RolandPricken
MF veteraan
- 23 jan 2007
- 24.567
- 25
En wat meer bochten naar links makenBetekend dat je het goed doet: Band is dermate warm geworden door het vele remmen / optrekken / herhaal dat hij is gaan " rullen" . Kan geen kwaad, alleen 't slijt zo snel. als " Oplossing" kun je een bredere band monteren (meer rubber dus meer moeite om op te warmen). Als je slechts vijf keer per jaar zo'n intensief dagje stuurt is het echter de moeite niet.
Plus het staat leuk! Betekend dat je best wel de max uit je brommer kan halen lijkt mij....?
Mijn vraagje:
Wie kan mij de 101 vertellen omtrent crossbanden? waar de verschillende diktes / velgmaten op gebasseerd worden? die banden zien er best wel dun uit maar graaf je jezelf dan niet in de modder?
En wat meer bochten naar links maken
Hier is goed het "dual compound" effect te zien, maw harder in het midden en zacht aan de zijkant. Voordeel hiervan bij normaal weggebruik is dat hij beter rond blijft.
Qua slijtage, is normaal als je behoorlijk wat power in de bochten gebruikt. Snap je ook meteen waar de term gummen vandaan komt.
Vraag, aan iedereen die er mee heeft gereden, hoe bevallen de BT016's qua sturen, grip e.d.?? Heb ze er zelf ook net opgelegd.
Deze band lijkt wel omgekat, twee banden die half versleten zijn hebben ze aan elkaar genaaid en aan een onwetende motorrijder verkocht
dat je band versleten is?
@ TS: mijn achterband zag er net zo uit na een lange rit vanuit de eiffel naar huis (Pirelli Diablo Corsa III ) volgens mij is je bandje dan gewoon mooi op temperatuur hoor..
Deze band lijkt wel omgekat, twee banden die half versleten zijn hebben ze aan elkaar genaaid en aan een onwetende motorrijder verkocht
Waarom wil je een 190? is je motor daar op uitgelegd of gaat het in het kader "breder is cooler"om een hele brede achterband te hebben?mijn achter bandje is zo goed als kaal.
BT-016, Heb er 6000km mee gereden EN 2rondjes op de ring. Dus ben tevreden over de levensduur en mijn volgende bandje word daarom ook weer een BT-016. Alleen nu neem ik denk ik ipv een 180 een 190. Iemand ervaring met een 190 onder de SRAD?
(eerst nog ff bandje op burnen)
Het oog wil ook wat maar dat is natuurlijk niet de voornaamste reden. Vanuit de fabriek zat er vroeger standaard een 190 op en omdat ik nu rijd met een 180, wat goed rijd, wil ik toch eens kijken of een 190 nu veel anders rijd.
Wat waarschijnlijk gaat gebeuren..
- motor valt minder snel de bocht in, stuurt minder direct.
- minder stabiel
- lagere top
Maar hoe zou zo'n 190 zich gedragen in de bochten? breekt ie sneller uit of juist niet?
En hoe zit het met de slijtage? Word dit minder omdat de band breder is en dus beter zijn warmte kwijt kan wat dus weer betekent dat hij minder slijt of zie ik dit verkeerd
Als er nog iemand ervaring heeft of tips e.d laat het me dan weten want ben er zelf nog niet helemaal uit.
Wat is de ervarvaring van de Dunlop Qualifier RR bij anderen? Ik heb jaren met Bridgestones gereden maar ik vond ze veel te hard slijten op het loopvlak midden op de band. Ik reed er heel snel platte kanten aan ondanks dat ik echt geen watje ben in de bochten en ondanks dat ook hier verschillende compounds in de band zaten. Hierdoor werd de rechtuit stabiliteit bij sporen in de weg een drama. Tevens vond ik de voorband heel snel cuppen.
De dunlops bevallen me veel beter. Ze geven veel vertrouwen, slijten denk ik even hard maar beter rondom waardoor de band minder snel "vierkant"word. Tevens zijn ze een stuk goedkoper dan de bridgestones.
Cuppen doet ie juist niet. Daar had ik juist erg veel last van bij de bridgestone. Het profiel hebben ze andersom gelegd waardoor de dunlop niet meer cupt.grappig dat jij dingen ervaart waar ik meestal van lees dat het een dunlop eigenschap is.(cuppen , hoge slijtage) heb zelf onder een motor een D207 en die cupt als een gek.