- Onderwerp starter
- #26
Ik vind het net een afvoerpijpAfbeelding Hattech
Hij wilt niet.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het net een afvoerpijpAfbeelding Hattech
Hij wilt niet.
Lennard,
Niet helemaal, bovenstaand topic was voor mij om te peilen of er al iemand ervaring had met de K1200S, voorat ik tot aanschaf over zou gaan.
Dit topic wil ik gebruiken om breder informatie te delen, ook over de K1200R. (Ik had ook het bovenstaande topic kunnen ombouwen maar dan slaan de reacties weer nergens op....)
Laat het mel even aan de moderators over of ze naast elkaar mogen blijven bestaan of dat er op die andere een slotje moet.
Heb je nu al proefgereden?
Lennard,
Ik kan nu niet precies opmaken wat je er aan vermogen bijkrijgt met de Laser.
Maar wat ik eigenlijk nog interessanter vind is of het koppel is toegenomen.
Topvermogen is leuk maar in de praktijk van alle dag heb je naar mijn idee meer aan een vet koppel.
Bos komt volgende week ook met grafieken, ik ben benieuwd
Prijs is wel redelijk, met ESA?Voor degene die 3 maanden wachten teveel word Simako te Elst,
heeft de eerste K1200S demo te koop staan voor 17000 euro,zwart/geel.
Prijs is wel redelijk, met ESA?
Maar dat is dan waarschijnlijk wel een door BMW teruggehaalde en opnieuw uitgeleverde. Op de een of andere manier heb ik daar dan toch een minder gevoel bij.....
Laat maar horen wat je er van vond, bij wie heb je een afpraak?Zaterdag proefrijden! Ik ben benieuwd.
Prijs is wel redelijk, met ESA?
Maar dat is dan waarschijnlijk wel een door BMW teruggehaalde en opnieuw uitgeleverde. Op de een of andere manier heb ik daar dan toch een minder gevoel bij.....
Gerrit, Lennard,
Inderdaad, nog even en dit topic gaat echt leven
Klinkt nog steeds goed, over de koppeling had ik inderdaad ook al op andere fora iets gelezen. Trainen, trainen, trainen.
Tja, het verbruik, daar kan ik het nog wel lastig mee krijgen met 500/600KM woon-werkverkeer in de week, Ik zal wel een goede bekende van de pomphouder worden....
Misschien dat een ROM update daar nog verbetering in zal brengen.
Wat verbruikt "ie" dan mijne heren
ben wel wat gewend met m'n max hoor....
Bozzma,De layout en inhoud van de startpost komen me enigzins bekend voor
Bedankt voor de bronvermelding
De K1200S:
Bij Breeman in Rotjeknor.Laat maar horen wat je er van vond, bij wie heb je een afpraak?
Speaking of the Chicago Cycle World Show.. My "S' Bike View
I finally got to see and sit on the new K1200S bike..It was an attention getter at the show. It's so much lighter than the current K12's that it feels like a "heavy" 750 jap bike. Another thing that's immediately noticed is that it sits lower.. I am only 5'7" and I could flat foot it..Very comforting. I was honestly hoping the bike would rock my world like the first time I saw a K1200RS.. but it didn't. It is nice visually but there are many bikes out there that are nice visually.. and cheaper.. and faster.. .
Here are some Deep Thoughts by Jack Handy....
Good:
1. the "S" headlight has 3 bulbs and LOOKS spectacular.. The entire front end looks beautiful.
2. The weight reduction is amazing. Amber says that even she could push it around the garage if need be. She can't budge my 98 K1200RS.
3. The wheels are some of the best I have seen on any bike.. anywhere. Valve stems come off the spokes.. NOT the wheel rim for easy access.
4. BMW finally wised up and gave the bike some lean angle while on the centerstand. No way this bike will tip over like the RS/GT's.
5. Battery access is on TOP of the gas tank under a plastic panel. VERY good idea.
6. The seat is thinner up front which will make all of us vertically challenged riders smile.
7. Bar angle and height is about perfect for corner carving.. but... I'll imagine that 80% of the people that buy the S bike will add barbacks..
8. The mirrors actually work!! Sleek, attractive... as it should be. Kudos to the guy that came up with those.
Bad:
1. The tail light on this bike is the ugliest I have ever seen on any motorcycle in 36 years of riding. It looks like a baboons ass or..Mick Jagger's tongue.. or a nastily swollen part of a prostitute's anatomy... (Use your sick imagination.) Whoever designed this must have been on a bender as it's horrid and nothing on earth, clear or otherwise can disguise it. I'm sure the Italians are laughing out loud. I have a pic posted here.. www.piratesk12site.net/bab1.jpg
2. The frame is powder coated but it is not smooth as it should be. Looks primitive, at least on the one at the show. Perhaps it was an early version.
3. This stock bike had no centerstand or rear luggage rack... only two grab rails..(We do have pics of the new factory optional rear rack. E-mail me if you'd like to see it.)
4. On the K12RS or GT, you open and remove the seat by the lock on the left side of the bike.. on the S bike the lock is just above the tail light! Stupid design.
Afspraak voor morgen staat...
Wat deed jij op de site van van Harten Lennard? Verdwaald?
Ik durf niet
Ik vind het een zeer gave machine. Met als nadeel dat de kuipdelen een beetje kraken en piepen. En er zit aan de zijkant van het blok een bobbel waar je bij het stoppen je schenen aan stoot. Natuurlijk niet aan gedacht dat je normaal een scheenbeschermer hebt toen ik er met mijn spijkerbroek op zat.
Het koppel en vermogen lijkt me enigzins bruut. Ik ben voor de "R" gegaan omdat dit een motorfiets is die je kan "voelen". Ik wou even van de turbineloop van de 4 cilinder af. Toeren maken gaat me niet makkelijk af.
Maar ik ben heel benieuwd hoe snel de 100 PK van mijn "R" me gaan vervelen... En ik zou er HEEL graag een keer op willen sturen. Ik hoop dat er een bedrijf is dat ze gaat verhuren. Dan neem ik er een keer één een weekend mee. Dat is dé manier om er achter te komen of een fiets bij je past.
Ik weet ook nog steeds niet of hij wel bij me past, heb er nog geen meter op gereden, afwachten dus (nog 38 dagen).