij en die maakt het voor 50 euro en dan is het weer netjes ik vind 50 euro prima om ervoor uitgeven:-) en hij gaat het ook doen met dat polyester! En dan daarna ff het hoekje spuiten of een stukje sticker over die hoek heen even kijken wat mooier is:-)!
 
heren, het lijkt erop dat mijn accu aan vervanging toe is aangezien hij wel erg moeilijk gaat doen met starten . nu zie ik op internet prijzen vooreen nieuwe accu variëren tussen de €35.- en de €125,- welk merk hangt er bij jullie in en over welk merk ben je tevreden en welke echt niet?
ik rijd overigens cbr954rr 2002
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar geleden bij www.awaccu.nl uit Barendrecht een accu voor de tigert gekocht. Was een accu van €35,- geloof ik en werkt nog steeds perfect...
 
heren, het lijkt erop dat mijn accu aan vervanging toe is aangezien hij wel erg moeilijk gaat doen met starten . nu zie ik op internet prijzen vooreen nieuwe accu variëren tussen de €35.- en de €125,- welk merk hangt er bij jullie in en over welk merk ben je tevreden en welke echt niet?
ik rijd overigens cbr954rr 2002

Ik hoor vaak kritiek over het merk Landport.. bij mij zit ie er al 2,5jaar in. Al een paar keer zo lang laten staan dat de accu leeg was, maar na een dagje aan de Optimate, gaat hij weer perfect mee. Ook s'winters in de schuur met -5 nog geen enkel probleem er mee gehad.

Anders raadt ik je Yuasa of Varta aan, maar daar betaal je duidelijk meer voor.
 
Maar idd, :^

Das een beste klapper geweest, had ie zelf niets er aan overgehouden?
:Y

10364326_10203254918988990_973715308_n.jpg

10428851_10203254919188995_212085128_n.jpg

en een hele pijnlijke hand, waar die nog lang last van had, en op zijn rug een aantal blauwe plekken....
 
Vrijdag ga ik langs een vriend van mij en die maakt het voor 50 euro en dan is het weer netjes ik vind 50 euro prima om ervoor uitgeven:-) en hij gaat het ook doen met dat polyester! En dan daarna ff het hoekje spuiten of een stukje sticker over die hoek heen even kijken wat mooier is:-)!
das geen geld :N
 
heren, het lijkt erop dat mijn accu aan vervanging toe is aangezien hij wel erg moeilijk gaat doen met starten . nu zie ik op internet prijzen vooreen nieuwe accu variëren tussen de €35.- en de €125,- welk merk hangt er bij jullie in en over welk merk ben je tevreden en welke echt niet?
ik rijd overigens cbr954rr 2002
Als je een goede wil, dan kun je Motobatt of Yuasa nemen, ja die zijn duur, maar wel de beste die je kunt hebben, kijk wel ff welke je nodig hebt.....bijna elk model heeft wat anders nodig ( sommige modellen matchen wel )....dus je hebt voor de 1 b.v. 9volt nodig en de ander 12 enz enz

In mijn R1 zit een 12 in dacht ik en in mijn racer ( gixxer 1000 ) een 15 dus ff goed nakijken wat er nu in zit ;)

en anders die wat Bassie bedoeld :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je een goede wil, dan kun je Motobatt of Yuasa nemen, ja die zijn duur, maar wel de beste die je kunt hebben, kijk wel ff welke je nodig hebt.....bijna elk model heeft wat anders nodig ( sommige modellen matchen wel )....dus je hebt voor de 1 b.v. 9volt nodig en de ander 12 enz enz

In mijn R1 zit een 12 in dacht ik en in mijn racer ( gixxer 1000 ) een 15 dus ff goed nakijken wat er nu in zit ;)

en anders die wat Bassie bedoeld :Y

ik denk dat je in de war bent met het Ampérage van een accu.
 
Sfeer Impressie van MFH ( Haarlem topic ) op Assen en tevens het beruchte crashfilmpje



En in Slomo.....


Hoi,

In het tweede filmpje gaat die motor stuiteren bij hard remmen en staat er in beeld dat de vering niet goed is afgesteld.

Wat staat er dan niet goed of hoe los je dat op ?

Vast bedankt, Gr Sander
 
Dat m'n motor die accu leeg trekt eigenlijk zomaar ontstaan is er dan een grote kans dat het in de spanningsregelaar zit? Wat is een Veel voorkomende plek wat stuk gaat waardoor dit veroorzaakt wordt:-) en wat kost een nieuwe spanningsregelaar?
 
Zou kunnen, sr is een zwak punt van de blade. Heb op de tiger een sr uit China voor 13 euri op ebay gescoord, die werkt goed. Anders ff de boel nameten en kijken of er geen draden gesmolten zijn of de stekker zwartgeblakerd is. De dynamo zou ook een aandachtspuntje kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

In het tweede filmpje gaat die motor stuiteren bij hard remmen en staat er in beeld dat de vering niet goed is afgesteld.

Wat staat er dan niet goed of hoe los je dat op ?

Vast bedankt, Gr Sander
Hij stond te strak, ik woog op een gegeven moment meer dan 95 kilo en daar stond hij op afgeveerd, toen ben ik in 2 jaar tijd ruim 25 kilo afgevallen en als je dan met dezelfde setting rijdt, dan gaat die stuiteren omdat hij zeg maar niet in en uit veert.

dat hebben we wel avond ervoor ff snel opgelost door alles slapper te zetten, maar mijn maatje woog toen net aan 70 kilo dus de vering stond alsnog voor hem sowieso te strak.

plus dat de veringen nu wel onderhoud nodig hebben waardoor je er veel meer gevoel erin krijgt en beter kunt afstellen op je gewicht en rijgedrag.

Ik rem zeg maar altijd laat ( veels te laat ) voor een bocht en dan probeer ik dus mijn achterrem ff aan te tikken voordat ik de voorrem gebruik, dan is die achter stabieler en gaat die niet stuiteren of kwispelen ( als het goed is )

Maar In augustus zijn we met een ploeg naar Spa geweest en daar merkte ik dat die alsnog begon te stuiteren en we konden verder niks aan de setting veranderen, en hebben gemerkt dat de veringen wel onderhoud nodig hebben en aangezien ik soms helemaal geen remdruk aan de voorkant heb :X is het best billenknijpen af en toe, want je weet nooit wanneer je voor een bocht wel of geen voorrem hebt hahaha maar ook dat wordt als het goed is opgelost ( is een Suzuki kwaal ).

Maar het gekke is, is dat er een Brembo rempomp opzit en dat zou dat probleem op moeten lossen, maar dat werkt niet lekker icm de standaard Tokico klauw, waardoor veel gasten andere klauwen nemen ( Nissin of zelfs van een ander merk motor zoals de R1 )
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg !!

Met te strak bedoel je neem ik aan te hard ?

En als het komt omdat hij service nodig heeft, wat is dan precies de oorzaak dat hij daar door gaat stuiteren ? Heeft hij dan bv te weinig olie of zo ?

Ik heb een 954rr en met de instellingen zitten spelen maar dan denk ik dat hij service nodig heeft.

Ik rijd alleen op straat, en toen ik de motor net had gekocht en het mij gebeurde schrok ik me wel kapot ! Gelukkig gebeurt het alleen bij echt loeihard remmen en niet bij normaal en gewoon sportief gebruik.
 
Streamer.

Awaccu is de afkorting van arie wesdijk accu. Toevallig ken ik de eigenaar ( Arie Wesdijk ) is dus gewoon zijn eigen label die hij voert.

Toevallig twee weken geleden een accu gehaald van het merk Yuasa bij Awaccu.
 
Laatst bewerkt:
@ Bill; Ik heb Awaccu een bericht gestuurd ivm een nieuwe accu welke ik het beste kan nemen in mijn motor! Site ziet er goed uit en de prijzen zijn volgens mij ook goed:)
 
Bedankt voor de uitleg !!

Met te strak bedoel je neem ik aan te hard ?

En als het komt omdat hij service nodig heeft, wat is dan precies de oorzaak dat hij daar door gaat stuiteren ? Heeft hij dan bv te weinig olie of zo ?

Ik heb een 954rr en met de instellingen zitten spelen maar dan denk ik dat hij service nodig heeft.

Ik rijd alleen op straat, en toen ik de motor net had gekocht en het mij gebeurde schrok ik me wel kapot ! Gelukkig gebeurt het alleen bij echt loeihard remmen en niet bij normaal en gewoon sportief gebruik.
Ja te hard :Y

dan heeft hij idd te weinig olie, of de veer achter is zeg maar te hard ( lees b.v. 90 kilo veer op een 80 kilo persoon ) en dan kun je hem zo zacht mogelijk zetten, maar dan blijft het alsnog te hard staan :Y
Dat kun je oplossen door een 80 kilo veer te nemen of idd eerst kijken of die een beurtje nodig heeft.

Maar wat doet hij bij voluit remmen? en waar stuitert hij? voor of achter? en zitten er standaard veren in en/of onder?

Mocht die b.v. al op zijn zachts staan aan de voorkant en blijft stuiteren, dan kun je kijken of die een beurtje nodig heeft, dan zou ik wel met losse voorpoten naar HK suspension gaan in Tiel of Rooske, maar er zal vast een plaatselijke motorzaak ( geen motoport oid ) in je buurt zitten die er andere veren en olie in kan doen ( kost ongeveer 100,- )

en achter kan zelfde zijn, maar dan kost het ongeveer 150,- mits geen van beide volledig gereserviced moet worden......dus geen nieuwe veer enz enz want dan ben je wat duurder uit.
 
Streamer.

Awaccu is de afkorting van arie wesdijk accu. Toevallig ken ik de eigenaar ( Arie Wesdijk ) is dus gewoon zijn eigen label die hij voert.

Toevallig twee weken geleden een accu gehaald van het merk Yuasa bij Awaccu.
Leuke prijzen :Y
 
:} Nou heren, Vandaag mij Blade ingeruild. En waarop dan.....?
Op mijn droom motort, ik weet het niet te vergelijken maar deze kon ik niet laten schieten.

2646zrk.jpg


Buell X1 Lightning 2001

Ori rood nu zwart gewrapped.

Ben er zeer blij mee, jongensdroompie vervuld zullen we maar zeggen.
 
Hij voorwiel stuitert bij heel hard remmen. En als dat gebeurt dan remt hij nog amper. Het ziet en klinkt precies hetzelfde als op dit filmpje. De motor (vering) is volledig standaard, en ik ben niet zo groot en weeg 70 kilo (zonder pak). De motor heeft een lage km stand. Dus lijkt mij dat de veren het makkelijk aan moeten kunnen en heb ook geen behoefte aan andere op dit moment. Het klapperen deed hij ook toen ik de vering in de standaard fabriekswaarde had gezet.
Het is mij overigens maar 2 keer overkomen.

Balhoofdlager is ook al vervangen, want hij had de actie gehad dat ze er ouderwetse kogellagers in hadden gestoken tegen het losse neusje. Dit rijd voor geen meter dus ik heb er weer een konische in gestoken.

Remblokken v+a zijn vernieuwd en de banden zijn vernieuwd ivm slijtage.

Dit is mijn 2e identieke 954rr (vorige gecrashed / aangereden) en die deed dit niet met dezelfde setting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan