Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens het boek moet je de gaskabels monteren terwijl de carbs half op hun plek zitten O-)
Niet dat DAT werkt _O-

Ik vind het choke kabeltje terug schroeven nog het meest irritant, je bent bijna klaar alleen dat kabeltje.....

Aangezien ik niet rook loop ik af en toe de tuin in om ergens tegen aan te schoppen......

Emmer, gieter, galbakkies alles wat lekker wegtrapt zonder blauwe tenen aan over te houden :+

Dat choke knopje aan het stuur zit bij mij muurvast, dus ik moet nu eerst hannesen met een schroevendraaier bij de carbs voor het warmlopen daar wordt ik niet vrolijk van. |(
Heb je nog tips hiervoor? Uit wat je schrijft maak ik op dat ik het knopje zelf maar lekker moet laten zitten?
 
Is dat de 100Watt rally exemplaar?

Of het een rally exemplaar is weet ik niet, is wel 100 watt, komt uit Singapore en kostte 5 dollar voor 2 stuks, inclusief verzenden _O- Misschien fikt de GS wel af een dezer dagen, dat zien we dan wel weer.
Op de foto zie je het niet echt heel goed maar er komt wel degelijk een puist licht uit. Ik vond het een goede tip om er een geel bolletje in te stoppen *D


Het kloterige van terugplaatsen is dat de inlaat- en luchtfilterrubbers vaak zo knettershard zijn dat je allerlei trucjes moet toepassen om het hele zaakje weer te monteren. De föhn van mammie, de verfstripper, heet water, magnetron, oven ik heb alle tips al voorbij zien komen. En ze werken ook allemaal om die rubbers wat zachter te maken. :Y
Ik was het op een gegeven moment zat en heb eerst een klein vermogen uitgegeven voor nieuwe inlaatrubbers en kortgeleden nog nieuwe luchtfilterrubbers gekocht.
Nu doe ik de carbs demonteren/ monteren in korte tijd. Het enige wat ik zoek is DE truc om de gaskabel makkelijk te monteren als de carbs op hun plek zitten... :+

Bij de GSX heb je trouwens zo weinig speling dat het echt een scheld-rook-koffie-bier klusje wordt, al heb je nieuwe rubbers _O-

Misschien een optie om eerst zo'n carburateur cleaner door je tank te gooien, misschien helpt het en gaat de cilinder ineens mee doen. Weet je in ieder geval wat het is. Kun je daarna beslissen of je de hele zooi demonteert en in de ultrasoonbak gooit. Of laat gooien.

_O- Deze frustratie komt regelmatig bij je boven he. ik ga je advies opvolgen en eerst maar s een flesje Forte bestellen bij Roukama en meteen maar een paar nieuwe bougies en vlotterkamer nr. 1 aftappen, de restanten beloeren en dan eens verder zien, kijken of het wat doet.
Btw: ik had het al eerder waargenomen, maar zondag weer. Een aanlopend geluid vanuit de cockpit. Het geluid gaat af en aan mee met het tempo cq versnellingen van de motor. Slechtlopende toerentellerkabel?


Ik denk eerder dat er een teller aan het overlijden is, ik had dat ook op de GS met de snelheidsmeter. Zit nu een teller van een 750 in met een iets meer aannemelijke kilometerstand want de oude teller stond volgens mij al 20 jaar stil... Maar het kan net zo goed een kabel zijn, of de toerenteller.
 
Laatst bewerkt:
Dat choke knopje aan het stuur zit bij mij muurvast, dus ik moet nu eerst hannesen met een schroevendraaier bij de carbs voor het warmlopen daar wordt ik niet vrolijk van. |(
Heb je nog tips hiervoor? Uit wat je schrijft maak ik op dat ik het knopje zelf maar lekker moet laten zitten?
Toerentellerkabel loshalen van het motorblok en je weet waar het probleem zit. Chokeknop zat bij mij ook muurvast, alles in de wd40 spuiten, een steeksleutel onder de knop en op je stuur en douwen maar! Kwam vrij vlot los bij mij :Y
 
Toerentellerkabel loshalen van het motorblok en je weet waar het probleem zit. Chokeknop zat bij mij ook muurvast, alles in de wd40 spuiten, een steeksleutel onder de knop en op je stuur en douwen maar! Kwam vrij vlot los bij mij :Y
Ik denk eerder dat er een teller aan het overlijden is, ik had dat ook op de GS met de snelheidsmeter. Zit nu een teller van een 750 in met een iets meer aannemelijke kilometerstand want de oude teller stond volgens mij al 20 jaar stil... Maar het kan net zo goed een kabel zijn, of de toerenteller.

Ok, dank! ik zal s wat lomps proberen.
 
kenteken zal maar oud genoeg zijn zodat je ineens legaal met een blauwe plaat mag rijden?
 
Ik denk eerder dat het met de veranderende belastingregels te maken heeft.
Alhoewel ik ook wel eens een GS750 zonder kenteken voor een habbekrats gekocht heb, met een kenteken voor nog een habbekrats had ik ineens een prachtige klassieker die een hoop habbekratsen opbracht.Genoeg om een half jaar van bier te kunnen drinken. En dat is bij mij best een hoop.
 
Uhhhhhh gsén van voor 1974 zijn de er eigenlijk wel? Vrijstelling geld alleen vanaf 40 jaar en ouder he. De rest valt onder kwart tarief
 
Het probleem Reinhoud, is niet het motor rijtuigenbelasting.
maar gewoon het feit dat ze je weer een poot uit het lijf proberen te rukken.

voor een motor is dat nog goed te doen.

Maar voor de oldtimer auto's daar in tegen is het niet meer te doen.
ik ken zo meerdere mensen met meer dan 2 oldtimers en die moeten ook gaan betalen.
op een gegeven moment houdt het op en kan men dit niet meer betalen.
 
Wij hebben altijd een kevertje gehad, op en top onderhouden, ding was in nieuwstaat. Kostte al een vermogen op jaarbasis om in die conditie te houden, én om er dagelijks mee te rijden. De wegenbelasting voor een kevertje zal niet zoveel zijn maar het gaat om het idee! Ik roep al jaren dat ik een mooie Amerikaan wil, eentje om dagelijks mee te rijden, nu helemaal, met een tweeling in huize tuthola. Een mooie Buick Elektra Station ofzo, schitterend, ideale gezinsauto. Maar wat heb je aan een gezinsauto als je er 3 maanden per jaar niet mee mag rijden tenzij je een vermogen aan wegenbelasting gaat betalen. We kopen wel een 10 jaar oude Astra station, lekker saai, lekker burgerlijk, net zo vervuilend als een Buick.
Ik rij op de GS en de GSX omdat ik het leuk vind, niet omdat ik dezelfde motor wil als de rest van de meute...
 
Het probleem Reinhoud, is niet het motor rijtuigenbelasting.
maar gewoon het feit dat ze je weer een poot uit het lijf proberen te rukken.

voor een motor is dat nog goed te doen.

Maar voor de oldtimer auto's daar in tegen is het niet meer te doen.
ik ken zo meerdere mensen met meer dan 2 oldtimers en die moeten ook gaan betalen.
op een gegeven moment houdt het op en kan men dit niet meer betalen.

Juust
 
Jezus, belasting voor een motor is maar 130 euro per jaar, is daar nou al die heisa om?

Uhh reinhoud even iets ter overdenking voor je. :?
Ik heb een oude mercedes L508 diesel camper van bouwjaar 1976 en die was dus belastingvrij. -O-
Deze valt dus wel onder de kwartaal regeling die er bestaat voor campers maar dan nog moet ik ineens van niets dus 900 euro belasting per jaar betalen terwijl ik er hooguit 3Kkm per jaar mee rij en dat met een dieselverbruik van 1 op 7 a 8. -O-
Voel me dus niet een beetje genaaid maar compleet verkracht door een kudde dolle negers. :( :X |(
 
Uhh reinhoud even iets ter overdenking voor je. :?
Ik heb een oude mercedes L508 diesel camper van bouwjaar 1976 en die was dus belastingvrij. -O-
Deze valt dus wel onder de kwartaal regeling die er bestaat voor campers maar dan nog moet ik ineens van niets dus 900 euro belasting per jaar betalen terwijl ik er hooguit 3Kkm per jaar mee rij en dat met een dieselverbruik van 1 op 7 a 8. -O-
Voel me dus niet een beetje genaaid maar compleet verkracht door een kudde dolle negers. :( :X |(

Dat zal wel lastig zitten zijn dan...
 
Een mooie Buick Elektra Station ofzo, schitterend, ideale gezinsauto. .
Ik zit nog wel eens in een Electra en dat is toch een auto met een rare ruimte indeling. Dik anderhalve meter motorkap en anderhalve meter kofferbak en in het midden minder ruimte om te zitten dan in die Astra :z

Edit: en vrijdag gaat de gasinstallatie er dus weer uit -O-
 
Laatst bewerkt:
Het probleem Reinhoud, is niet het motor rijtuigenbelasting.
maar gewoon het feit dat ze je weer een poot uit het lijf proberen te rukken.

voor een motor is dat nog goed te doen.

Maar voor de oldtimer auto's daar in tegen is het niet meer te doen.
ik ken zo meerdere mensen met meer dan 2 oldtimers en die moeten ook gaan betalen.
op een gegeven moment houdt het op en kan men dit niet meer betalen.

Voor auto's is het inderdaad een ander verhaal, helemaal omdat dat vaak de grotere en zwaardere auto's zijn.
Ik vond het eerlijk gezegd wel een goede regeling, kon je als gewone man ook nog eens in een groot slagschip rijden..

Ik heb zelf 5 jaar in een Mercedes S-klasse gereden, de W116, daar had ik een 5 liter V8 in gehangen.
Als ik daar belasting voor moest betalen kostte me dat bijna 900 euro per kwartaal.
Dat ding verbruikte wel zo veel brandstof (1 op 3.5 als ik niet te wild deed) dat hij amper goedkoper reed dan een nieuwere auto.

Het probleem is, belasting betalen is nog niet zo'n ramp, maar het gaat van niets naar onbetaalbaar...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan