Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

hoi,ben opzoek naar een gs 750 bj 77
wat zijn de ziektes of waar kan ik best opletten bij aankoop.
grt pat
Zoek je een opknapper of een nette kant en klare/rijdbare?
Zoals gezegd , de elektronia als zijnde de gelijkrichter en dynamo, al kun je daar vanaf de buitenkant weinig aan zien.
Houdt rekening met ca 250 euro extra voor vervangende sr en/of dynamo, 2e hands zijn vaak ook kapot.
Verders ja algehele staat, onthoud dat je een oud brikkie koopt waar je aan zal moeten sleutelen, anders niet kopen.
 
Mijn GS1000 krijgt een oliekoeler en ik heb ergens gelezen dat het dan het beste is om het tandwiel van de oliepomp ook te vervangen voor een tandwiel met hogere opbrengst. Staat me bij die van een GSX750, maar weet het niet meer zeker en kan het niet meer terugvinden. Weet iemand dit? type en bouwjaar?
Staat mij ook iets van bij, ik wil het bij mijn gsx1100 gaan toepassen, zal dan dus één worden van een gsx750 bj 80-82, daarna krijg je de es/ef versie en dat is een kompleet ander blok.
 
Mijn GS1000 krijgt een oliekoeler en ik heb ergens gelezen dat het dan het beste is om het tandwiel van de oliepomp ook te vervangen voor een tandwiel met hogere opbrengst. Staat me bij die van een GSX750, maar weet het niet meer zeker en kan het niet meer terugvinden. Weet iemand dit? type en bouwjaar?
GS750 tandwielen passen 1 op 1, probeer ze 2de hands te krijgen, nieuw schrik je van, ik denk dat ik er een voor de pomp heb liggen mocht je er 1 nodig hebben.
Deze moet je hebben, zit achter de koppeling..
 
Ik heb er een gevonden... Zet er eerst eens een oliekoeler op, en kijk dan hoe lang het duurt voor je druk hebt.
Ik heb er ook een koeler op, en de druk komt er eigenlijk direkt op, ik dacht ook dat dat een tijdje duurde, maar de werkelijkheid was anders..

Wat heb je veranderd dat je denkt dat je een koeler nodig hebt?
 
Mijn 2 GS-en zoeken een nieuwe liefhebber.... GS1000G 1981 + GS550E 1983 ..... Deze beauty's verdienen meer op de weg te zijn.... (en geen caféracers)

Als er iemand interesse heeft, geef maar een seintje....

Suzuki GS550E 1983  (2).jpg
 
Mijn 2 GS-en zoeken een nieuwe liefhebber.... GS1000G 1981 + GS550E 1983 ..... Deze beauty's verdienen meer op de weg te zijn.... (en geen caféracers)

Als er iemand interesse heeft, geef maar een seintje....

Bekijk bijlage 1441822
:} Heeel mooi, een Suzuki gs met cardan staat nog op het verlanglijstje.
850 is al mooi, de 1000 nóg mooier.
Maarrr.... iets met teveel, geen tijd, geen ruimte...
Verders :t:9~
 
Ik heb er al twee, eentje erbij is een discussie die ik niet ga winnen. Ja als ik de gsx weg doe, maar dat gaat zeker niet gebeuren.
Maar nu serieus, die 550 wegdoen snap ik een klein beetje, maar die 1000? Dat is zo’n fantastische motor om mee te rijden, en deze ziet er ook nog eens heel mooi uit, ik snap dat niet hoor. Zet dat ding af en toe in de zon en kijk er alleen maar naar als je geen tijd en/of mogelijkheid hebt om te rijden, maar wegdoen...
 
Hahaa, bedankt voor de reacties...... en yeps, mijn GS staat af en toe in de zon te blinken en dan gaat ie weer voor 6 maanden niet meer de deur uit.... Maar het is zonde, het is fijner voor mijn gevoel, als ik weet dat een liefhebber er mee gaat rijden. Ik heb 6 motoren in de garage staan, waaronder deze 2 GS.... (mooi setje als tweeling in dezelfde kleur) Nu mogen ze vertrekken, mijn Daytona 900 gebruik ik het meest voor tussendoorritjes... De Tracer en F800R zijn voor onze uitstappen.... en tja, de Bandit.... ook een oerdegelijke motor, mag ook stilletjes vertrekken.
Suzuki GS550E 1983  (16).JPG
 
Iemand die zo'n ding heeft liggen en aan mij wil verpatsen?

GS1000, zit in het onderste carterhelft, in het midden onder de krukas.
Ik wilde hem los draaien, en hij brak zo af, raakte het heel lichtjes..
.
guide support.jpg
 
Check even ene Theo op Marktplaats. Die heeft veel liggen.
Anders misschien Biggelaar?
Ik kon hem eerst niet vinden op CMSNL, maar nu dus wel, gewoon nog nieuw te verkrijgen.
Verzendkosten zijn alleen idioot hoog.
Ik heb ze ook op EBay gevonden, daar vragen ze voor een 2de handsje 2x als wat ie nieuw kost.


Wat kost verzenden binnen NL tegenwoordig? Want dat is nog 8.50, ding is vrij klein en weegt echt niks..
Waarschijnlijk eerst naar mn vader laten versturen, en dan mag hij het naar mij op sturen ;)
 
Ik kon hem eerst niet vinden op CMSNL, maar nu dus wel, gewoon nog nieuw te verkrijgen.
Verzendkosten zijn alleen idioot hoog.
Ik heb ze ook op EBay gevonden, daar vragen ze voor een 2de handsje 2x als wat ie nieuw kost.


Wat kost verzenden binnen NL tegenwoordig? Want dat is nog 8.50, ding is vrij klein en weegt echt niks..
Waarschijnlijk eerst naar mn vader laten versturen, en dan mag hij het naar mij op sturen ;)

Hele grote kans dat je 'm gewoon via de Suzuki dealer kan krijgen.

Ben bezig met restauratie van een GS1000 en sta er steeds versteld van wat er allemaal nog gewoon nieuwe via het normale dealernetwerk te krijgen is, voor redelijke prijzen. En vaak goedkoper dan via de "specialisten"..
Volgens mij wordt er weer veel spul zoals rubbertjes enz,. nieuw geproduceerd.

Voorbeeldje: de GS1000 badge voor op het zijdeksel, via de dealer ergens rond de €25,- p/st, bij Suzuki Performance Parts kost ie gewoon 44,- pond p/st :o
 
Niet alles wordt meer gereproduceerd en met name de rubbers niet meer. Voor mijn ES opzoek naar rubbers. Niet meer csmnl of via de dealer te verkrijgen.
 
Hele grote kans dat je 'm gewoon via de Suzuki dealer kan krijgen.

Ben bezig met restauratie van een GS1000 en sta er steeds versteld van wat er allemaal nog gewoon nieuwe via het normale dealernetwerk te krijgen is, voor redelijke prijzen. En vaak goedkoper dan via de "specialisten"..
Volgens mij wordt er weer veel spul zoals rubbertjes enz,. nieuw geproduceerd.

Voorbeeldje: de GS1000 badge voor op het zijdeksel, via de dealer ergens rond de €25,- p/st, bij Suzuki Performance Parts kost ie gewoon 44,- pond p/st :o
Wordt steeds minder helaas wat verkrijgbaar is via de dealer..
SPP is bijzonder duur!! Ik heb drijfstangen besteld via de dealer, SPP vraagt hetzelfde in pounds wat de dealer in AUD vraagt.
 
Ik heb juist de indruk dat er voor m'n GS1000's meer origineel spul via de delaer te krijgen is dan pakweg 15 jaar geleden? Dit geldt dan vooral voor klein spul, bodywork, tank enz is altijd al een probleem geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan