Het grote BMW K1200R / K1200S topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lennard,

Ik kan nu niet precies opmaken wat je er aan vermogen bijkrijgt met de Laser.
Maar wat ik eigenlijk nog interessanter vind is of het koppel is toegenomen.
Topvermogen is leuk maar in de praktijk van alle dag heb je naar mijn idee meer aan een vet koppel.

Bos komt volgende week ook met grafieken, ik ben benieuwd :9
 
Niet helemaal, bovenstaand topic was voor mij om te peilen of er al iemand ervaring had met de K1200S, voorat ik tot aanschaf over zou gaan.

Dit topic wil ik gebruiken om breder informatie te delen, ook over de K1200R. (Ik had ook het bovenstaande topic kunnen ombouwen maar dan slaan de reacties weer nergens op....)

Laat het mel even aan de moderators over of ze naast elkaar mogen blijven bestaan of dat er op die andere een slotje moet.

Heb je nu al proefgereden?

Goeienavond altezaam...... Daan, Lennard.
Nieuw topic zie ik. Laat ik dan ook maar migreren hiernaartoe !! Wordt nog druk.

Afgelopen zondag toch nog wat kilometers gemaakt; beetje inrijden en uitproberen. Redelijk weer; wel erg frips. Zeker als je je pas na 80km realiseert dat dit ding handvatverwarnming heeft.... |(

De blauw-witte bevalt nog steeds super.
Loopt echt supper soepel en koppel is niet iets waarover je te klagen hebt. Dat blok fluit gewoon rond de 3500-4000 toeren. (tot je gas geeft)
Vering bevalt ook steeds beter en het valt me op dat je nu de vering echt even versteld als je een rotstuk tegenkomt. (langs de kust hebben we hier nogal wat klinkerweggetjes waarover veel paardentrailers rijden)
Scheelt echt; je rijd er een stuk relaxter door.
Begin overigens nu ook wat te wennen aan die rembekrachtiging.

Ook wel wat kritische kanten :

Je leest her en der wat opmerkingen over de versnellingsbak; maar mij bevalt de bak eigenlijk prima. Helemaal stil krijg je zo'n ding toch niet, je moet wel "duidelijk" schakelen.
Koppeling zou wel iets lichter zou mogen werken. Lang vasthouden voor een stoplicht is geen aanrader. (en nou ben ik toch redelijk sterk in m'n handen)
Qua verbruik zul je er geen zuinigheidsprijs mee winnen geloof ik. Nou moet ie nog inlopen, dus iets zuiniger zal het wel worden; maar ik weet 1 ding zeker en dat is dat ik er nooit een zuinigheidsprijs mee zal winnen. Op zich niet zo vreems voor zo'n fiets; maar met 19L tank wordt je actieradius wel wat beperkt. (zeker in vergelijking met andere BMW's.)

Het blijft natuurlijk ff afwachten hoe het er na een 7-8000 km uitziet; maar als het zo doorgaat ben ik dik tevreden. Goedkoop is ie niet maar voor zover ik het (nu) kan bekijken elke cent waard !

Wat levering betreft zijn er een aantal dealers die iet op voorraad hebben. (Weijers in Hillegom heeft in elk geval 1 blauw-witte staan; en een gele voor demo)
Kwestie van ff rondkijken.

Greetz, ZXR
 
Lennard,

Ik kan nu niet precies opmaken wat je er aan vermogen bijkrijgt met de Laser.
Maar wat ik eigenlijk nog interessanter vind is of het koppel is toegenomen.
Topvermogen is leuk maar in de praktijk van alle dag heb je naar mijn idee meer aan een vet koppel.

Bos komt volgende week ook met grafieken, ik ben benieuwd :9

De LASER HotCam voor PowerCup Series leveren 10 pk meer, voor de straat versie weet ik ook niet, ik weet zelf ook niet wat ik zal doen, het org geluid vind ik al prachtig,en hij heeft al een sterk koppel.
 
Voor degene die 3 maanden wachten teveel word |( Simako te Elst,
heeft de eerste K1200S demo te koop staan voor 17000 euro,zwart/geel.
Prijs is wel redelijk, met ESA?
Maar dat is dan waarschijnlijk wel een door BMW teruggehaalde en opnieuw uitgeleverde. Op de een of andere manier heb ik daar dan toch een minder gevoel bij.....
 
Prijs is wel redelijk, met ESA?
Maar dat is dan waarschijnlijk wel een door BMW teruggehaalde en opnieuw uitgeleverde. Op de een of andere manier heb ik daar dan toch een minder gevoel bij.....

Jep, was de eerste demo, toen deze werd teruggefloten hebben ze een nieuwe besteld.

Geen E.S.A.
 
Prijs is wel redelijk, met ESA?
Maar dat is dan waarschijnlijk wel een door BMW teruggehaalde en opnieuw uitgeleverde. Op de een of andere manier heb ik daar dan toch een minder gevoel bij.....

My feelings exactly.

ZXR :^

p.s. Lennard ik zal van de week ff een dtukje schrijven m.b.t. de rijervaring. oke ??
 
Laatst bewerkt:
Gerrit, Lennard,

Inderdaad, nog even en dit topic gaat echt leven ;)

Klinkt nog steeds goed, over de koppeling had ik inderdaad ook al op andere fora iets gelezen. Trainen, trainen, trainen.
Tja, het verbruik, daar kan ik het nog wel lastig mee krijgen met 500/600KM woon-werkverkeer in de week, Ik zal wel een goede bekende van de pomphouder worden....
Misschien dat een ROM update daar nog verbetering in zal brengen.
 
Gerrit, Lennard,

Inderdaad, nog even en dit topic gaat echt leven ;)

Klinkt nog steeds goed, over de koppeling had ik inderdaad ook al op andere fora iets gelezen. Trainen, trainen, trainen.
Tja, het verbruik, daar kan ik het nog wel lastig mee krijgen met 500/600KM woon-werkverkeer in de week, Ik zal wel een goede bekende van de pomphouder worden....
Misschien dat een ROM update daar nog verbetering in zal brengen.

Ik had altijd de gewoonte om hem ingeknepen te houden, dat ga je voelen. Voor gewoon schakelen is het volgens mij geen probleem...
Overigens zaterdag ook de GPS houder besteld voor de streetpilot....

ZXR
 
De layout en inhoud van de startpost komen me enigzins bekend voor 8-)

Bedankt voor de bronvermelding *D

De K1200S:

:}
 
Wat verbruikt "ie" dan mijne heren :?

ben wel wat gewend met m'n max hoor.... :P

Eerste tank was 15 liter op 180km. Iets van 1:12 dus. Nou reed m'n Blackbird ook iets van 1:13 gemiddeld; dus zo extreem is het nou ook weer niet. Maar de opgave van 5.5L per 100km is wel wat optimistisch..... :-)

ZXR
 
De layout en inhoud van de startpost komen me enigzins bekend voor 8-)

Bedankt voor de bronvermelding *D

De K1200S:

:}
Bozzma,

Jouw opzet sprak me wel aan en waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Als BMW Sportrijders op dit forum moeten we toch een beetje orde in de chaos proberen te scheppen.
Alle opmerkingen en aanvullingen zijn van harte welkom, dus kom nog eens langs!

Groet, Daan

PS. Heb je al proefgereden met de K1200S? ;)
 
Ik durf niet :)

Ik vind het een zeer gave machine. Met als nadeel dat de kuipdelen een beetje kraken en piepen. En er zit aan de zijkant van het blok een bobbel waar je bij het stoppen je schenen aan stoot. Natuurlijk niet aan gedacht dat je normaal een scheenbeschermer hebt toen ik er met mijn spijkerbroek op zat.

Het koppel en vermogen lijkt me enigzins bruut. Ik ben voor de "R" gegaan omdat dit een motorfiets is die je kan "voelen". Ik wou even van de turbineloop van de 4 cilinder af. Toeren maken gaat me niet makkelijk af.

Maar ik ben heel benieuwd hoe snel de 100 PK van mijn "R" me gaan vervelen... En ik zou er HEEL graag een keer op willen sturen. Ik hoop dat er een bedrijf is dat ze gaat verhuren. Dan neem ik er een keer één een weekend mee. Dat is dé manier om er achter te komen of een fiets bij je past.
 
Heren (of zijn er ook al dames met een k1200s onder d'n billen????),

zaterdag ga ik eindelijk eens proefritje maken, kijk er al, naar uit want ik droom al een tijdje van deze super beamer.....
alleen de prijs is nog een beetje te heftig. Dus vraag ik mij af of ik niet tot de herfst zal wachten als de demo's in de verkoop gaan. scheelt soms toch best wel. Aan de andere kant is het natuurlijk best wel stoer om de zomer op een nieuwe bike door europa te crossen (als de levertijd natuurlijk niet uit de hand loopt...)
Wat is jullie ervaring met de kortingen bij de hh dealers?? Of gaat dit niet verder dan wat hogere inruil of een kleine korting op de kleding?

groeten, SiteX
 
Ow ja...

De enige helm die je natuurlijk mag dragen op de K1200S.....


BMW Evo5 systeemhelm

full



@Sitex:

Ik heb mijn BMW R1100S uit Duitsland. Ex demo, 3500km, alle opties. Scheelde me met BPM ruim 5000 euro.

Een erg goede site is http://www.mobile.de
 
Laatst bewerkt:
Mmm, de achterkant van de k1200s komt volgens sommigen in aanmerking voor een 'oscar' zoals uit het volgende stukje blijkt:

Speaking of the Chicago Cycle World Show.. My "S' Bike View
I finally got to see and sit on the new K1200S bike..It was an attention getter at the show. It's so much lighter than the current K12's that it feels like a "heavy" 750 jap bike. Another thing that's immediately noticed is that it sits lower.. I am only 5'7" and I could flat foot it..Very comforting. I was honestly hoping the bike would rock my world like the first time I saw a K1200RS.. but it didn't. It is nice visually but there are many bikes out there that are nice visually.. and cheaper.. and faster..  .
Here are some Deep Thoughts by Jack Handy....
Good:
1. the "S" headlight has 3 bulbs and LOOKS spectacular.. The entire front end looks beautiful.
2. The weight reduction is amazing. Amber says that even she could push it around the garage if need be. She can't budge my 98 K1200RS.
3. The wheels are some of the best I have seen on any bike.. anywhere. Valve stems come off the spokes.. NOT the wheel rim for easy access.
4. BMW finally wised up and gave the bike some lean angle while on the centerstand. No way this bike will tip over like the RS/GT's.
5. Battery access is on TOP of the gas tank under a plastic panel. VERY good idea.
6. The seat is thinner up front which will make all of us vertically challenged riders smile.
7. Bar angle and height is about perfect for corner carving.. but... I'll imagine that 80% of the people that buy the S bike will add barbacks..
8. The mirrors actually work!! Sleek, attractive... as it should be. Kudos to the guy that came up with those.
Bad:
1. The tail light on this bike is the ugliest I have ever seen on any motorcycle in 36 years of riding. It looks like a baboons ass or..Mick Jagger's tongue.. or a nastily swollen part of a prostitute's anatomy... (Use your sick imagination.) Whoever designed this must have been on a bender as it's horrid and nothing on earth, clear or otherwise can disguise it. I'm sure the Italians are laughing out loud. I have a pic posted here.. www.piratesk12site.net/bab1.jpg
2. The frame is powder coated but it is not smooth as it should be. Looks primitive, at least on the one at the show. Perhaps it was an early version.
3. This stock bike had no centerstand or rear luggage rack... only two grab rails..(We do have pics of the new factory optional rear rack. E-mail me if you'd like to see it.)
4. On the K12RS or GT, you open and remove the seat by the lock on the left side of the bike.. on the S bike the lock is just above the tail light! Stupid design.
bab1.jpg


Ps. Bozzma bedankt voor de tip! :)
 
Dank je Cyclops!

Zet mij maar op die lijst van eigenaren hoor!

Ja, week 14 is nu redelijk dichtbij! Ik kan haast niet wachten. En ook omdat het weer nu weer eindelijk is omgeslagen!

Ik zal kijken of ik kan komen naar de inrijrit op 24 april in Sevenum.


---------------------------------------------------------------------------------
Cyclopt wrote:

Rayman,

Gefeliciteerd! Week 14, dat is erg snel, dan rolt die van mij net van de band af en moet ik nog 2 weken wachten.... '(

Ik zet je alvast bij de lijst van 'eigenaren', als je daar tenminste geen bezwaar tegen hebt?
Kom je ook naar de K1200S inrijrit op 24 april in Sevenum? Zie onderaan bij het openingstopic.


Ik heb net wat extra foto's van Bos gekregen, zal ze vanavond even plaatsen, ziet er erg netjes uit moet ik zeggen. Volgende week willen ze de tests afronden en komen de eerste vermogensgrafieken beschikbaar.
--------------------------------------------------------------------------------
 
(Afbeelding)

:} Van Harten K1200S Racer.
Wat deed jij op de site van van Harten Lennard? Verdwaald? ;)
Ja die racer gaat er inderdaad leuk uitzien, hoge uitlaat, R1 achterkant (Japanners en Duitsers samen, gaat dat goed? :X )

50231.jpg


Kreeg trouwens gisteren een mailtje van Jaco & Jeroen (vader en zoon), waren via MF met me in contact geraakt, zijn dinsdag ook bij van Harten wezen proefrijden...... En hebben een zwart/gele special besteld! :9~
Zullen zich ook nog wel aanmelden denk ik.

Herr Flick, wo bleibt dein Prüfbericht?
 
Ik durf niet :)

Ik vind het een zeer gave machine. Met als nadeel dat de kuipdelen een beetje kraken en piepen. En er zit aan de zijkant van het blok een bobbel waar je bij het stoppen je schenen aan stoot. Natuurlijk niet aan gedacht dat je normaal een scheenbeschermer hebt toen ik er met mijn spijkerbroek op zat.

Het koppel en vermogen lijkt me enigzins bruut. Ik ben voor de "R" gegaan omdat dit een motorfiets is die je kan "voelen". Ik wou even van de turbineloop van de 4 cilinder af. Toeren maken gaat me niet makkelijk af.

Maar ik ben heel benieuwd hoe snel de 100 PK van mijn "R" me gaan vervelen... En ik zou er HEEL graag een keer op willen sturen. Ik hoop dat er een bedrijf is dat ze gaat verhuren. Dan neem ik er een keer één een weekend mee. Dat is dé manier om er achter te komen of een fiets bij je past.

Ik denk inderdaad niet dat een R1100S snel gaat vervelen, je kunt hem zo gaaf naar eigen wens maken, dat is toch het voordeel van een motor die al wat langer meeloopt. 100PK is in weze ook meer dan voldoende, een lekker koppel en een goed weggedrag is veel belangrijker. Ik hem ook nog eventjes overwogen maar vind het 'gejank' van een viercilinder wel lekker eigenlijk, en al die 'goodies' op de K1200S zijn zo lekker :9 !

Ik weet ook nog steeds niet of hij wel bij me past, heb er nog geen meter op gereden, afwachten dus (nog 38 dagen).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook nog steeds niet of hij wel bij me past, heb er nog geen meter op gereden, afwachten dus (nog 38 dagen).

Da(a)n word het wel eens tijd tot je die proefrit gaat maken,incl. verslag en foto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan