Het grote alles omvattende BMW Boxer-topic III. Luftköpfen

Uiteindelijk voor nieuwe gekozen, via Mofra. Gisteren besteld en vanmorgen lagen ze klaar. Net opgehaald en vanavond proberen te monteren.
Zo, alles zit erop en werkt weer zoals het hoort. Meteen de roest van de spiegels geschuurd en even een laagje matte lak gegeven. Accu weer helemaal in orde na een lange tijd op de druppellader.

Morgen maar weer eens een stukje rijden.
IMG_3652.jpeg
 
Is het wel het olie lampje (het oranje lampje)?
Is het niet het laadstoomlampje, het rode lampje? Van het laadstroomlampje klopt het gedrag wat je omschrijft.

Het laadstroomlampje is bij mijn r60 ook uit stationair.
Ik kan me niet voorstellen dat het normaal is dat hij blijft branden. Ik denk dat dan je regelaar niet goed is. Of ergens een verbinding niet goed.
Mogelijk ook verkeerde watt lampje wat dit kan veroorzaken, dit weet ik niet zeker.
 
Meestal zijn het slechte verbindingen. Bij onze R60 gloeit hij ook stationair. Maar dat heeft geen invloed op de werking van de generator.
 
Met de motor wordt amper nog gereden. Slechts enkele ritjes van +/-100km per jaar. Ook staat ie misschien 2of 3 dagen per jaar aan de druppellader. Maar de motor start altijd bij de eerste start poging. Dus vwb het laden denk ik dat er niets aan mankeert. Stekkers en verbindingen kan ik wel eens een x allemaal nalopen.
 
Mijn R65 heeft een zijstandaard die automatisch inklapt en daarbij ook nog eens recht onder de cilinder zit. Hierdoor is het niet mogelijk om de zijstandaard uit te klappen als je af wil stappen. Zijn er degelijke zijstandaards leverbaar die verder naar achter op een framebuis vast zitten en uitgeklapt blijven en waar zijn die te koop.

Jaap.
 
Mijn R65 heeft een zijstandaard die automatisch inklapt en daarbij ook nog eens recht onder de cilinder zit. Hierdoor is het niet mogelijk om de zijstandaard uit te klappen als je af wil stappen. Zijn er degelijke zijstandaards leverbaar die verder naar achter op een framebuis vast zitten en uitgeklapt blijven en waar zijn die te koop.

Jaap.
De Hobbyist gaat deze Surefoot zijstandaard voor mij bestellen, € 130,-

These after market heavy duty retractable stands are far superior to the original, especially in strength. They attach directly to the frame, have a black epoxy finish and are simple to operate even when sitting on your machine! Included with this stand are all necessary mounting bolts. Unlike other Surefoots stands a deposit is NOT required for this one.
This stand is a tight fit to give rigidity when mounted. Loosely fit the small upper bolt then the main M10 mount bolt. Tighten up the nuts when both bolts are fitted.
Please note these are not for Paralever models.

1693294977389.png
 
Mijn R65 gaat er denk ik uit. Hij heeft dit jaar nog niet gereden. Mijn reuma speelt me dusdanig parten dat ik hem niet eens meer op de middenbok krijg. Hij wordt me dus gewoon te zwaar. Daardoor zie ik er ook tegenop om hem te pakken als ik een betere dag heb. Ik moet gewoon iets heel lichts gaan zoeken.

Iemand hier interesse? Ik hoef er zeker niet de hoofdprijs voor te hebben. Ik verkoop hem graag aan een liefhebber, zeker niet op marktplaats. Of anders blijft hij staan en wacht ik net zo lang tot mijn BMW dealer iets lichts heeft om op in te ruilen.
De 310 beviel me wel, misschien nu een keer een verlaagde 310 GS.
 
De Hobbyist gaat deze Surefoot zijstandaard voor mij bestellen, € 130,-

These after market heavy duty retractable stands are far superior to the original, especially in strength. They attach directly to the frame, have a black epoxy finish and are simple to operate even when sitting on your machine! Included with this stand are all necessary mounting bolts. Unlike other Surefoots stands a deposit is NOT required for this one.
This stand is a tight fit to give rigidity when mounted. Loosely fit the small upper bolt then the main M10 mount bolt. Tighten up the nuts when both bolts are fitted.
Please note these are not for Paralever models.

Bekijk bijlage 1919292
Vandaag in Hunsel op de post gedaan, Verwachting is morgen bij mij thuis. En de prijs is correct, € 126,- incl. BTW en verzenden.
 
Het is ook geen "kleintje". Zeker het model van Jaap is gewoon een korte slag variant van de R80. Als je echt kleiner wil moet je een R65 van voor 1980 Die hebben een eigen rijwielgedeeltje, die dingen met de ATE remklauwen. Maar die zijn intussen flink afgereden.
 
Oooo, leg "kleintje" alstublieft niet degenererend uit! Dat is niet zo bedoeld.

Een twee klepper is een maatje kleiner dan het nieuwe spul. Dat hoeft niet nadelig te zijn.
Het is geen verkleinere classificatie of wat dan ook.

Pff blauwe Bemers onder elkaar vallen elkaar niet af....
 
En als ik de onderdelenprijzen van 2V onderdelen tegenwoordig zie lijkt die 10 mille vraagprijs ook nog niet heel erg gek. Advertentie is overigens van Jan Beck, zou hij er mee stoppen of gewoon grote opruiming?
 
Het is de bedoeling dat er een R75/5 achterbrug in mijn R100 bj 83 komt. Nou heb ik daar wat vragen over hopelijk heeft iemand daar een antwoord op. :)
Is het een kwestie van gewoon monteren of zijn er nog zaken die aangepast moeten worden ?
Er schijnt een kortere /5 achterbrug te zijn hoe kun je deze herkennen ?
Moet ook een /5 achterframe gebruikt worden ?
Gebruik van r100 schokbrekers mogelijk ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan