Je moet ook af en toe stoppen onderweg en een pauze nemenhm net even de triplogs van de reis gecopieerd.
voor "het problem" waren de triplogs een paar M groot, en vrijwel elke dag een nieuwe file (genummerd, ergens bij de 130.gpx)
sinds "het problem" is er 1 triplog, een 135.gpx van 105Mb..
(en die weigert google maps in te lezen, waarschijnlijk te groot)
heb even gezocht, maar vond geen configuratie voor trip-log-size.
Alleen jammer dat 80% van deze duurste motornavigatie stuk gaat…. En dan niet na einde technische levensduur, maar vaak al binnen een of twee jaar.Okidoki
Het is niet zo ingewikkeld - je koppelt je headset en je telefoon aan je navigatie... niet ook nog eens je telefoon aan je nav6
Dus niet je telefoon en en navigatie aan je headset
Je navi is dus eigenlijk het centrale ding... je start op je telefoon spotify die een verbinding heeft naar je navigatie, je navigatie stuurt dat weer door naar je headset..
Nav6 is top ding
Wacht even… je eerste zin lijkt niet helemaal te kloppen? Headset en telefoon koppel ik aan navigatie maar niet mijn telefoon aan de nav6? Bedoel je met navigatie dan de navigatie van de motor?Okidoki
Het is niet zo ingewikkeld - je koppelt je headset en je telefoon aan je navigatie... niet ook nog eens je telefoon aan je nav6
Dus niet je telefoon en en navigatie aan je headset
Je navi is dus eigenlijk het centrale ding... je start op je telefoon spotify die een verbinding heeft naar je navigatie, je navigatie stuurt dat weer door naar je headset..
Nav6 is top ding
Ah thanks het is gelukt!! Lekker hoor.telefoon niet aan je headset -
headset en telefoon aan de navi
foutje tijdens bewerken van de tekst
en dan op je telefoon tegen de bluetooth verbinding zeggen dat media, contacten en telefoonoproepen moeten worden toegestaan - daarna kan je streamen.. spotify startren op je telefoon - weer eerst zorgen dat je headset contact heeft met de nav6
Bekijk bijlage 1670347
Klopt. Dat heb ik ook al gehad.Op een Amerikaans forum wordt melding gemaakt van spookvingers op de "nieuwe" Navigator VI
Een schoon scherm blijft belangrijk, opdrogende regen en vuil veroorzaakt blijkbaar bewegingen in het scherm die als aanraking worden opgevat.
De andere Garmin navigators en volgens mij ook de TomTom navigators kennen dat spookvinger fenomeen niet.Mijn nav 6 heeft dat ook. Het lijkt me ook heel moeilijk een scherm te maken dat moet reageren bij vinger/handschoen aanraking, en alle andere invloeden (weer, vuil, etc.....) moet negeren....... als schoonmaken de trick is...... het zij zo.
Dat is natuurlijk erg vervelend.Even een update plaatsen.
m'n Navigator VI heeft dus helaas de spookvinger probleem.
Daar komt nu een accu probleem bij. Soms wil ie gewoon niet aan als ik 'm aan de motor koppel.
De ene keer naar 4x aan proberen te zetten en los te koppelen doet ie t wel, andere keer pas als ie aan de USB lader wordt gehangen.
Na een hele middag en nacht aan de USB lader is de accu pas 50á60% vol.
Bij een 3-tal BMW dealers aangeklopt, die willen geen van allen ook maar iets doen zonder origineel factuur (die heb ik dus niet, want gekocht bij de 2e hands motor).
Laatst een mail gestuurd naar Garmin over de problemen.
Die komen met de 'mooie' oplossing om t oude apparaat terug te sturen, €406,72 te betalen en een nieuwe Navigator VI (zelfde model, dus gok niet 't 2021 model) te ontvangen.
Het oplossen van een ontwerp/fabricage fout gaat mij dus meer kosten dan een nieuwe TomTom rider welke mij nog beter bevalt (reageert sneller, plant véél sneller).
En dat alles voor een beetje mooie integratie....
Tot noch toe helaas vooral spijt van de aankoop.....
Accu probleem kan een defecte accu zijn, maar je kunt ook zoeken op MrGPS om slecht contact van het witte accu stekkertje te herstellen.Even een update plaatsen.
m'n Navigator VI heeft dus helaas de spookvinger probleem.
Daar komt nu een accu probleem bij. Soms wil ie gewoon niet aan als ik 'm aan de motor koppel.
De ene keer naar 4x aan proberen te zetten en los te koppelen doet ie t wel, andere keer pas als ie aan de USB lader wordt gehangen.
Na een hele middag en nacht aan de USB lader is de accu pas 50á60% vol.
Bij een 3-tal BMW dealers aangeklopt, die willen geen van allen ook maar iets doen zonder origineel factuur (die heb ik dus niet, want gekocht bij de 2e hands motor).
Laatst een mail gestuurd naar Garmin over de problemen.
Die komen met de 'mooie' oplossing om t oude apparaat terug te sturen, €406,72 te betalen en een nieuwe Navigator VI (zelfde model, dus gok niet 't 2021 model) te ontvangen.
Het oplossen van een ontwerp/fabricage fout gaat mij dus meer kosten dan een nieuwe TomTom rider welke mij nog beter bevalt (reageert sneller, plant véél sneller).
En dat alles voor een beetje mooie integratie....
Tot noch toe helaas vooral spijt van de aankoop.....
Ik heb ook de gewoonte, het scherm voor elke rit effe schoon te vegen, al tijden (ettelijke maanden) geen spookvinger meer gezien....... (fingers crossed....Ik sprak gisteren een Noorse motorrijder aan die met zijn GS en Navigator VI in Dokkum stond, ik vroeg naar zijn “spookvinger” ervaring. Hij kende dat fenomeen wel degelijk maar verweet het geheel aan opgedroogd vuil op het scherm, schoonvegen en probleem weg.
Het is maar weer de ervaring van één iemand en praat daarmee het probleem niet goed.
Da’s ook wel een goeie, er zit inderdaad een raar spleetje langs het scherm.Een schoon scherm is inderdaad wel handig, maar een zandkorreltje tussen het scherm en de rand van de behuizing heeft mij toch de meeste ergenissen bezorgd. Duurde wel even voor ik er achter kwam - sindsdien eigenlijk zelden issues.
Over zandkorrel: ook oppassen dat je niet schoonmaakt met een zandkorrel in het zeempje
Klopt, maar daar had de Zumo 660 al last van toen ik in 2011 naar de Noordkaap ging. Is dus niet echt nieuw(s).Een ander bekend fenomeen is dat de Navigator VI op nachtstand springt als je de poolcirkel richting noord over bent. De enige remedie is de instelling van Automatisch dag / nacht naar altijd Dag te zetten (daar moet je dan wel een donkere plek voor zoeken want het scherm staat op erg donkere nacht).