Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Sphyrnius zei:
“@Jeroen1969 Is je scherm goed schoon? Als er opgedroogde regendruppels op zitten kan dat het al veroorzaken”


Knetter schoon. En ik mag hem omruilen. Aanschafbon mee met de 10k beuRT. Ik neem de gok maar niet dat de geestvinger weg blijft, heb hem nu toch te vaak in actie gezien..
 
Mooi. Ja ze ruilen ze relatief gemakkelijk om. Ik ben aan mijn derde bezig. Die laatste was zelfs na de garantieperiode met twee jaar en drie maanden. Succes er mee!
 
beste allemaal

Even help, dmv het wonderweel heb ik nu:
- Banden spanning
- Kompas
- Navigatie

Vroeger had ik ook een overzicht met alle motorgegevens zoals temperatuur ed, wat ik heb ik per ongeluk uitgezet?
 
beste allemaal

Even help, dmv het wonderweel heb ik nu:
- Banden spanning
- Kompas
- Navigatie

Vroeger had ik ook een overzicht met alle motorgegevens zoals temperatuur ed, wat ik heb ik per ongeluk uitgezet?
Dan lijkt het er op dat het overzicht "Mijn motorfiets" nu 1 veld presenteerd (met de bandenspanning).
Als je met de Navigator op de motor gemonteerd, naar Apps gaat en Mijn Motorfiets opent, wat zie je dan?
In het Mijn motorfiets overzicht staat rechts een "steeksleutel" waarmee je de instellingen kunt aanpassen, waaronder het aantal velden dat je in beeld wilt hebben: standaard is dat 16.

[EDIT]
In afwachting van antwoord van @webtech heb ik maar eens op de Navigator gekeken: het minimaal aantal velden in Mijn motorfiets is 1, en standaard geeft dat de bandenspanning van de voorband. De keuzes zijn: 1, 2, 4 of 16 velden.

[EDIT2]
Jammer @webtech is regelmatig online, maar niet meer geinteresseerd in de reactie op zijn vraag of heeft geen zin te reageren.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of je het "dashboard" in de navigator VI kunt aanpassen qua kleur? Ik heb een dashboard gekozen met 4 velden. Die velden hebben nu een witte achtergrond met zwarte letters en dat zou ik graag omdraaien. Dus een zwarte achtergrond met witte letters. Dan past het beter bij het dashboard van de motor. Is dat misschien mogelijk? In de handleiding kan ik het niet vinden.
 
Weet iemand of je het "dashboard" in de navigator VI kunt aanpassen qua kleur? Ik heb een dashboard gekozen met 4 velden. Die velden hebben nu een witte achtergrond met zwarte letters en dat zou ik graag omdraaien. Dus een zwarte achtergrond met witte letters. Dan past het beter bij het dashboard van de motor. Is dat misschien mogelijk? In de handleiding kan ik het niet vinden.
Zet de navigator in de nacht stand.
 
Bedankt voor je tip maar dan wordt de achtergrond oranje 😂
Zo ziet het er bij mij uit:
1586407452578.png

Ik heb verschillende kaartthema's geprobeerd, bovenstaand is Danmark, wat ik normaal gekozen heb.
In de Dagstand zijn de dashboard vakjes wit met zwarte tekst.
 
Zo ziet het er bij mij uit:
Bekijk bijlage 1484004
Ik heb verschillende kaartthema's geprobeerd, bovenstaand is Danmark, wat ik normaal gekozen heb.
In de Dagstand zijn de dashboard vakjes wit met zwarte tekst.
Ik heb een andere geselecteerd. Maar deze zou inderdaad kunnen want dan heb ik ook gewoon de 4 velden en de kleuren goed. Top! Ik heb dat andere dashboard al zo lang in gebruik dat ik niet meer langs de andere gescrolled heb.
 
Navigator omgeruild. Net twee screenprotectors gekocht. Enerzijds hoop ik wat anti-glare te hebben en minder vetvinger magneet. Anderzijds hoop ik dat het protectortje de geestvinger weg weet te houden. Eind april zijn de protectortjes hier. €14,00 incl verzending.
 
@ Jeroen 1969: welke hardware versie heb je gekregen?

Versie V8. Dat is de meest recente. Wel een en ander weg natuurlijk. Kwam er achter dat als je in Google Maps bijvoorbeeld de motorstalling op Schiphol van een punaise voorziet (heeft geen adres namelijk), dat je dan de coördinaten precies zo over kan nemen in de Navigator, vervolgens kan je dat dan opslaan en een eigen naam geven. Het vakje met parameters had ik ingedeeld naar mijn zin, dat mag ik dan weer nog eens gaan doen...
 
Versie V8. Dat is de meest recente. Wel een en ander weg natuurlijk. Kwam er achter dat als je in Google Maps bijvoorbeeld de motorstalling op Schiphol van een punaise voorziet (heeft geen adres namelijk), dat je dan de coördinaten precies zo over kan nemen in de Navigator, vervolgens kan je dat dan opslaan en een eigen naam geven. Het vakje met parameters had ik ingedeeld naar mijn zin, dat mag ik dan weer nog eens gaan doen...
Heb je nog een poging gewaagd om de BMW Motorrad dealer meer achtergrond informatie te laten los laten over de soepele omruil actie en of bekend is of er werkelijk iets ten goede in de Navigator is aangepast, of er werkelijk verschil zit tussen de V8, V7 en V5?
Tja, na dit soort omruil, als met een nieuwe PC, is het altijd weer de kunst de boel naar je eigen smaak in te richten.
 
Nou, Martijn die bij VH dit soort dingen regelt, is niet erg enthousiast over de Garmin.... ik ga duimen dat V8 met screen protector het minimaal een jaar of 4 gaat uitzingen.
 
Nou, Martijn die bij VH dit soort dingen regelt, is niet erg enthousiast over de Garmin.... ik ga duimen dat V8 met screen protector het minimaal een jaar of 4 gaat uitzingen.
Het zou mij niet verbazen dat nu de Navigator's V als gratis pakket lokkertje allemaal zijn weg gegeven en er nog geen opvolger voor de Navigator VI is, BMW Motorrad gedwongen is één en ander soepel af te handelen voor al die klanten die met Navigatie voorbereiding en wonderwiel rijden. Er is geen nieuw alternatief wat in dat mooi uitgesneden vakje van het dashboard past.
Ik zie aftermarket oplossingen aankomen: ander stuk dashboard plastic en een andere Navigatie houder naar keuze voor Garmin of TomTom.
 
Inmiddels heeft ook mijn nav 6 keuren met de gsm verbinding.
Bij het opstarten verbindt hij wel maar verbreekt meteen na 3 seconden. Elke keer.
Dus samsung s10 ontkoppelt en opnieuw verbinding gemaakt. Volgens de s10 ben ik verbonden maar de nav6 ziet de gsm niet.

Sorftware v7.
 
Inmiddels heeft ook mijn nav 6 keuren met de gsm verbinding.
Bij het opstarten verbindt hij wel maar verbreekt meteen na 3 seconden. Elke keer.
Dus samsung s10 ontkoppelt en opnieuw verbinding gemaakt. Volgens de s10 ben ik verbonden maar de nav6 ziet de gsm niet.

Sorftware v7.
De meest recente Navigator software is 5.80 (bij te werken met Garmin Express).
De V7 die je noemt is de hardware versie.
Ik heb weinig BlueTooth ervaring, maar ik denk de pairing er uit halen aan beide kanten en daarna op nieuw koppelen.
 
Valt vies tegen hoor. Ooit een poosje via Bluetooth de Sena 20S gekoppeld aan de Navigator VI en aan de iPhone. Dat gaf allerlei gedoe waardoor ik weer terug ging naar: iPhone aan de helm intercom (tegenwoordig de Schuberth SC1-Advanced) en de iPhone aan de Navigator VI voor Smartlink (verkeersinfo en Buienradar). Dat werkt best aardig.
 
Zou je op een zumo 660 bmw navigator software kunnen downoaden zodat deze reageert op stuurbediening? Als de zumo 660 nu in de cradle aansluit(R1200 GS Adventure) krijg ik de melding dat deze gezien is door het systeem en opgeroepan kan worden door de menu toets op het stuur wat langer in te drukken, ik zie het nav symbooltje maar op de stuurbediening wordt niet gereageerd.
 
Nee, kan niet (is al geprobeerd). Er schijnen trouwens ook hardwareverschillen te zijn tussen de 660 en de Nav IV, maar het fijne weet ik er niet van.
 
Laatst bewerkt:
Net even 5.80 op mijn Nav6 gezet, duurde nog geen 30 sec, maar heb al 2x gehad dat de Nav6 vastloopt. Ook dat hij begint te flikkeren, scherm gaat flikkeren..
Niet structureel, maar waarom zo ineens dan he?
 
Sinds 5.8 op mijn vorige V7 apparaat zat, ging het scherm met Helderheid in automatisch, vaak spontaan donker. Alsof ie dacht dat we in een tunnel zaten.

Tot op heden met de nieuwe V8 nog geen issues. Screen protectors op die van mij en de 3 jaar oude V7 van mijn vrouw gezet. Uiteraard zit die van mijn vrouw er veel mooier op (1 mini bubbeltje) dan die van mij. Hopelijk weerhouden de screenprotectors de laatste units van het geestvinger gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan