Het grote BMW K1200R / K1200S topic part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik heb ik een totaal ander onderwerp, c.q. vraag, heeft er iemand ervaring met merk Kushitani, motorkleding. Ik ben er nog steeds niet uit op het gebied een nieuw lerenpak.

BMW snapt helaas nog steeds niets, op het kleding gebied dan, wat services betekend. Dit ProRace-pak, laarzen en handschoenen heb ik dan ook afgezegd :(
(ligt trouwens niet aan de BMW dealer, maar aan BMW-Nederland)
Watskebeurt :?
 
sinds tijden weer eens op een boxer gereden (1200 RT)
Valt toch wel een beetje tegen eigenlijk, gaat niet echt van z´n plek.

Verstelbaar scherm is waardeloos voor mij (1.83m), veel meer windgeruis/gebulder hoe ik hem ook instel.
Stukken minder in&uitlaat geluid, dat dan weer wel })

resume, ben nog altijd blij met mijn keuze voor de KR
 
Er rijdt niks zo 'stevig' dan een K1200R.
Ik heb zo'n ding een paar maal gereden.
De S heeft weer andere voordelen maar de KR's stuurgedrag is zeer prettig (door je zithouding e.d.)
Wel vind ik de R meer iets voor de kortere stukjes.
 
tmbmw als je in zo'n bmw mag rijden, waar mag de baas zelf dan in rijden :? of is teus zelf de baas ;)

Hoi Cessna, ik heb je weer eens nageaapt. Mijn mooie M3 tje in geruild, voor een Audi Avant. Een RS4 }) }) }) }) })
Kom snel een keer langs kunnen we weer ff over auto's en motoren ouwehoeren.

Tussen haakjes sorry dat ik zo lang ben weggeweest maar het is bij mij hoogseizoen geweest, erg druk!!!!

GLK wanneer kom je weer een bakkie doen, vrouw lief mag ook weer mee, toch????
full
 
~

Hoi Cessna, ik heb je weer eens nageaapt. Mijn mooie M3 tje in geruild, voor een Audi Avant. Een RS4 }) }) }) }) })
Kom snel een keer langs kunnen we weer ff over auto's en motoren ouwehoeren.

Tussen haakjes sorry dat ik zo lang ben weggeweest maar het is bij mij hoogseizoen geweest, erg druk!!!!

GLK wanneer kom je weer een bakkie doen, vrouw lief mag ook weer mee, toch????



Ha Pannenkoek, kan wel zien dat je het druk heb gehad want wat jij nou post kan echt niet op dit forum, hier wordt alleen over serieuze zaken gepost en zeker niet over een
bakkie doen.
Heb je niet een paar foto 's nog van schotland? of van je eigen achter een bord met een
pannenkoek er op, die doen het altijd goed op het forum.

Maar ik vind em egt dik
 
Laatst bewerkt:
mooie wagen sjonnie Pannenkoek, echt! Ideale gezinsauto, het heeft voor iedereen wat.

@kadet de KR heeft inderdaad wat minder windbescherming en zal dus vermoeiender zijn als je veel snelwegen gaat rijden op een hoog tempo, zeker als het ook nog eens wat harder waait.
Dan helpt een kuip en een meer vooroverleunende positie toch wel.

Enige jaren geleden ben ik op een r1150r naar de Italiaanse Dolomieten geweest en dat ging ook prima, eerst snelweg met tempo 140~160 t/m zwarte woud en toen verder binnendoor.
Ik verwacht dat dit voor de KR ook geen probleem mag zijn, mits ik mijn standaard uitlaat weer monteer of via Frankrijk reis. Hoewel, de r1150r had ook een sportuitlaat en geen katalysator meer en was dus ook niet echt stil....
 
Ha Pannenkoek

We vroegen ons al af ofdat ze zelf op de plaat terecht gekomen was.
})
Een bakkie doen.................mmmm, klinkt niet slecht als ik nog aan die appelpunt denk.
en effe de RS bekijken, ook niet te versmaden. Ik hou je aanbod dan ook zeker warm

Wordt wel een zwarte boel bij je hoor. Twee zwarte sensaties :}
Hoe is het met de K? Al een beetje kilometers op de teller?
 
Ha Texan...even snel een ochtend bakkie.......ehhh :+ ritje

Dochter lief is morgen jarig :} , die krijt dus in de middag en avond de aandacht
 
Tja, BMW Nederland begrijpt helaas nog steeds niet helemaal wat service inhoudt (op kleding gebied).
Als de dealer twijfelt welke maat er besteld moet worden, en dus eigenlijk twee maten moet bestellen, moet deze order ook door de dealer worden afgenomen. Dit mag dus niet retour worden gezonden. Laat staan een derde pak, want leer moet domweg goed aansluiten.
Ik kan natuurlijk de dealer wel begrijpen gezien de aanschafprijs en de omzetsnelheid van deze pakken …….

En de heren van BMW Nederland waren nog zeer positief dat “de K1200-S rijder” ook het complete pak , handschoenen en laarzen, wilde gaan bestellen. "leuk dat U zo'n special heeft laten bouwen". En gegroet!!

Pannenkoek, wat een super A4, gefeliciteerd!! Mijn A4 is ook besteld, helaas nog even wachten, 2-de week van november. -O-

Texan => zie ik daar de Zumo??? Hoe is deze bevestigd, foto’s ……, ervaring??

Rij je afgelopen zaterdag op de A59 richting Waalwijk, genieten van snelheden boven de 250…….., zie ik een grijze K1200-S collega afslaan afrit Made. Kennen wij deze persoon? Dit gebeurde trouwens ook twee weekjes terug, een blauw/witte uitvoering in de Hoekse Waard. Ook een bekende onder ons?
 
Laatst bewerkt:
Da's inderdaad jammer. Tja, en om dan meerdere dealers te bezoeken is ook al zoiets (als ze het pak uberhaupt hebben). En met die prijs mag je wel wat service verwachten.
Heb je al voorgesteld om in Rijswijk bij BMW (importeur) te gaan passen :+ ....

:Y, dat is inderdaad een Zumo. Hij bevalt erg goed, met name voor het rijden van routes. Ik heb (bijna) altijd satellietontvangst, ook in de auto, en het herberekenen gaat lekker snel. En, hoewel ik dat nooit had gedacht, ik vind het eigenlijk ook wel lekker om MP3's te luisteren onderweg :Y .
Hij zit in de standaard (meegeleverde) cradle die gemonteerd is op een RAM-mount kogel (klik hier). Let ook op die fantastische motor waarop deze kogel gemonteerd is :P en de schitterende tegels :+.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere dealers afgereden, maar wie heeft lengtematen hangen in zijn showroom? Van Limburg tot Noord Holland.
Bij Simako hadden ze alles compleet hangen, laarzen, handschoenen en compleet pak. Mooie zaak daar mensen!! (ook goede koffie ..............)

Bedankt voor de Zumo info!!!
 
Heb je het daar dan toch nog gekocht, of had Simako ook niet de juiste maat?

Graag gedaan. Mocht je ooit een demo willen hebben en het verschil zien met een TomTom, dan hoor ik het wel.

Overigens, er was brand bij mijn dochters op school (niets ernstigs, geen gewonden) en daar stond een politie BMW R1200RT (volgens mij heet dat een R1200P). Daar zat ook een Zumo op. Helaas geen praatje kunnen maken met de beste man, hij had het druk met andere zaken ;) .
 
Laatst bewerkt:
Texan => "Let ook op die fantastische motor waarop deze kogel gemonteerd is en de schitterende tegels".

Toevallig zeker jouw motor!?
 
Heb je het daar dan toch nog gekocht, of had Simako ook niet de juiste maat?

Graag gedaan. Mocht je ooit een demo willen hebben en het verschil zien met een TomTom, dan hoor ik het wel.

Overigens, er was brand bij mijn dochters op school (niets ernstigs, geen gewonden) en daar stond een politie BMW R1200RT (volgens mij heet dat een R1200P). Daar zat ook een Zumo op. Helaas geen praatje kunnen maken met de beste man, hij had het druk met andere zaken ;) .


http://www.vanharten.nl/site/nieuws_detail.php?id=185
 
Gisteren met wat gelijkgezinden een heerlijke rit naar en door de Achterhoek gemaakt

En wat hoort daar dan voor foto bij?

Juist: Zoals in elk motorblad toerartikel, je eigen motor op een klein pontje........
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag motor gehaald met de Rapid-Bike type 3 er op.

Nog maar klein stukje gereden en het voelt sowieso een heel stuk beter aan. Geen aan/uit effect maar een mooie gelijkmatige loop tot 11500 toeren. Alleen stationair was niet mooi te krijgen en een heel klein dipje bij 5500 toeren.

Ik ben van 145 naar 163 PK gegaan :}

Wat is er gedaan:

- K&N luchtfilter omdat hij met het origineel veel te weinig lucht krijgt. Ook de inlaat is vergroot (rare standaard inlaat die van klein naar groot gaat bij de R )
- Zowel de inspuiting als de ontsteking (wie zij dat dat niet kon ?!) zijn aangepast. De standaard mapping van Rapid-Bike voor mijn R week nogal af dus zonder testbank zou ik er niet eens aan beginnen.
- DB killer er uit (scheelt 3 PK) en samen met het inlaatgeluid is het een nekkentrekker van "heb ik jou daar" geworden.

Gelijk nieuwe bandjes er op (Metzeler sportec M3) met een geweldige grip :9~

Een artikel over mijn R komt volgende maand in Auto & Motor techniek en ik krijg nog de testbank uitdraai per email die ik hier nog even zal posten.

Alle lof voor Boonstra (nu Motor plaza) in Groningen voor de service en de overtuiging dat het toch echt een type 3 moest worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan